Reply on: eripmav #68507:
Nenúť má byť sprostý a hrubo ti nadávať. Ako si dovoľuješ porovnávať službu VYUŽITIE CESTY IGK a KOMPLETNÚ PREPRAVNÚ SLUŽBU VHD? Použitie cesty je zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Použitie vozidla NIE JE zadarmo rovnako pre HGK ako pre IGK. Rozdiel je v tom, že použitie vozidla si užívateľ IGK platí v plnom rozsahu sám, na rozdiel od použitia HGK, ktoré je TUČNO dotované. Som priaznivcom VHD, ako vedia všetci, ktorí ma poznajú, ale nepripustím zločinné a lživé ekoteroristické argumenty.
eripmav
-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...