Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #68515:
V skratke k 499.1023 doplním, že cestu nie je možné považovať za trh. Pretože tým trhom nie je. Na cestách sa nikdy nič neobchodovalo, možno melóny, čučoriedky, reštaurácie, benzínky a hotely - ktoré je možné povaťovať za súťasť cestnej infraštruktúry. Cesta je komunikácia. Za jej vyžívanie nie je možné robiť úhradu inak ako na základe dĺžky - časovej či priestorovej. Cesta je na tom podobne ako vzduch, telefónny kábel, železnica, chodník, vodovod, plynovod, produktovod, ropovod, a viac ma nedapadá...
Nechcel by si snáď od mobilného operátora aby zdvihol ceny v Bratislave, lebo tu je najviac príjmačov na km2, či riadenie letovej prevádzky aby zvýšilo ceny vzdušného priestoru nad Bratislavou, lebo tu je hustejšie, či elektrickú energiu, aby bola drahšia pri väčšom objeme...
Pri používaní komunikátora v skutočnosti nevzniká dopyt.
Cesta - komunikácia totiž nie je služba. Službu môže vykonávať až človek vo vozidle či bez neho pohybujúci sa po komunikácii.
Pretože komunikácie si medzi sebou vytvárajú subjekty trhu.
Je na trhu a globálnej ekonomike, aby dostatočne vedela odhadnúť jednotlivé potreby v rámci možností.
Reply on: AAA #68544:
30-40 rokov podla udrzby a zataze.
Reply on: S499.1023 #68538:
Alfa Romeo 159 tiez nie je na zahodenie.
Reply on: S499.1023 #68548:
A v pripade, ze by nedajboze utrpel autonehodu a lezal na JIS ARO, tak tam jeden den pobytu pacienta vratane liecby pride na milion korun... to len tak na doplnenie. S tymi sto tisicmi mozno trochu podcenujes ceny...
Reply on: AAA #68544:
Armatúry končia svoju kariéru skôr pre morálnu zastaranosť ako pre opotrebovanie a životnosť trolejového drôtu závisí od intenzity používania ale na veľmi vyťažených hlavných ťahoch vydrží dobre naprojektované trolejové vedenie bez problémov aj 50 rokov.
Reply on: eripmav #68522:
Človeče, prestaň sa už oháňať trhom, lebo ti raz na centrálnom prijme nejakej úrazovky naúčtujú 100.000,- SKK za ošetrenie. Uvedom si, že nejaká cesta je verejnou službou, rovnako ako tá záchranka. Ich spoplatnenie neslúži na ich financovanie ale na obmedzenie ich zneužívania. Financované sú z daní, ktorých rozdelenie NIE JE adresné, takže žiadny ekonomický guru ako ty nemôže prehlásiť, že toto alebo ono je platené z takejto dane a preto nedofinancované.
Reply on: eripmav #68522:
Myslím, že máš fakt dosť. Ak platiť všetky náklady priamo, bez prerozdelenia, tak aj VHD - žiadne dotácie. A potom cestovný lístok na autobus nejakej menej vyťaženej linky vo večerných hodinách bude stáť tak 200,- SKK. A žiadne električenky - pekne spravodlivo si zaplatíš každú cestu.
Reply on: eripmav #68507:
Nenúť má byť sprostý a hrubo ti nadávať. Ako si dovoľuješ porovnávať službu VYUŽITIE CESTY IGK a KOMPLETNÚ PREPRAVNÚ SLUŽBU VHD? Použitie cesty je zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Použitie vozidla NIE JE zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Rozdiel je v tom, že použitie vozidla si užívateľ IGK platí v plnom rozsahu sám, na rozdiel od použitia HGK, ktoré je TUČNO dotované. Som priaznivcom VHD, ako vedia všetci, ktorí ma poznajú, ale nepripustím zločinné a lživé ekoteroristické argumenty.
Reply on: Nick #68485:
Neprispieva.
Reply on: S499.1023 #68540:
Keď spomínaš tú životnosť vedenia. Aká je vlastne plánovaná životnosť armatúr, troleja a stožiarov vedenia?
Reply on: eripmav #68482:
Využitie cestnej komunikácie VHD je taktiež zadarmo, takže tvoje prirovnanie je úplne mimo! Ďalej by som k tvojmu prípadu podotkol, že jeden radikálny ekoterorista napácha pre VHD ďaleko väčšiu škodu, než desať zaťatých autičkárov.
Reply on: jandro #68474:
Môžeš uviesť konkrétne belgické mestá s integrovanou dopravou zadarmo? A uvedomuješ si, že žiadne zadarmo v skutočnosti neexistuje - je to len platené inými kanálmi, ako z cestovného?
Reply on: eripmav #68537:
Čiže ty nechceš vyriešiť problémy s IAD, ale chceš IAD úplne eliminovať.. Proste tvoje riešenie je niečo ako keby si chcel zrušiť dlhé rady v Tescu tým, že rohlíkom dáš cenu 10 Sk.. Budeš spokojný, lebo dlhé rady prestanú, akurát tam ani nikto nebude chodiť nakupovať.. 😃
Reply on: mrcheef #68459:
Pozoruhodné je to, načo je treba nová trolej na prakticky novom úseku (15 rokov je pre trolejbusovú trať ako pĺuvnutie do mora), zatiaľ čo na Kramároch či na križovatke Miletičova x Prievozská (downgradovanej z podvesného systému na Kremnicu) nás budú štyridsaťročné armatúry trápiť ďalej...
Reply on: Sommelier #68453:
A nebude NÁHODOU ten fyzikálny rozdiel v tom, že MHD už zo svojej definície ťažko bude vykonávať nejaký TRANZIT?
Reply on: SDX #68444:
Vzhľadom na to, že tá vec je TALIANSKY autobus Mauri Kronos 123 a TEDOM je tam akurát motor, čiže v skutočnosti "osvedčený" LIAZ ML 640 CNG a vzhľadom k tomu, že k talianskym produktom, ktoré sa nedajú konzumovať (s výnimkou práčok Candy) mám trvalú nedôveru, tak by ma takýto zážitok ani neprekvapil ? .
Reply on: Andy #68534:
co je to "prijatelna pre vodicov"? Ak by vyska myta, ktoru by bolo mozne vybrat za prejazd krizovatky Patrkonka, nepostacovala na stavbu tunela Sitina, tak by sa ziadny tunel v trhovom prostredi nestaval, a ani zapchy na Patronky by neboli - lebo logicky, ked vodici nebudu ochotni zaplatit take myto - nebudu tolko jazdit (pojdu vlakom, autobusom - ktory sice tiez zaplati myto, ale menej na jednu osobu) - o tom to je - ak by vodici neboli ochotni platit tak vysoke myto - nejazdili by, isli by inak a nebol by tu neprirodzeny rozvoj IAD. Ten tunel jednoducho niekto zaplatit musi, a je na zvazeni ci to budu danovi poplatnici, alebo ti co ho potrebuju ak ho potrebuju. A je rozdiel prave v tom, ze ked sa postavi "zadarmo" (teda z dani) tunel - tak nevyuzi to... ale ked si to mam zaplatit - tak uz si zvazim - treba ten tunel, alebo pojdem z Malaciek vlakom do roboty...
Reply on: Beus #68535:
presne tak, pri trhu v doprave by bola daleko viac vyuzivana napriklad aj bicyklova doprava, kedze jej naroky na infrastrukturu su velmi, velmi nizke - ak by sa zacali tvorit zapchy na chodnikoch, bude na mieste ich spoplatnit, aj ked silne o tom pochybujem a v sucasnosti na chodnikoch skorej zadarmo parkuje IAD, takze este aj ilegalne, zadarmo vyuziva infrastrukturu pre iny druh dopravy (chodcov), a stat (teda spravca nasich dani) - to ticho toleruje.
Reply on: Beus #68533:
a zabudol som dodať, že by sme následne mali neskutočné bicyklové zápchy na chodníkoch, a cesty by po čase znova nebolo za čo stavať, lebo by nemal kto platiť mýto 🙂 Ale už stačilo toho sfi-fi 🙂
Reply on: eripmav #68532:
No len mám pocit, že je dosť veľká šanca, že neexistuje výška mýta, ktoré by zároveň bolo prijateľné pre vodičov, a zároveň by zaplatilo ten tunel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.