A v pripade, ze by nedajboze utrpel autonehodu a lezal na JIS ARO, tak tam jeden den pobytu pacienta vratane liecby pride na milion korun... to len tak na doplnenie. S tymi sto tisicmi mozno trochu podcenujes ceny...
Armatúry končia svoju kariéru skôr pre morálnu zastaranosť ako pre opotrebovanie a životnosť trolejového drôtu závisí od intenzity používania ale na veľmi vyťažených hlavných ťahoch vydrží dobre naprojektované trolejové vedenie bez problémov aj 50 rokov.
Človeče, prestaň sa už oháňať trhom, lebo ti raz na centrálnom prijme nejakej úrazovky naúčtujú 100.000,- SKK za ošetrenie. Uvedom si, že nejaká cesta je verejnou službou, rovnako ako tá záchranka. Ich spoplatnenie neslúži na ich financovanie ale na obmedzenie ich zneužívania. Financované sú z daní, ktorých rozdelenie NIE JE adresné, takže žiadny ekonomický guru ako ty nemôže prehlásiť, že toto alebo ono je platené z takejto dane a preto nedofinancované.
Myslím, že máš fakt dosť. Ak platiť všetky náklady priamo, bez prerozdelenia, tak aj VHD - žiadne dotácie. A potom cestovný lístok na autobus nejakej menej vyťaženej linky vo večerných hodinách bude stáť tak 200,- SKK. A žiadne električenky - pekne spravodlivo si zaplatíš každú cestu.
Nenúť má byť sprostý a hrubo ti nadávať. Ako si dovoľuješ porovnávať službu VYUŽITIE CESTY IGK a KOMPLETNÚ PREPRAVNÚ SLUŽBU VHD? Použitie cesty je zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Použitie vozidla NIE JE zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Rozdiel je v tom, že použitie vozidla si užívateľ IGK platí v plnom rozsahu sám, na rozdiel od použitia HGK, ktoré je TUČNO dotované. Som priaznivcom VHD, ako vedia všetci, ktorí ma poznajú, ale nepripustím zločinné a lživé ekoteroristické argumenty.
Využitie cestnej komunikácie VHD je taktiež zadarmo, takže tvoje prirovnanie je úplne mimo! Ďalej by som k tvojmu prípadu podotkol, že jeden radikálny ekoterorista napácha pre VHD ďaleko väčšiu škodu, než desať zaťatých autičkárov.
Môžeš uviesť konkrétne belgické mestá s integrovanou dopravou zadarmo? A uvedomuješ si, že žiadne zadarmo v skutočnosti neexistuje - je to len platené inými kanálmi, ako z cestovného?
Čiže ty nechceš vyriešiť problémy s IAD, ale chceš IAD úplne eliminovať.. Proste tvoje riešenie je niečo ako keby si chcel zrušiť dlhé rady v Tescu tým, že rohlíkom dáš cenu 10 Sk.. Budeš spokojný, lebo dlhé rady prestanú, akurát tam ani nikto nebude chodiť nakupovať..
Pozoruhodné je to, načo je treba nová trolej na prakticky novom úseku (15 rokov je pre trolejbusovú trať ako pĺuvnutie do mora), zatiaľ čo na Kramároch či na križovatke Miletičova x Prievozská (downgradovanej z podvesného systému na Kremnicu) nás budú štyridsaťročné armatúry trápiť ďalej...
Vzhľadom na to, že tá vec je TALIANSKY autobus Mauri Kronos 123 a TEDOM je tam akurát motor, čiže v skutočnosti "osvedčený" LIAZ ML 640 CNG a vzhľadom k tomu, že k talianskym produktom, ktoré sa nedajú konzumovať (s výnimkou práčok Candy) mám trvalú nedôveru, tak by ma takýto zážitok ani neprekvapil ? .
co je to "prijatelna pre vodicov"? Ak by vyska myta, ktoru by bolo mozne vybrat za prejazd krizovatky Patrkonka, nepostacovala na stavbu tunela Sitina, tak by sa ziadny tunel v trhovom prostredi nestaval, a ani zapchy na Patronky by neboli - lebo logicky, ked vodici nebudu ochotni zaplatit take myto - nebudu tolko jazdit (pojdu vlakom, autobusom - ktory sice tiez zaplati myto, ale menej na jednu osobu) - o tom to je - ak by vodici neboli ochotni platit tak vysoke myto - nejazdili by, isli by inak a nebol by tu neprirodzeny rozvoj IAD. Ten tunel jednoducho niekto zaplatit musi, a je na zvazeni ci to budu danovi poplatnici, alebo ti co ho potrebuju ak ho potrebuju. A je rozdiel prave v tom, ze ked sa postavi "zadarmo" (teda z dani) tunel - tak nevyuzi to... ale ked si to mam zaplatit - tak uz si zvazim - treba ten tunel, alebo pojdem z Malaciek vlakom do roboty...
presne tak, pri trhu v doprave by bola daleko viac vyuzivana napriklad aj bicyklova doprava, kedze jej naroky na infrastrukturu su velmi, velmi nizke - ak by sa zacali tvorit zapchy na chodnikoch, bude na mieste ich spoplatnit, aj ked silne o tom pochybujem a v sucasnosti na chodnikoch skorej zadarmo parkuje IAD, takze este aj ilegalne, zadarmo vyuziva infrastrukturu pre iny druh dopravy (chodcov), a stat (teda spravca nasich dani) - to ticho toleruje.
a zabudol som dodať, že by sme následne mali neskutočné bicyklové zápchy na chodníkoch, a cesty by po čase znova nebolo za čo stavať, lebo by nemal kto platiť mýto Ale už stačilo toho sfi-fi
Tak. Ale mali by sme fúúúúúúúúru peňazí na krásne nové cesty, po ktorých by nikto nejazdil, lebo by sa im nechcelo platiť mýto A všetci by presedlali na bicykle, ktoré by ale samozrejme mali cestu spoplatnenú tiež, hoci menej, ale predsa, takže by začali chodiť po chodníkoch. A hádam by už nikoho nenapadlo spoplatňovať použitie chodníka
sam som napisal, ze tunel Sitina by asi stal aj v trhovom prostredi, teda asi je potrebny, ale do su vsetko len domnienky. Ked kamiony stoja a nicia cesty - musia si to zaplatit - poplatok 50Sk pre osobne auto, samozrejme pre kamion by mohol byt aj 500Sk (prave pre ich zataz, pomalost - cim zaberu a zablokuje krizovatku na daleko dlhsie, pre kolaje ktore vyrobia na ceste, cim vlastne znemoznuju a zhorsuju vyuzivanie inymi uzivatelmi...) - a keby jazdili nadalej - rychlo by sa vyzbierali peniaze, aleb mozno by prestali jazdit - a tovar by sa vozil zeleznicou, alebo by sa vozili zeleznicou cele kamiony, lebo by to bolo lacnejsie ako si zaplatit stavbu tohto tunela. Ja neviem ci tunel Sitina treba, to moze ukazat len trhove prostredie, ktore tu nie je a tak sa mozme len domnievat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023