Reply on: Andy #68524:
aby som odpovedal na vsetky otazky:-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...
eripmav
Presne tak ako na vyuzitie bezplatnej sluzby pouzitie cestnej siete treba funkcne auto s pohonnymi latkami, treba na platenu sluzbu pouzitie mhd funkcneho cloveka (zdravi, pohyblivy, obleceny, cisty, najedeni...). To s danou sluzbou ale nijako nesuvisi - dolezite su NAKLADY NA DANU SLUZBU, a co PLATI POUZIVATEL ZA DANU SLUZBU (nie co plati za ine veci, ktore su sice na sluzbu nevyhnutne, ale priamo s nou nesuvisia) - a oba parametre su taketo: naklady na cestnu siet su vyssie, a pouzivatel neplati nic, kdezto naklady na mhd (aj s castou cestnej siete ktoru potrebuje) su nizsie a zaroven pouzivatel este musi dost platit!