Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #71495:
No čo sa týka väzenia za cestovanie na čierno trochu prisilné, nemyslíš? Čo sa týka kontroly lístkov policajtami. Nezabúdaj, že DP môže byť aj súkromná firma. Teda žiadaš, aby štát - PZ SR, resp. Obecná polícia, robila v zmysle svojich povinností servis pre v podstate súkromnú firmu. Teda je to niečo také, ako keby SBSku v TESCU si nariadil robiť polícii.
Lepšie by potom možno bolo dať v zákone možnosť dopravcu zadržať cestjúceho do príchodu polície.
http://technet.idnes.cz/nejmodernejsi-tramvaje-jezdi-v-ostrave-podivejte-se-na-obrazky-pse-/tec_reportaze.asp?c=A061108_171926_tec_reportaze_vse
som nasiel tento link na transport.imhd.sk ... celkom zaujimave...take Varia keby u nas jazdili:):):) namiesto T3:)
Reply on: peter.tomsik #71485:
mini nevazi 26 ton, to je rozdiel. Otazka znie, aky motor dokaze utiahnut generator pre elektromotory, ktore pohnu klbovym busom?
Tie odkazy co si tu dal, kazdy to riesi inak.
Ak chces maly motor, baterie (na zaciatku plne nabite) su nevyhnutne. Motor potom baterie len dobija (nabijaju sa aj pri brzdeni). Pripadne baterie aj spalovaci motor funguju v sucinnosti, navzajom sa doplnaju. Na udrzanie rychlosti velky vykon nepotrebujes, naopak pri rozbehu je nutny velky odber.
Velky motor utiahne celu spotrebu elektromotorov, nepotrebuje trakcne baterie.
Reply on: Emo #71499:
no neviem, ci by zvysenie pokuty bol dobry napad - to by sa musela radovo zvysit kulturnost a cestnost revizorov a pod. Ja proste len nechapem, preco DPB nezvysi pocet revizorov - ved to je v momentalnom stave najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie. Alebo zeby sa to nikdy tak nerobilo a cestujuci by to nepochopili?
Reply on: Emo #71499:
sak predsatym, ze im da male pokuty ? ? ? ? ? ? by som to nazval INVERZNY napad ? ? ? ?
Reply on: aNTI #71498:
A ako inak chceš donútiť ľudí, aby nechodili na čierno?
Reply on: eripmav #71495:
Nemas pocit ze tvrdou represiou by si miesto viacplatenia za listky na MHD, dosiahol skor este vacsiu nechut cestovat? Alebo inak, nie je MHD nahodou sluzba? Tak ako kazda ina sluzba, by mala fungovat aj tato, preco prave MHD ma byt kontrolovana policajtami a nebodaj este kvoli nej menit zakony? Do toho aku dopravnu sluzbu kto poskytuje sa stat nema co srat. Takymto az "trestnym" postihovanim robis z MHD vysadu. Nezabudni dodat, ze kto nezaplati trikrat, nemoze sa uz nikdy v zivote viezt a kto koho rodicia neplatili MHD nikdy sa nedostane na VS, ...
Reply on: SDX #71492:
Rozhodne by som isiel drasticky dolu, lebo ciel kontrol nie je zarabat na pokutach, ale primat ludi kupit si listky. Cize keby bola pokuta trebars aj 100, ale skontrolovali by ta trikrat za den, tak si rozmyslis ci si kupis listok alebo nie. Casom by sa pocet platiacich cestujucich priblizil k 100% a zvysili by sa tym prijmy (a zrealnili pocty odvezenych cestujucich).
Reply on: eripmav #71495:
suhlasim...a dal by som im cistit tie cmaranice vo vozidlach 😃 sviniam opornym!!! ?
Revizory a pokuty
V prvom rade v sucasnosti su pokuty nevymozitelne a identifikacia "cierneho pasaziera" je nemozna pri znalosti svojich prav, a elementarnych zasad prava. Preto treba v prvom rade zmenit pravnu formu - a to revizora - mali by to byt policajti. A aj formu "cierneho pasazierstva" - mal by to byt priestupok, a pri opakovanom priestupku - trestny cin (tak ako ked napriklad niekto ukradne cokoladu za 5 korun, a ked to spravi znova v urcitom casovom obdobi - tak je to trestne, aj ked to stoji 1 korunu a s nepodmienecnym trestom). Kontrolu cestovnych listkov by mohli vykonavat mestsky policajti, to je jedna moznost, alebo druha - nepreukazanie sa dokladmi treba definovat ako trestny cin, aby bolo mozne pouzit nasilne obmedzenie osobnej slobody kymkolvek (napriklad aj zamestnancom dopravneho podniku) v zmysle trestneho poriadku - co je samozrejme dost rozporuplne, lebo niekomu sa naozaj moze stat, ze si zabudne obciansky a nema listok - a tym by spachal trestny cin! Preto jedine realne vidim kontrola listkov len policajtmi. Tym sa aj vyrazne riesi problem korupcie, lebo celkom inak je posudzovana korupcia u civilneho zamestnanca a inak u policajta. Pri vyske pokut by mal byt podla mna vyznamnym faktorom opakovanie prietupku - a az trestnost v pripade napriklad 3 nasobneho opakovania, prograsivne zvysovania - napriklad 1000 prvy krat, 10000 druhy krat a 50000+trestny postih - napriklad VPP treti krat. A tiez napriklad zohladnenie rocnej historie kupovania si predplatnych listkov - napriklad "cierny pasazier", o ktorom DPB zisti, ze v poslednom roku mal viac nez 10 mesiacov z 12 kupenu elektricenku by mohol DPB dat vyrazne nizsiu pokutu, kedze je predpoklad, ze jeho cierne pasazierstvo je skorej nahodne.
prave preletelo niekolko hasicskych aut cez racianske myto smer raca...neviete co sa deje???myslim, ze aj jedna sanitka...
Reply on: SDX #71492:
leeenze...ked 5000 korun dostane niekto ako ja napriklad, ked som v lete bol chvilu v BA, lebo som stale bol mimo a siel som do baumaxu na roznavskej a potom som hladal stanok...automat na listky a nic...elektricenku som nemal platnu, sak naco ked som 1 tyzden z 2 mesiacov v BA cez leto a nakoniec som presiel 6 zastavok(3 v jednom a 3 v druhom smere) a na ziadnej nebol ani automat ani nic a ked som bol pri vozovni trnavka a tam nic nebolo, tak som sa rozhodol, ze pojdem 4 zastavky na cierno a ked som uvidem prvu zastavku s automatom, tak som vystupil, ale keby ma tam capol a dal mi 5000 tak by ma maximalne drblo...potom by som zaviedol nejake vynimky...akoze keby ma chytil za zastavkov, kde neni moznost kupit si listok, tak by som nemusel platit...vo vlakoch to tak funguje, ze ked sa ide zo stanice, kde sa nedaju kupit listky, tak sa predavaju vo vlaku v busoch by podla mna v takom pripade vyhovovala ta 140 korunova pokuta...resp. ked uz hovorime o spristneni, tak napr 280...rozumiete v principe o com som pisal...ze??:) viem, ze dnes trochu chaoticky pisem, ale mam zly den 🙂
Reply on: richardhudec #71491:
Urcite by som isiel na sumu ktora by jednoducho u ludi presadila kupovanie listkov. Urcite by som isiel na drasticke sumy, minimalne 5 000 sk.
Reply on: fobust #71490:
ja som este nezazil uplacanie a ani som nepocul...keby bolo take nieco pravidelne, tak by som revizorom zvysil plat a a zvyseni pokut by sa to vratilo...14 000 je trosicku prehnane:), ale tak 200 nasobok zakladneho a vacsi pocet revizorov by podla mna pomohlo trosku...lebo cloveka, ktory si 1 necvakne listok 2800 korun uplne nezabije ale cloveka, ktory si nemieni cvakat listky a chytia ho 2 krat po sebe ako jedneho kamosa (po tyzdni siel zaplatiti pokutu na DPB a cestou domovsamozrejme bez listka ho chytili zas ? ? ? )tak toto by mozno pomohlo....140 za cestovanie bez elektricenky je celkom v pohode...sak stava sa obcas...
a mirecek je ten BIG BIG??:)
Reply on: richardhudec #71487:

Pokuta za jazdu na čierno by mala byť 500 Sk, tak by sa viacej vyberalo na mieste a nemuselo by sa vynakladať toľko prostriedkov do súdnych sporov. Navyše keby to bolo 500 Sk, tak každý by radšej týchto 500 Sk zaplatil ako uplácal revízora povedzme tristo korunami. Lebo to mi žiaden nedopraje. Ak však je pokuta 1400, čo je dosť, tak napriek nenávisti voči revízorovi bude čierny pasažier snažiť podplatiť ho, aby vyšiel lanejšie. A revízori sú skorumpovaní. Alebo nie? Aké sú, ak vôbec, štatistiky a aký je všeobecný názor na revízorov? Napr. Mirečka?
Reply on: jandro #71464:
Viem, že je tu súbeh a je to dosť veľké mínus, no bez neho ti jediné spojenie DD, Slávičie údolie - CMO zostane cez Mudroňku, alebo cez Kramáre, čo nie je nič moc. A takto môžeš preniesť do elektrickej trakcie 30, 31, najzaťaženejšiu vetvu 39 a spraviť spojenie DD a KV priamo s Nivami a trebárs aj tým mnou navrhnutým Prievozom t-busom a nemusíš kupovať duobusy, ale stačia aj 24 Tr a 25 Tr, čo sú lacnejšie vozy ako duobus a tá trať už len pre interval 31 a 39 by sa, myslím, uživila.
Reply on: richardhudec #71487:
No ja som jednoznacne za zvysenie z 1400 sk na 14 000 sk.. pricom 140 za zabudnutie elektricenky by som nechal.
http://www.tfl.gov.uk/tfl/press-centre/press-releases/press-releases-content.asp?prID=345
v londyne maju nizsie pokuty ako v bratislave!!!!!...a ze "expect to be checked" (ocakavajte, ze budete skonrolovani)...tam maju asi viac revizorov...aky mate nazor na vysku pokuty v bratislave??? ?
Reply on: SDX #71484:
d3k0 ti to asi vymazal, lebo si pouzil obrazok z imhd...(posenie autorskeho zakona)...tak to preto...mne sa to tiez raz podarilo, ale odkedy ma upozornil, radsej si davam pozor ?
Reply on: Kami #71478:

konecne odpoved s nejakymi namietkami..
Mas pravdu s tymi motormi pri 25Tcku - je tam pouzity motor Iveco z rady NEF http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngines.html najmenasi z nich ma objem4,5 litra a vykon priblizne 75 koni..
ALE! v tom "mojom" navrhu nema 2,0 TDIcko nic spolocne s pohonom vozidla!!!jedna sa cisto o generator na vyrobu elektriny,kt.hybe autom. To nie je moj vymysel, 8000 londynskych autobusov bude postupne nahradenych presne takymto sposobom / motor je 1,9 - diesel z bezneho auta.
Samozrejme, ze keby malo TDIcko sluzi priamo na pohon BUSu, tak pohnut s nim pohne - od toho su rpevodovky, aj ked uz nie klasicke, ale jej zivot by bol na konci po par km 😃 to mi je jasne..
Myslel som, ze som to dost jasne napisal a ukazal na tom priklade toho MINI..vykon 640k je pohanany 20konovym spal.motorom - preco to ide? lebo je to len akasik elektraren..

tu je link na tie London BUSy..
http://www.tfl.gov.uk/buses/environmental/hybrid.asp

len opat to kombinuju s baterkami, aby vyuzili aj energiu pri brzdeni..mne sa to zda byt zbytocnost - 400kg navyse a hlavne ta cena/i ked cim viac sa budu baterie nasadzovat, tak ich cena bude rapidne klesat..uz terajsie prognozy hovoria o redukcii cien na polovicu pri terajsom tempe produkcie..

dik za odpoved..
ByE
PeeT

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.