Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #68522:
Myslím, že máš fakt dosť. Ak platiť všetky náklady priamo, bez prerozdelenia, tak aj VHD - žiadne dotácie. A potom cestovný lístok na autobus nejakej menej vyťaženej linky vo večerných hodinách bude stáť tak 200,- SKK. A žiadne električenky - pekne spravodlivo si zaplatíš každú cestu.
Reply on: eripmav #68507:
Nenúť má byť sprostý a hrubo ti nadávať. Ako si dovoľuješ porovnávať službu VYUŽITIE CESTY IGK a KOMPLETNÚ PREPRAVNÚ SLUŽBU VHD? Použitie cesty je zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Použitie vozidla NIE JE zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Rozdiel je v tom, že použitie vozidla si užívateľ IGK platí v plnom rozsahu sám, na rozdiel od použitia HGK, ktoré je TUČNO dotované. Som priaznivcom VHD, ako vedia všetci, ktorí ma poznajú, ale nepripustím zločinné a lživé ekoteroristické argumenty.
Reply on: Nick #68485:
Neprispieva.
Reply on: S499.1023 #68540:
Keď spomínaš tú životnosť vedenia. Aká je vlastne plánovaná životnosť armatúr, troleja a stožiarov vedenia?
Reply on: eripmav #68482:
Využitie cestnej komunikácie VHD je taktiež zadarmo, takže tvoje prirovnanie je úplne mimo! Ďalej by som k tvojmu prípadu podotkol, že jeden radikálny ekoterorista napácha pre VHD ďaleko väčšiu škodu, než desať zaťatých autičkárov.
Reply on: jandro #68474:
Môžeš uviesť konkrétne belgické mestá s integrovanou dopravou zadarmo? A uvedomuješ si, že žiadne zadarmo v skutočnosti neexistuje - je to len platené inými kanálmi, ako z cestovného?
Reply on: eripmav #68537:
Čiže ty nechceš vyriešiť problémy s IAD, ale chceš IAD úplne eliminovať.. Proste tvoje riešenie je niečo ako keby si chcel zrušiť dlhé rady v Tescu tým, že rohlíkom dáš cenu 10 Sk.. Budeš spokojný, lebo dlhé rady prestanú, akurát tam ani nikto nebude chodiť nakupovať.. 😃
Reply on: mrcheef #68459:
Pozoruhodné je to, načo je treba nová trolej na prakticky novom úseku (15 rokov je pre trolejbusovú trať ako pĺuvnutie do mora), zatiaľ čo na Kramároch či na križovatke Miletičova x Prievozská (downgradovanej z podvesného systému na Kremnicu) nás budú štyridsaťročné armatúry trápiť ďalej...
Reply on: Sommelier #68453:
A nebude NÁHODOU ten fyzikálny rozdiel v tom, že MHD už zo svojej definície ťažko bude vykonávať nejaký TRANZIT?
Reply on: SDX #68444:
Vzhľadom na to, že tá vec je TALIANSKY autobus Mauri Kronos 123 a TEDOM je tam akurát motor, čiže v skutočnosti "osvedčený" LIAZ ML 640 CNG a vzhľadom k tomu, že k talianskym produktom, ktoré sa nedajú konzumovať (s výnimkou práčok Candy) mám trvalú nedôveru, tak by ma takýto zážitok ani neprekvapil ? .
Reply on: Andy #68534:
co je to "prijatelna pre vodicov"? Ak by vyska myta, ktoru by bolo mozne vybrat za prejazd krizovatky Patrkonka, nepostacovala na stavbu tunela Sitina, tak by sa ziadny tunel v trhovom prostredi nestaval, a ani zapchy na Patronky by neboli - lebo logicky, ked vodici nebudu ochotni zaplatit take myto - nebudu tolko jazdit (pojdu vlakom, autobusom - ktory sice tiez zaplati myto, ale menej na jednu osobu) - o tom to je - ak by vodici neboli ochotni platit tak vysoke myto - nejazdili by, isli by inak a nebol by tu neprirodzeny rozvoj IAD. Ten tunel jednoducho niekto zaplatit musi, a je na zvazeni ci to budu danovi poplatnici, alebo ti co ho potrebuju ak ho potrebuju. A je rozdiel prave v tom, ze ked sa postavi "zadarmo" (teda z dani) tunel - tak nevyuzi to... ale ked si to mam zaplatit - tak uz si zvazim - treba ten tunel, alebo pojdem z Malaciek vlakom do roboty...
Reply on: Beus #68535:
presne tak, pri trhu v doprave by bola daleko viac vyuzivana napriklad aj bicyklova doprava, kedze jej naroky na infrastrukturu su velmi, velmi nizke - ak by sa zacali tvorit zapchy na chodnikoch, bude na mieste ich spoplatnit, aj ked silne o tom pochybujem a v sucasnosti na chodnikoch skorej zadarmo parkuje IAD, takze este aj ilegalne, zadarmo vyuziva infrastrukturu pre iny druh dopravy (chodcov), a stat (teda spravca nasich dani) - to ticho toleruje.
Reply on: Beus #68533:
a zabudol som dodať, že by sme následne mali neskutočné bicyklové zápchy na chodníkoch, a cesty by po čase znova nebolo za čo stavať, lebo by nemal kto platiť mýto 🙂 Ale už stačilo toho sfi-fi 🙂
Reply on: eripmav #68532:
No len mám pocit, že je dosť veľká šanca, že neexistuje výška mýta, ktoré by zároveň bolo prijateľné pre vodičov, a zároveň by zaplatilo ten tunel.
Reply on: Ike #68531:
Tak. Ale mali by sme fúúúúúúúúru peňazí na krásne nové cesty, po ktorých by nikto nejazdil, lebo by sa im nechcelo platiť mýto 😉 A všetci by presedlali na bicykle, ktoré by ale samozrejme mali cestu spoplatnenú tiež, hoci menej, ale predsa, takže by začali chodiť po chodníkoch. A hádam by už nikoho nenapadlo spoplatňovať použitie chodníka 😛 🙂
Reply on: Ike #68527:
sam som napisal, ze tunel Sitina by asi stal aj v trhovom prostredi, teda asi je potrebny, ale do su vsetko len domnienky. Ked kamiony stoja a nicia cesty - musia si to zaplatit - poplatok 50Sk pre osobne auto, samozrejme pre kamion by mohol byt aj 500Sk (prave pre ich zataz, pomalost - cim zaberu a zablokuje krizovatku na daleko dlhsie, pre kolaje ktore vyrobia na ceste, cim vlastne znemoznuju a zhorsuju vyuzivanie inymi uzivatelmi...) - a keby jazdili nadalej - rychlo by sa vyzbierali peniaze, aleb mozno by prestali jazdit - a tovar by sa vozil zeleznicou, alebo by sa vozili zeleznicou cele kamiony, lebo by to bolo lacnejsie ako si zaplatit stavbu tohto tunela. Ja neviem ci tunel Sitina treba, to moze ukazat len trhove prostredie, ktore tu nie je a tak sa mozme len domnievat.
Reply on: eripmav #68528:

-vravis ze by platila MHD aj IAD rovnako...
-spominas tu system dopyt
-cesty su dost upchate...

v tom pripade by cena za prejazd myta musela byt dost vysoka na to aby odradila vodicov IAD prejst na MHD... to by bolo v poriadku... lenze aj MHD by platila, to znamena ze MHD by zdrazela tiez, teda by sa dostala na uroven ako je dnes, akurat by bola IAD aj MHD o vela drahsia...

teda tak som to z toho co pises pochopil
Reply on: eripmav #68525:
Ale keď je človek schopný dať 10000 mesačne za to, že má auto, tak bude schopný dať aj 11000. Nič by sa tým tvojím trhovým cestným systémom nevyriešilo.
A tunel sa nestaval na to, aby ľudia v autách v zápche na Partónke klábosili o tom, že cesta cez neho stojí 50 Sk, ale na to, aby cez neho ľudia chodili a odľahčili Patronku... 🙂
Reply on: TeBeCe #68526:
Ten, o ktorom písal tpmm v #68503, len už to tu eripmav s ostatnými odfloodovali preč, čím ich zároveň vyzývam, aby s tou nikamnevedúcou debatou prestali 🙂
Reply on: Andy #68524:
aby som odpovedal na vsetky otazky:
-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.