Reply on: Ike #68495:
Kua... mal som to rozpísané a vymazalo sa mi to. Ale bez výpočtu .... pri rôznych kombináciách nezľavnený lístok až po ročnú električenku vychádza IGK cca. 3,8-4,2x drahšie. Rátam tam poistky (zákonnú+DAS), benzín aj údržbu. Vstupné náklady na IGK nepočítam. Tieto výpočty predpokladajú prevádzku IGK čisto na cesty do roboty po meste, takže sú asi finančne najhorším možným variantom (kedy si IGK na seba nezarobí inak )Rovnako tak sa nepremietne do číselného výpočtu cena za rýchlosť (aj keď to je v špičke sporné), kultúru prepravy (to je bez diskusie) a celkovú úroveň (napr. celková hygiena v MHD, bacilonosiči medzi substrátom a podobné drobnôstky).
Ak mám robotu pri dome a do mesta sa dopravujem iba príležitostne, tak by možno bolo celkom zaujímavé porovnať ešte MHD vs. IGK vs. TAXI.
Ike
auta by sa mali vyuzivat s rozumom... komfort a kvalita a pohodlie a flexibilnost a hygiena a... (tento zoznam by mohol pokracovat donekonecna) je s mhd neporovnatelna...
v BA MHD na plnej ciare vyhrava IGK az na 2 vynimky -> elektricky a ich priechodnost - v rannej spicke su na nezaplatenie.. a elektricky a trofle, ako cista ekologicka doprava