Aj keď nie som S499.1023 odpoviem ti: Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby vodič mal
a) po uplynutí štyroch hodín vedenia vozidla bezpečnostnú prestávku v trvaní najmenej 30 minút, ak nenasleduje nepretržitý denný odpočinok alebo nepretržitý odpočinok v týždni . Túto prestávku možno rozdeliť na niekoľko častí v dĺžke najmenej desťa minút. Táto prestávka sa neposkytuje, ak je namiesto nej prestávka na odpočinok a jedenie.
b) najneskôr po šiestich hodinách trvania pracovnej zmeny prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 30 minút,
a ak celková pracovná zmena trvá dlhšie než deväť hodín, prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 45 minút, pričom táto prestávka môže byť rozdelená na dve časti v trvaní najmenej 30 minút a 15 minút.
Ďalej musí mať vodič nepretržitý denný odpočinok a pracovnú dobu najviac x hodín týždenne a myslím, že aj denne.
Toto všetko je v zákone o pracovnom čase v dporave.
Ale teraz vážne - samozrejme, že je to všetko presne stanovené. Preštuduj si zákon č. 121/2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave.
Pokiaľ je napr. na Devíne plánovaná niektorá z povinných prestávok, rozhodne ju dispečer vodičovi odňať nesmie.
Pokial viem tak to bola chyba v projekte, pri ktorej projektntom nedoslo ze zastavka nemoze byt v zakrute lebo odic elektricky neuvidi dozadu.. a tak tie zastavky posunuli trochu dozadu nech su narovine.. lenze z neznamych pricin uz akosi pristresky zostali na povodnom mieste.. tiez v kutiku duse dufam ze raz ich presunu aby boli aj v zastvke.. ?
Smiesne vyznievaju najma tie elektrickove pristresky na Kapucinskej a Obchodnej, ktore su nepochopitelne posunute dalej od zastavky. Zaujimalo by ma, ci to bol napad?
Vieš, neuraz sa, ale to sú také detské predstavy. Treba si aj legislatívu naštudovať. Vodičovi NESMIEŠ zobrať prestávku, aj keby s tým hneď on sám súhlasil.
Skúste si vypočítať poistenie na Trolejbus. Zistíte, že zdvihový objem motora ja povinný údaj! ? Tak som tam dal nulu, reku však ten motor žiaden zdvihový objem nemá. Potom hmotnosť 10 ton a výkon motora v kW 100, poistení 3 a viac. Poista vyšla iba niečo cez 10000 Sk, čo ma prekvapilo. ?
e #70423 Ja sa iba vrátim k tým prístreškom, tiež to nie je moc výhra. Neviem na základe akého kľúča osadzuje JCDecaux tieto prístrešky. Ale ten čo umiestnili na zástavke ŽST Petržalka je typický príklad. Nalepený na okraji chodníka tak, že ak prichádzajúci autobus išiel tesne pri krajnici pozachytáva ľudí, ktorý sa vyhýbajú tomuto prístrešku. Rovnako vďaka jeho zlej polohe ma celkovo šofer zlý výhľad na zástavku o zadných dverách ani nehovorím, preto mnohí zastavujú ďalej od kraja. Keď som písal DPB vyjadrili sa v tom zmysle, že oni s osadzovaním prístreškov nemajú nič spoločné. Obrátil som sa preto s prosbou na JCDecaux, či by ho nemohli trochu posunúť ďalej od krajnice. Odpísali mi, že to je vec DPB a magistrátu, ktorý by im to mal sám navrhnúť a oni bez nich nič neurobia. Ak mi v meste nejaká spoločnosť stavia prístrešky, minimálne na tej naprimitívnejšej úrovni by som sa s nimi snažil komunikovať. ?
BTW. Pre zmenu aj niečo pozitívne. Oddnes oficiálne v prevádzke predĺžená zástavka Ekonomická univerzita ?
Prelinkovanie Petržalky - myslel som si, že to bola čisto akcia DPB a nie magistrátu. A tak nekoncepčný nákup Solarisov, SORov a 25 Tr by som radšej nechválil. Ešte ohľadne tých 25 Tr - celá tá trať na DD je dosť pokazená. ?
Puki