Reply on: galiyosha #68773:
WTF ?
K tramvajkám... Keď ja ako laik vecí neznalý niečo nazvem nesprávnym slovom, nevalcuj hneď ?
In my humble oppinion - pokiaľ sa lepšie cícim v Poršátku - tak sa v ňom cítim lepšie (bodka)
A nebudem sám - keď sa pozrieš na usmiatych ľudí, keď sa 9111 dovalí na zastávku, keď nastúpia a malý v kočíku začne niekoľkominútový monológ "mamí a tochle je jaka cheska tuamvaj" a turisti pri jej prechádzaní vyťahujú foťáky - to je iná káva.
Vlka neporovnáva Škodovicu s Bombardírom či ULFom - lebo sa ním neviezol, alebo to skrátka porovnávať nepotrebuje.
a druhá vec:
len a len je véééľmi útočné
1. pokiaľ sme nevyčerpali všetky možnosti zlepšenia priepustnosti centra - akým právom kričíme po potrebe zakopávať električky pod zem ?
2. pokiaľ máme v centre množstvo miest neobslúžených koľajovou dopravou, prečo nepostaviť tunel práve tam ?
Kde je prosím Ťa v centre "mŕtvy priestor" ? 19:01 bol priskorý čas na tvrdé drogy. ☺
Čo to motáš s lacnou výstavbou mimo neho ? Ty si odkiaľ prišiel ? Ešte si nepočul o "kvalitnej" práci developerských spoločností v centre ? A o aké architektonické skvosty sa jedná ?
Shrinking cities ? To nemôžeš myslieť vážne !!! Chceš povedať, že situácia je podobná Detritu či Halle-Neustadt ? A bol si sa aspoň v Halle pozrieť ? Dá sa snáď povedať, že by sa v BA nachádzali stovky opustených budov ???????? Prosím Ťa vážne prejdi na mäkšie drogy, lebo to je neuveriteľná momotina čo si zadrel.
Logicky, prosím logicky... V centre centrovom sa už toho veľa stavať nebude, lebo nie je kde.
Keď berieme tróšku širšie centrum - pomuože - vyrieši to vaše tunelovanie hromadnú dopravu do oblastí Pribinovej, Plynárenskej, Karadžičovej, Kuchajde, Tomášikovej ?
V prvom rade práve tieto oblasti považujem za prioritné - kam električku treba poslať (po Pétržke).
V druhom rade považujem za potrebné spojenie DH, DNV, - avšak toto by sa malo odvíjať od spôsobu riešenia prvého radu.
Nevidím a necítim najmenšiu potrebu uvažovať nad zrušením a zakopaním Štúrovej, Nám SNP, Špitálskej, Nábrežia, Obchodnej, Mostovej - nikto z Vás jasne neoznačil miesta, (ktoré, ako vieme musia byť minimálne 3) kde by sa mali nachádzať vjazdy a výjazdy električiek z tunelov - a ako som už spomínal nevedia to ani na magistráte a neviete to ani vy. A z môjho pohľadu to je síce technicky možné, ale prakticky už nie.
Takže zahrabanie električiek v CMO je blábol.
galiyosha
Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.