Reply on: SDX #68487:
Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?
Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
Spectre
Keď na to pôjdeme Tvojou chorou logikou, tak potom aj napríklad (ekvivalencia s postojom DPB čisto náhodná) ten škaredý substrát je vlastne dotovaný, pretože si dovoľuje cestovať v socke a opotrebuvávať naše krásne vozidlá, odhadzovať odpadky a zneužívať koše na zastávkach, sedením kaziť lavičky v prístreškoch etc. ...
Už cca. mesiac mám potrebu urýchlene sa presúvať medzi jednotlivými miestami v meste. (Ako inak) využívam - pardon, vlastne zneužívam! - na prepravu svoje IGK, ničím ovzdušie a dokonca som sa nechal dotovať štátom zaplatenou (z daní cestujúcich v MHD) dopravnou políciou, ktorá mi ku Dňu bez áut (irónia) vystavila liebesbrief na sumu 500Sk (za bezohľadnú jazdu, ako inak). Dokonca mi došla poistka na ďaľšie obdobie a nekresťansky veľkým bonusom (navzdory mojim očakávaniam a idealizáciám pojmu beznehodový priebeh mi naúčtovali ročné poistné o 20Sk vyššie ako minulý rok) ma poisťovňa opäť, ako gumokolistu a notorického znečisťovača ovzdušia, dotuje. Aby som nezabudol: amorálne sa prepravujem obvykle v čase špičky a sám, aby som úmyselne vytvoril zápchu na inak kapacitne výborne dimenzovaných bratislavských cestách
?