Reply on: SDX #68487:
Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?
Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
SDX
1) MHD zadarmo by NEZLEPSILA dopravnu situaciu, pretoze vacsina ludi, ktory chodia autami, nimi chodia kvoli POHODLNOSTI - MHD je uz teraz LACNEJSIA ako auto (pokial v nom nejdu 4 ludia)
2) Aj keby ludia chceli, neviem ako ich chces natlacit do autobusov (na nove vozidla peniaze nie su, ak sa aj nieco najde tak to maximalne nahradi tie co sa budu musiet vyradit)
3) MHD je dotovana uz teraz a na vacsie dotacie peniaze nie su, ak si kazdy den rad zajazdis v Ikaci, ktory sa cestou rozpadne, nech sa paci, ja si neprosim.
Teraz k tym tvojim vyhodam:
neminaju peniaze na vystavbu podzemnych parkovisk (pre zamestnancov); - ako som uz povedal, MHD zadara by auta velmi neeliminovala
nemusia riesit kazdodenne dopravne zapchy, kazdy je vsade nacas; - to iste
maju vacsi pocet zahranicnych turistov; - ??? Tym ze by ludia menej jazdili autami a viac MHD by sem prislo viac zahranicnych turistov? Iste, vsak kto nema rad tlacenie sa v MHD?
viac ludi navstevuje kulturne i sportove podujatia, aj ked tie nie su zadarmo; - A na tuto, s prepacenim, k******* si ako dosiel?
maju daleko vacsi vynos z dani; - mozno na tvojej planete to plati, tu je najviac z dani prave z motorizmu (cim nechcem povedat ze ho treba podporovat)
maju menej znecistene ovzdusie; - jedine s cim suhlasim