Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #68527:
sam som napisal, ze tunel Sitina by asi stal aj v trhovom prostredi, teda asi je potrebny, ale do su vsetko len domnienky. Ked kamiony stoja a nicia cesty - musia si to zaplatit - poplatok 50Sk pre osobne auto, samozrejme pre kamion by mohol byt aj 500Sk (prave pre ich zataz, pomalost - cim zaberu a zablokuje krizovatku na daleko dlhsie, pre kolaje ktore vyrobia na ceste, cim vlastne znemoznuju a zhorsuju vyuzivanie inymi uzivatelmi...) - a keby jazdili nadalej - rychlo by sa vyzbierali peniaze, aleb mozno by prestali jazdit - a tovar by sa vozil zeleznicou, alebo by sa vozili zeleznicou cele kamiony, lebo by to bolo lacnejsie ako si zaplatit stavbu tohto tunela. Ja neviem ci tunel Sitina treba, to moze ukazat len trhove prostredie, ktore tu nie je a tak sa mozme len domnievat.
Reply on: eripmav #68528:

-vravis ze by platila MHD aj IAD rovnako...
-spominas tu system dopyt
-cesty su dost upchate...

v tom pripade by cena za prejazd myta musela byt dost vysoka na to aby odradila vodicov IAD prejst na MHD... to by bolo v poriadku... lenze aj MHD by platila, to znamena ze MHD by zdrazela tiez, teda by sa dostala na uroven ako je dnes, akurat by bola IAD aj MHD o vela drahsia...

teda tak som to z toho co pises pochopil
Reply on: eripmav #68525:
Ale keď je človek schopný dať 10000 mesačne za to, že má auto, tak bude schopný dať aj 11000. Nič by sa tým tvojím trhovým cestným systémom nevyriešilo.
A tunel sa nestaval na to, aby ľudia v autách v zápche na Partónke klábosili o tom, že cesta cez neho stojí 50 Sk, ale na to, aby cez neho ľudia chodili a odľahčili Patronku... 🙂
Reply on: TeBeCe #68526:
Ten, o ktorom písal tpmm v #68503, len už to tu eripmav s ostatnými odfloodovali preč, čím ich zároveň vyzývam, aby s tou nikamnevedúcou debatou prestali 🙂
Reply on: Andy #68524:
aby som odpovedal na vsetky otazky:
-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...
Reply on: eripmav #68525:
ked ma niekto 20000 na 3 mesiace, 50sk ho nezabije a pocet sa urcite nezmensi...

a tunel SITINA je DOLEZITY!!!! ten stat musi... uz ma to nebavi stale opakovat... ten tunel by mal stat ak keby v BA nebola IAD... proste je to clanok, ktory chyba v cestach europskeho vyznamu...

ci ako si to predstavujes?

ze TIR budu chodit cez patrkonku, platit 50sk a nehorazne nicit nase cesty tak ako to robia doteraz (bol si na patronke? videl si tie vyjazdene kolaje) a namiesto toho aby 130, na kratkom useku 80 isli bez zastavenia traverzom cez SR, sa budu musiet zastavit v BA na najvacsich krizovatkach a trepat sa 60kou, pricom nam budu nicit cesty a nebudu sa vediet vysomarit z nasho mestskeho znacenia?

kukam ze myslis "perspektivne".... si az prilis zaslepeny MHD a na jej ukor by si degradoval cele mesto, mozno repubiku (pretoze s tvojim pristupom by dialnice neboli)
Reply on: Beus #68513:
aky nater? ked som ho naposledy videl, tak mal klasicky LC-ckovsky nater...
Reply on: Andy #68524:
zavadza sa system elektronickeho myta - postupne ho zaviest na vacsinu ciest, najma tych, kde sa tvoria zapchy (teda dopyt po pouziti cesty prevysuje ponuku cesty) - regulovat samozrejme cenu podla casu a miesta - cas ukaze cenu - zvolim konkretny dobry priklad: Patronku: ked bude cena za prejazd napriklad Patronky 50Sk v case spicky, tak sa ukaze, ze pocet aut klesne na polovicu, a ziadne zapchy nebudu, mimo spicky samozrejme menej a v noci to moze byt daleko menej, vtedy dopyt po pouziti cesty je nizky a tak je logicke, ze cestu mozno vyuzit lacnejsie - vyzbierane peniaze sa opravnene potom pouziju na stavbu mosta Sitina, najma vtedy, ked bude dopyt vysoky, aj pri vysokom poplatku - vtedy urcite nebude problem rychlo vyzbierat dost penazi na tunel (i si pozicat a splacat potom) - a tunel si zaplatia ti, kto ho potrebuju - teda najma vyuzivatelia tejto cesty, a aj to nie vsetci, ale najma ti co jazdia v dopravnej spicke. Alebo po zavedeni ceny 50Sk za prejazd sa ukaze, ze vlastne ziadny tunel netreba, lebo pocet aut klesne na taku uroven, ze sucasne komunikacie akurat postacuju... to je samozrejme len hypoteticky priklad, tunel Sitina podla mna treba najma pre tranzitnu dopravu a tak by sa peniaze nanho urcite vyzbierali len od kamionov - a tak by stal aj v trhovom prostredi. Ale stavba ako most Apollo - silne pochybujem...
Reply on: eripmav #68522:
Povedz mi presne, čo chceš urobiť. Aký vysoký poplatok, ako by sa platil, za čo a komu by išiel.
Reply on: Nick #68521:
ved ja vravim ze treba vyuzivat to co je efektivnejsie...
obcas mam k dispozicii auto, ale viem ze ked idem rano do mlynskej do skoly na 8mu - 9tu, tak pojdem radsej elinou, pretoze vsetky tri mozne cesty do mlynskej su beznadejne zapchate...

naopak, ked idem na 11tu az neskor, tak vyuzijem auto... a nebudem sa rozculovat ze elina mi ide za 7 minut (no dobre to je v poho) alebo ze mi bus zdrhol pred nosom a musim na nho 20 minut cakat...

mozem uvies svoj osobny prieskum, kolko mi trva cesta
rano, spicka - dubravska radiala
kombinovane bus-elektrickou: 40 min
autom : hodina

sedlo
B/E: 40min
autom: 12 min

myslim ze kazdy normalny clovek, ktory ma na vyber, si vie vybrat
Reply on: Andy #68519:
nuz ja si myslim, ze keby IAD bolo tak drahe - ake ma naklady, tak by viac ludi cestovalo mhd - teda by sa cesty platili len z prostriedkou ich pouzivatelov, a fungoval by trh (teda cena by bola urcena ponukou a dopytom - co by riesilo dopravne zapchy, lebo zapcha je len jasny prejav nepritomnosti trhu, v ktorom by cena prejazdu pri zvysenom, enormnom dopyte bola vysoka a tak by sa reguloval pocet vozidiel a tvorili zdroje na rozvoj - stavbu novych ciest...)
Reply on: Ike #68516:
chodil som dosť často autom do práce, ale keďže sú neustále zápchy na Patrónke a benzín dosť zdražel začal som chodiť MHD a kupujem si mesačný celosieťový za 720,- Sk (3-mesačný sa mi z istých dôvodov neoplatí aj keď vyjde lacnejšie), benzín v tej istej sume stačil na cca 2 týždne, takže 720,.- Sk ešte šetrím... ? ale ak bude hotový tunel Sitina, a znormalizovaná doprava na trase Lamačská - Pražská, tak asi budem chodiť opäť autom, nie je to len o 720,- Sk... ?
Reply on: eripmav #68518:
sory ale fakt trepes...

predstav si ze ja ked cestujem autom tak nejdem holy, dokonca sa aj kupem a dokonca aj jem... cize neviem ako u teba, ale ja sa umyvam, obliekam aj spim aj ked idem MHD aj ked idem IAD... pricom pri IAD musim platit aj udrzbu a poplatky...
Reply on: eripmav #68515:
A čo ty vlastne chceš urobiť? Nejak na silu ešte viac zdražieť IAD? Keby niečo také malo pomôcť, tak by to už dávno nebolo treba, lebo IAD je pre samotného používateľa niekoľkonásobne drahšia ako MHD.
Reply on: Ike #68516:
to len potvrdzuje, ze sa nechapeme...
ako si dosiel na to, ze len s elektricenkou mozes jazdit? podla mna aby si mohol 3 mesiace jazdit mhd, potrebujes jest, umyvat sa, byt obleceny, niekde spat... - mam to ratat, kolko to bude??? tak ako na jazdenie autom potrebujes benzin, auto, poistku. Tieto naklady, ktore potrebujes na to aby si mohol byt schopny vyuzit danu sluzbu nemozes predsa ratat do poplatku za danu sluzbu. Ja hovorim o sluzbe vyuzitie cesty, a vyuzitie mhd. Nie o ziadnych predpokladoch, ktore podmienuju vobec moznost ist danu sluzbu vyuzivat.
Reply on: jandro #68500:
a VUC-ka prispieva mestu nejakou sumou z tej dane?
Reply on: eripmav #68515:
ano?

za elektricenku platim 980Sk a mozem si 3 mesiace bezstarostne raisovat po BA, mozem v MHD pomaly spavat, jazdit kam chcem...

Plna (dajme tomu 40l) nadrz v aute stoji 1500sk, pri priemernej spotrebe a pravidelnom cestovani sa minie tak za tyzden...
3 mesiace su cca 12tyzdnov..
1500x12 = 18000 + poistka + udrzba

to nehovorim o povinnych veciach ako je detska sedacka a (z hladiska vazenia si vlastneho zivota povinna) sada zimnych pneumatik...

zatial co v MHD platis len 1000sk, v pripade aut je to aj 20x viac...
Reply on: Ike #68512:
zrejme sa nechapeme, ja tvrdim, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo (platena 100% z dani), ja netvrdim, ze na vyuzitie cestnej komunikacie netreba auto - samozrejme ze treba auto (a teda ho kupit, udrziavat, platit pohonne hmoty), ale nechapem co to meni na skutocnosti, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo, a tym ze je nieco zadarmo - platene z dani - sa to zvyhodnuje, dotuje, sa to naduziva, a vysledkom toho su dopravne zapchy a neprirodzeny rozvoj IAD.
Presne tak ako na vyuzitie bezplatnej sluzby pouzitie cestnej siete treba funkcne auto s pohonnymi latkami, treba na platenu sluzbu pouzitie mhd funkcneho cloveka (zdravi, pohyblivy, obleceny, cisty, najedeni...). To s danou sluzbou ale nijako nesuvisi - dolezite su NAKLADY NA DANU SLUZBU, a co PLATI POUZIVATEL ZA DANU SLUZBU (nie co plati za ine veci, ktore su sice na sluzbu nevyhnutne, ale priamo s nou nesuvisia) - a oba parametre su taketo: naklady na cestnu siet su vyssie, a pouzivatel neplati nic, kdezto naklady na mhd (aj s castou cestnej siete ktoru potrebuje) su nizsie a zaroven pouzivatel este musi dost platit!
Reply on: TeBeCe #68509:
pred troma rokmi sme z gympla mali vylet na Oravu a isli sme istym busom... na jednej prestavke som si ho pozrel a v zadu mal ecv, a neviem ci to nebolo 1638... jedno co si pamatam z toho busu, ze nepatril zajazdom a vo vnutri mal rozhanace vzduchu zdobene ulomkami plastovych kochlikov
Reply on: TeBeCe #68509:
Aha, pardón, tpmm nenapísal že ten voz bol neskôr odpredaný ďalej 🙂 Takže Jaro Matúšek - zrejme si ho zobral do zbierky ako budúci historičák 🙂 V tom prípade ale celkom nechápem ten náter ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.