Revizory a pokuty
V prvom rade v sucasnosti su pokuty nevymozitelne a identifikacia "cierneho pasaziera" je nemozna pri znalosti svojich prav, a elementarnych zasad prava. Preto treba v prvom rade zmenit pravnu formu - a to revizora - mali by to byt policajti. A aj formu "cierneho pasazierstva" - mal by to byt priestupok, a pri opakovanom priestupku - trestny cin (tak ako ked napriklad niekto ukradne cokoladu za 5 korun, a ked to spravi znova v urcitom casovom obdobi - tak je to trestne, aj ked to stoji 1 korunu a s nepodmienecnym trestom). Kontrolu cestovnych listkov by mohli vykonavat mestsky policajti, to je jedna moznost, alebo druha - nepreukazanie sa dokladmi treba definovat ako trestny cin, aby bolo mozne pouzit nasilne obmedzenie osobnej slobody kymkolvek (napriklad aj zamestnancom dopravneho podniku) v zmysle trestneho poriadku - co je samozrejme dost rozporuplne, lebo niekomu sa naozaj moze stat, ze si zabudne obciansky a nema listok - a tym by spachal trestny cin! Preto jedine realne vidim kontrola listkov len policajtmi. Tym sa aj vyrazne riesi problem korupcie, lebo celkom inak je posudzovana korupcia u civilneho zamestnanca a inak u policajta. Pri vyske pokut by mal byt podla mna vyznamnym faktorom opakovanie prietupku - a az trestnost v pripade napriklad 3 nasobneho opakovania, prograsivne zvysovania - napriklad 1000 prvy krat, 10000 druhy krat a 50000+trestny postih - napriklad VPP treti krat. A tiez napriklad zohladnenie rocnej historie kupovania si predplatnych listkov - napriklad "cierny pasazier", o ktorom DPB zisti, ze v poslednom roku mal viac nez 10 mesiacov z 12 kupenu elektricenku by mohol DPB dat vyrazne nizsiu pokutu, kedze je predpoklad, ze jeho cierne pasazierstvo je skorej nahodne.
V prvom rade v sucasnosti su pokuty nevymozitelne a identifikacia "cierneho pasaziera" je nemozna pri znalosti svojich prav, a elementarnych zasad prava. Preto treba v prvom rade zmenit pravnu formu - a to revizora - mali by to byt policajti. A aj formu "cierneho pasazierstva" - mal by to byt priestupok, a pri opakovanom priestupku - trestny cin (tak ako ked napriklad niekto ukradne cokoladu za 5 korun, a ked to spravi znova v urcitom casovom obdobi - tak je to trestne, aj ked to stoji 1 korunu a s nepodmienecnym trestom). Kontrolu cestovnych listkov by mohli vykonavat mestsky policajti, to je jedna moznost, alebo druha - nepreukazanie sa dokladmi treba definovat ako trestny cin, aby bolo mozne pouzit nasilne obmedzenie osobnej slobody kymkolvek (napriklad aj zamestnancom dopravneho podniku) v zmysle trestneho poriadku - co je samozrejme dost rozporuplne, lebo niekomu sa naozaj moze stat, ze si zabudne obciansky a nema listok - a tym by spachal trestny cin! Preto jedine realne vidim kontrola listkov len policajtmi. Tym sa aj vyrazne riesi problem korupcie, lebo celkom inak je posudzovana korupcia u civilneho zamestnanca a inak u policajta. Pri vyske pokut by mal byt podla mna vyznamnym faktorom opakovanie prietupku - a az trestnost v pripade napriklad 3 nasobneho opakovania, prograsivne zvysovania - napriklad 1000 prvy krat, 10000 druhy krat a 50000+trestny postih - napriklad VPP treti krat. A tiez napriklad zohladnenie rocnej historie kupovania si predplatnych listkov - napriklad "cierny pasazier", o ktorom DPB zisti, ze v poslednom roku mal viac nez 10 mesiacov z 12 kupenu elektricenku by mohol DPB dat vyrazne nizsiu pokutu, kedze je predpoklad, ze jeho cierne pasazierstvo je skorej nahodne.
SDX