Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #70775:
tak nejako. ako toto som tu moc nechcel rozdiskutovat 🙂

inak k aktualnej teme, durkovsky si urobil v "dnesnych" bratislavskych novinach taku reklamnu kampan az ich slovenska posta nemohla distribuvat, lebo by sama porusila zakon ..

hold "krestanska" moralka KDHajzla durkovskeho ...
Reply on: tulenique #70761:
Ako celok z toho plynie jednoznačne to, že ani repka, ani etanol nie sú pre Európu východiskom. To môže byť dočasná cesta pre rôzne Brazílie a Argentíny s úplne inou hustotou obyvateľstva a podielom poľnohospodárskej pôdy.
Reply on: aquila #70760:
A ďalší "drobný" problém je v tom, že keby sa všetka poľnohospodárska pôda v ČR osiala repkou olejkou (čo by znamenalo o. i. totálnu potravinovú závislosť), tak by sa MERO pokrylo pobiede tak 5% potreby ropy:-).
Reply on: Papyr #70753:
Nie, pán predseda SZ výslovne prehlásil, že ide o ekologické dôvody. Pritom prevádzkuje (vyslovene na propagandistické účely, inak jazdí na čomsi škandinávskom) vozidlo, ktoré je v ČR neschválené a neschváliteĺné, ktoré nemá žiadny ekologický prínos a neplatí spotrebnú daň z PHM. Tým mi len potvrdil to, že SZ je populistická strana.
Inak na Kapucinskej smer PKO je novy oznacnik. Tentoraz ale uz na dvoch nohach. Hadam vydrzi dlhsie ako ten predtym.
Reply on: eripmav #70746:
Máš pravdu, ale len čiastočne. Na jednej strane je tu polícia, ktorá by to mala postihovať, ale na druhej strane je pravdou aj to, čo písal Ámos, že je to v prvom rade vecou rodičovskej výchovy.
Ja mam taku otazku na volebne autobusy ked to patri zajazdi daco tak preco su tam oznacovace listkov??? a inak niesu na takej urovni ako su tie v premavke normalne...
Reply on: eripmav #70746:
Netvarme sa, ze primator je poloboh, ktory zodpoveda za vsetko v tomto meste, este aj za to ci mas pravidelnu stolicu.
Obecna policia (resp. mestska) je podla zakona poriadkovy utvar posobiaci pri zabezpecovani obecnych veci verejneho poriadku, ochrany zivotneho prostredia v obci a plneni uloh vyplyvajucich zo VZN.
Na ochranu majetku a zivota je tu v prvom rade policia statna. Tu ma na starosti ministerstvo vnutra a nie len sucasny ale aj minuly primator upozornovali na chybajucich statnych policajtov. Primator vsak nema ziadne paky ako prinutit ministrestvo aby prijalo dalsich prislusnikov.
Duskovsky sa snazil zaviest metropolitnu policiu co sa mu nepodarilo z roznych pricin a zvysit pocet prislusnikov MP. To ci sa mu podarilo neviem, ale tento rok chceli zevraj prijat 100 mestkych policajtov.
Osobne si myslim, ze kamerovy system by mohol byt lepsi a hlavne viac zastupeny. Aj ked potom sa ti ozvu aktivisti za ochranu ludskych prav... obstaranie a instalacia jednej kamery stoji podla miesta od 250 do 350 tisic.

Re #70726 S499.1023: OK.
Aj napriek tomu, ze celkova dotacia mesta Presov pre DPmP je cca 75 milionov rocne a pre DPB od mesta Bratislava je to 1160 mil. na bežné vydavky a 507 milionov na kapitalove vydavky. (pritom tam nie su zahrnute rozne investicne akcie ako reko Kapucinskej - islo z rozpoctu mesta nie DPB, ci vystavba vozovne na co doplaca mesto znizenou cenou pozemkov) Skutocne mas pocit, ze viac ako 22 krat vyssia dotacia je malo? Ja si myslim, ze DPB je malo dotovany v kapitalovych vydavkoch ale u beznych si to nemyslim... Ale mozem sa mylit.

Re #70717 S499: Robil som si srandu, ale ze si to ty vygooglim ? ?
Reply on: Peon #70758:
ja som raz volal na policiu a ze to nie je ich starost. Vtedy to bola asi porucha (niekto sa hral a hodil trebars tyc cez kolaje), no nas busar sa nesral rovnako ako autickari...
Reply on: tulenique #70767:
posielal som na tulenique (motak) mailbox (bodecka) sk, uz som poslal aj na tu druhu 🙂
Reply on: aquila #70764:
pohodicka... ?

e-mailik som nedostal....ale asi je problem na mojej strane, skus to prosim ta poslat este raz.

martin 'bodka' xacha 'zavinac' gmail 'bodka' com

Diq.
cav cav o com je tu rec?
je tu niekto autobusár?
Reply on: tulenique #70761:
je to mozne, ako som povedal aj v mojom prispevku, tejto problematika som sa venoval skor okrajovo a z uplne ineho kontextu, preto som mozno povytrhaval nepresne fakty.

celkovo som vychadzal z toho ze v skandinavii aj brazilii sa bezne predavaju auta co spapaju tu 85% etanolovu zmes a co sa MERO tyka, je to zatial dane na 5% (tusim aj zakonom prikazane od buduceho roku, ale to som si fakt uz neni na 100%). no a samozrejme ako si povedal, stat potrebuje obcana osklabat tak alebo tak, cize je to len vec toho do kedy to bude bez spotrebnych dani.

inak ja robim v uplne inej problematike 🙂 ale vsak viac mail 🙂

sorry vsetkym za zrejme uz vacsi OT 🙂
Reply on: Ike #70750:
Writerov kamery pridavaju adrenalin, si myslia ze ked nacarbaju daco pod kamerami tak ze su nejaky lepsi a nedostihnutelnejsi, to je zbytocne, a kym tam dojde hliadka tak su uz davno prec ?
Reply on: tulenique #70761:
ako pozeram chyba e-mail pod mojim nickom... natusim preco tam nie je,

moj e-mail je

tulenique 'zavinac' mailbox.sk
Reply on: aquila #70760:
Proti zjednoduseniu nic nemam, sam ho obcas pouzivam, ale mam pocit ze pri MERO / bioetanol zjednodusujes "neobjektivne":

Ak pises o primiesavani biozlozky (MERO resp. bioetanol) do paliva pre bezne automobily, tak to little bit pleties.

Dnes plati ze standardne montovane motory v autach mozu spalovat _zhruba_ do 10% MERO rovnako ako do 10% bioetanolu. Ak sa nemylim da platne technicke normy hovoria ze ak je primes biozlozky do 5% energetickej hodnoty paliva, predavajuci teba ako spotrebitela o tom nemusi ani informovat.

Mas pravdu ze uz existuju motory (dokonca dnes ponukane v seriovych autach - tzv. flexifuel - schopne spalovat zmes obsahujucu az 85% etanolu, ale rovnako existuju seriovo ponukane [aj osobne] auta schopne spalovat aj 100% MERO)

Takze v tomto ohlade je s vyuzitim MERO a bioetanolu rovnake.
Ked sme pri tom pripravuje sa biopalivo novej generacie - biobutanol, a ten by dokonca mal byt spalovatelny bez primesy benzinu v dnesnych motoroch.

MERO je drahsie ako 1l nafty, s bioetanolom je to ale este horsie, ako tak to ekonomicky rozumne vychadza len preto, ze na bioetanol sa (zatial) neplati spotrebna dan. Vsak cena bioetanolu ako komodity je uz viac ako 0.7 EUR na liter (toto je bez DPH a spotrebnych dani), takze ak to chces porovnavat s benzinom, tak na na to treba prihodit este DPH. A menej ako stoji benzine na cerpacke je to len vdaka tomu ze z bioetanolu sa (zatial) neplati spotrebna dan.

A masivnym zavadzanim biopaliv do beznej praxe mozno prestane existovat danova vynimka, nakolko statnym rozpoctom tie praxy jednoducho chybat budu. Dobrym prikladom je Nemecko, kt. od 1.1.08 zavadza zdanovanie biopaliv spotrebnou danou.

A bioetanol dotuje polnohospodarov rovnako ako MERO, akurat robit etanol z toho co sa dopestuje v Europe - kukurica/psenica/cukrova repa je ovela menej efektivne ako ho robit z cukrovej trstiny...
Aspon v tomto ma MERO ake-take racio, robim biopalivo z takej plodiny, ktorej sa tu dari a z kt. je efektivne ho vyrabat. Vyroba bioetanolu z kukurice/psenice/cukr. repy je uplna ftakovina, nakolko pri vyrobe z cukrovej trstiny to vychadza energeticky i financne ovela ovela lepsie.

Podla mojho nazoru tento aspekt - podpora polnohospodarov - je dovod pre povinne pouzivanie biopaliv v EU, avsak rovnake je to pri MERO aj bioetanole.

S tvojim poslednym odstavcom suhlasim. Cesta nie je cez biopaliva, aspon nie podla dnes platnych europskych schem - tie sluzia takmer vyhradne na dotovanie polnohospodarov - tak ako velmi velka vacsina politickych rozhodnuti z Bruselu. (-; (-; (-;

ps> pises o projekte vyroby MERO vo velkom, z kt. si cerpal informacie... Bolo to slovensky projekt? Celkom som zvedavy ze kt. firma to bola... Kludne napis do e-mailu, ak nechces sem, ja pracujem aj na takychto projektoch vyroby bioetanolu a bionafty, tak reku ci sa nahodou nepozname osobne ... (-; (-;

vsetkym ostatnym sorry za off-topic, ale citil som svoju obciansku povinnost vyvazit aquila-ove slova, rovnako ako on pred casom vyvazoval amosove eposy.
?
Reply on: tulenique #70757:
no mas pravdu, tunak som to hodne hodne zjednodusil.

ide skor o to, ze pri bio nafty je akceptabilny podiel METO tak 10%, pricom realne je to tak 5%, kym pri etanolovom palive mas podiel etanolu az 85%, cize, vlastne v konecnom dosledku tam ide o to, ze tych 85% etanolu si lahsie "dopestujes" ako 95% ropy 😉 nic viac nic menej.

ale priznam sa, ze toto az tak do hlbky neovladam, ja som sa skor opieral o poznatky com som ziskal pri studovani ropneho problemu. a pri jednom projekte firmy, co rozbiehala MERO vo velkom.

ono MERO je skor taka skryta dotacia polnohospodarom, aby mali co robit, lebo repke olejke sa v europe docela dari 🙂

snad len taka perlicka na zaver, 1l MERO je drahsi ako 1l nafty. a to ze 1 liter bionafty neni drahsi je len preto, lebo na tych 5% je "kusok" o inom spotrebna dan 🙂

ale ono je viac takychto aktivit pre aktivity .. ale to sme hodne OT 🙂

ja napriklad by som radsej videl vyvoj smerom CNG popripade LPG, a elektricka trakcia + jadrove elektrarne/casom fuzia lebo toho je fakt mrte a neni su pri tom temer ziadne emisie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.