Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #72833:
Dal som si tú námahu aby som si pozrel predpis SR 1013 o prevádzke dráhových vozidiel na území Slovenska. Tam sa píše, že HDV r. 230 má vmax = 110 km/h a HDV r. 240 má vmax = 120 km/h. 🙂 Aby si už vedel.

Re #72834 jandro: Pri posune HDV v ŽST Rača umiestnili nevhodne spínač, alebo lepšie povedané kvôli lepšej bezpečnosti radšej umiestnili spínač skôr, než bol kedysi.

Re #72836, #72838 SDX: Je to za stavadlom ´odbočka Vinohrady´. A ten tvoj návrh je maximálne futuristický. No zo ŽST Nové Mesto do Rusoviec by vlak mohol jazdiť aj teraz, no iba so zriadením zastávky v obci (pri vjazde do obci, pri zastávke Kovácsova). ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #72793:
Asi by bolo dobre najprv preštudovať mapy a potom robiť sci-fi.
Pár tratí, ktoré máš zakreslené ako neexistujúce, existujú (Malacky-Závod, Zohor-Plavecký Mikuláš, Pezinok-Šenkvice, Senec-Reca, Nové Košariská-Miloslavov), trať Pezinok-Modra pre zmenu neexistuje, existuje tiež pokračovanie Šenkvice-Báhoň.
Úsek Šenkvice-Vištuk - bol si tam niekedy, alebo si si to aspoň pozrel v mape, čo za kopec by si musel prekonávať? Napojiť Vištuk do Báhoňa mi pripadá rozumnejšie.
Chýba Ti napojenie Šamorína. Je to síce už v susednom okrese, ale určite by ho využilo viac cestujúcich, než povedzme vetvu do Kalinkova.
Z Tomášova by som z rovnakého dôvodu ťahal trať skôr na Zlaté Klasy a Nový Život, než na Novú Dedinku a Tureň.
Reply on: SDX #72838:
A aby som nezabudol: este jedna linka, napadlo ma oznacenie ATE (Airport Train Express), ale to by sa mohlo kludne nahradit niecim inym.. jazdilo by to nejak takto: ZST Mesto - ZST Filialka - ZST Predmestie - Letisko...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #72764:
"V zájmu urychlení dopravy se u významných mezinárodních expresů používají vozidla, u jejichž pojezdu lze plynule měnit rozchod. Toto zařízení bylo poprvé vybudováno v roce 1969 na pohraničním přechodu Port-Bou - Cerbére. Od počátku je používal například významný mezinárodní expres Le Catalan-Talgo..." Jelen J., Světové železnice 1, NADAS 1988.
NAVRH - VLAKOVE LINKY MHD (2015)
Napadlo ma ze by sa vytvorilo viacej liniek vlakov MHD, ktore by zabezpecovali rychle spojenie jednotlivych casti mesta.. napadlo ma taketo linkovanie (rata to aj s tunelom Petrzalka - Predmestie):

155: ZST Rusovce - ZST Petrzalka - ZST Einsteinova (nova zastavka, prestup na elektricky do Petrzalky) - ZST Mesto (nova zastavka, niekde v centre) - ZST Filialka - ZST Slovany - ZST Predmestie - ZST Vychodne - ZST Vajnory

156: ZST Raca - ZST Vinohrady - Hlavna stanica - ZST Zelezna studnicka (len cez vikend) - ZST Lamac - ZST DNV

157: ZST Podunajske Biskupice - ZST Nove Mesto - ZST Predmiestie - ZST Vajnory

157-ka nie je az taka dolezita. Bolo by idealne 156-ku namiesto na Vinohrady potiahnut na Predmestie, ale to by som sa musela vybudovat spojka Predmestie - Hl.St (aka je tam ta trat neviem, takze neviem nakolko je to mozne).

Mimochodom neplanuju sa na Predmestie a Vychodne umiestnit klasicke CP namiesto tych oznamov (resp. v pripade predmestia nicoho)? Pripadne oznacniky MHD ? ?
Reply on: Ike #72823:
Naco poziciavat? Vsak normalne poziadat o spolufinancovanie! Tak ako sa bude z EU spolufinancovat tunel Petrzalka - Predmestie.

Inak nevie niekto ci sucastou tunelu bude aj zastavka niekde v meste? Myslim ze by to bolo celkom vyuzivane..
Reply on: jandro #72834:
No, vzdy lepsie ako jedno priecestie na trase 155-ky (neviem ako sa vola), kde rampy idu dole cca. 7 sekund pred prechodom vlaku, takze celkovo su dole asi 13 sekund.. desne....
Reply on: jandro #72834:
takmer 3x do tyzdna priemerne.... to priecestie bolo fajn, ale velmi ho dokaslali... minule som bol v aute prvy v poradi... presiel jeden vlak, druhy vlak, treti... potom 10 minut nic... tak som vypol svetla, motor a v tom rampy z nicoho nic hore...
takisto tie zavory spravili moc dlhe, takze sanitka alebo hasici by ich museli prerazit...
Uz ste prechadzalli cez novozrekonstruovane priecestie v Raci? Radsej to ani neskusajte. S takmer s istotou narazite na rampy a minimalne 15 minutove zdrzanie a to nielen preto, ze tam premava viac vlakov, ale hlavne preto, ze rampy su zavrete cca 5 minut pred prejdenim a cca 5 minut po prejdeni vlaku. Nechcel by som byt vodicom liniek 52 a 56, ktore tadeto prechadzaju. ?
Reply on: LifeStar #72831:
S499.0 je mašina s vmax.=120 km/h ale to je už len taký detail:-).
Takže S499.0 so zmesou obskúrnych vagónov cez tunel jazdiť budú ale TGV nie, bo sú nemoderné ? ?
Reply on: Kami #72804:
Letisko - ASMN - SNP - HL.ST - nemas dojem ze by ta doprava bola prilis dlha?

Ad. medaky: Tie boxy ma prenajate MB Taxi, ktora sa netaji ze chce ponukat kvalitne vozy na ukor ceny. A pre niekoho z UK nie su az tak drahe (ale ani nie velmi lacne)..

Re #72812 Dlhe Diely MHD: Uplne otrasnou vizitkou nie je len Hl.St ale aj ASMN. Ak rekonstruovat tak oba.. Ale ja som jednoznacne za novy VLAK/BUS terminal.
Reply on: S499.1023 #72817:
No mašina je zo šesťdesiatych rokov a vozne tak zo sedemdesiatych. A rozdiel medzi S499.0 a TGV je ten, že TGV je vysokorýchlostná jednotka a S499.0 je mašina s vmax 110 km/h

Re #72817 S499.1023: Ó ďakujem, že som inteligent. A nepokazím si to 🙂
Reply on: Ámos #72829:
No vidáš, aj sám ňou cestuješ ? .
Mimochodom: ŽIADNU novú komunikáciu vedľa cintorína, einverstanden ? ?
Reply on: S499.1023 #72745:
Vies co chodim nou prave vtom useku ale iba v istom v specifickom case vacsinou medzi 14 a 14.45, je mozne ze len vtom case, to jazdi prazdne. Skoda ze DP nezverejnil vysledky prieskumu vytazenosti jednotlivych liniek - myslim ze by to bolo podnetne...

Re #72732 fobust: ja sem tiez obcas zbehnem, hlavne ked sa nudim a potom to lutujem...
Reply on: Ike #72793:
Zabudol si aj trať zo Zohora do Záhorskej Vsi (s možný predĺžením do AT. Senkvice máš na vedľajšej (neexistujúcej?) trati, pritom je to na koridore a tuším aj jediným priamym spojením do BA. Zo Senca ti chýba trať do Jelky (neviem ako teraz ale v minulosti dosť využívaná trasa), zato tam máš Tureň, čo je dedina s cca 150mi domami a cez víkend tam jazdí len Vario 3x za deň.
Reply on: Ike #72823:
Preco veterna? Ked tak jadrovu. Tie vrtulky len spatia vzhlad krajiny a nic z nich nie je.
Reply on: Ike #72825:
Dobre, vidím, že diskusia je "zmysluplná", zatiaľ to nechávam tak.
Reply on: S499.1023 #72824:

1. vydavky sa pri efektivnom projekte zvyknu vratit. otazka je nakolko by to bolo efektivne
2. je malo pravdepodobne ze by u nas nefukalo dlhsie ako den. Skus sa postavit napr k VW na Zahorsku nizinu... tu fuka vzdy a silno... popripade by sa zvolila ina ekologicka alternativa (vodna elektraren)
Reply on: Ike #72823:

1) Požičané sa vrátiť nemusí?
2) A keď nebude fúkať? Vlkä počkajú?
Reply on: S499.1023 #72821:
preco si nepozicat financie od EU na financovanie trati?

a elektrina, kebyze sa postavi veterna elektraren, nevidim problem...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.