Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nick #68485:
Vieš zle. ?
Reply on: Spectre #68496:
no a myslim si ze aj vstupne naklady na IGK dost zavazia, lebo prave to je hlavny odradzac 🙂

auta by sa mali vyuzivat s rozumom... komfort a kvalita a pohodlie a flexibilnost a hygiena a... (tento zoznam by mohol pokracovat donekonecna) je s mhd neporovnatelna...

v BA MHD na plnej ciare vyhrava IGK az na 2 vynimky -> elektricky a ich priechodnost - v rannej spicke su na nezaplatenie.. a elektricky a trofle, ako cista ekologicka doprava
Reply on: Ike #68495:
Kua... mal som to rozpísané a vymazalo sa mi to. Ale bez výpočtu 😞 .... pri rôznych kombináciách nezľavnený lístok až po ročnú električenku vychádza IGK cca. 3,8-4,2x drahšie. Rátam tam poistky (zákonnú+DAS), benzín aj údržbu. Vstupné náklady na IGK nepočítam. Tieto výpočty predpokladajú prevádzku IGK čisto na cesty do roboty po meste, takže sú asi finančne najhorším možným variantom (kedy si IGK na seba nezarobí inak 🙂 )

Rovnako tak sa nepremietne do číselného výpočtu cena za rýchlosť (aj keď to je v špičke sporné), kultúru prepravy (to je bez diskusie) a celkovú úroveň (napr. celková hygiena v MHD, bacilonosiči medzi substrátom a podobné drobnôstky).

Ak mám robotu pri dome a do mesta sa dopravujem iba príležitostne, tak by možno bolo celkom zaujímavé porovnať ešte MHD vs. IGK vs. TAXI.
Reply on: Spectre #68494:
no mozme.. ale podla mna je to neporovnatelne....
ja nejsom inak na ziadnej strane, vravim ze vyuzivam to, co je v dany moment rychlejsie...

co sa tyka ekologie, myslim si ze 40 aut (rok vyroby 2000+) vyprodokuje za cestu do/z prace/skoly menej splodin, ako jedna karosa stverajuca sa na Dlhace alebo Ikarus 28x rozbiehajuci sa zo Hrobonovej/Svandtnerovej
Reply on: Ike #68493:
Pre zaujímavosť (a pre tuprítomné ekozmrdstvo) môžme spraviť cvične prepočet nákladov IGK vs. SOCKA, čo ty na to? 🙂
Reply on: Spectre #68492:
no ved vravim ze v konecnom dosledku je to 1:1... keby to bolo ako vravi eripmav, tak by MHD nikto nejazdil, lebo by IGK bolo zadara...
Reply on: Ike #68491:
V benzíne je nielen DPH, ale aj spotrebná daň, takže ti to vyúčtujú nepriamo.

Ak porovnávaš cenu lístku s kompletnými nákladmi na IGK (poistky+servis+palivo), tak bude IGK, logicky, drahšie. Na druhú stranu, v IGK necestuješ s bezdomovcami, nemusíš prestupovať ani čakať na zastávke, ide ti kedykoľvek a pokiaľ nie si bordelár, tak cestuješ aj v čistom a príjemnom prostredí. Niečo za niečo 🙂
Reply on: eripmav #68482:

za cesty neplati ani bus, ani auto
za bus platis listok, za auto platis benzin, udrzbu, poistku

cena listku = zlomok celkovej ceny pohonnych hmot udrzby vozoveho parku a poistku

je to 1:1 akurat raz to platis cez ceninu a raz priamo.. dokonca by som povedal ze auto ta stoji viac
Reply on: Spectre #68489:
ja viem 😉 len som vysvetloval ze ked maju auta platit za cesty, tak ma platit aj MHD 😉
Reply on: SDX #68487:
Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:

Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?

Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
Reply on: eripmav #68482:

1) TA doprava, cize TA MHD
2) Su tu dialnicne nalepky
3) MHD vyuziva komunikacie zadarmo, plati sa za ten BUS, nie za tu cestu

Osobne nemam nic proti plateniu za cestu, myslim ze to ze by sa nalepka kupovala na vsetky cesty (pricom by bol priplatok za dialnicu a samozrejme potrebovala by ju aj MHD) by mohlo byt celkom fajn, ale to co tu vyvadza Eripmav je fakt od veci, staci si pozriet historiu
Reply on: eripmav #68481:
Typicky ekozmrdské pseudoargumenty uvarené z vody. Užívatelia áut sú dotovaní? Keď aj áno, tak jedine z dane, ktorú si (v akejkoľvek forme) zaplatia. Štát nie je studnica, v ktorej by sa peniaze len tak rodili.

Keď na to pôjdeme Tvojou chorou logikou, tak potom aj napríklad (ekvivalencia s postojom DPB čisto náhodná) ten škaredý substrát je vlastne dotovaný, pretože si dovoľuje cestovať v socke a opotrebuvávať naše krásne vozidlá, odhadzovať odpadky a zneužívať koše na zastávkach, sedením kaziť lavičky v prístreškoch etc. ...

Už cca. mesiac mám potrebu urýchlene sa presúvať medzi jednotlivými miestami v meste. (Ako inak) využívam - pardon, vlastne zneužívam! - na prepravu svoje IGK, ničím ovzdušie a dokonca som sa nechal dotovať štátom zaplatenou (z daní cestujúcich v MHD) dopravnou políciou, ktorá mi ku Dňu bez áut (irónia) vystavila liebesbrief na sumu 500Sk (za bezohľadnú jazdu, ako inak). Dokonca mi došla poistka na ďaľšie obdobie a nekresťansky veľkým bonusom (navzdory mojim očakávaniam a idealizáciám pojmu beznehodový priebeh mi naúčtovali ročné poistné o 20Sk vyššie ako minulý rok) ma poisťovňa opäť, ako gumokolistu a notorického znečisťovača ovzdušia, dotuje. Aby som nezabudol: amorálne sa prepravujem obvykle v čase špičky a sám, aby som úmyselne vytvoril zápchu na inak kapacitne výborne dimenzovaných bratislavských cestách

?
Reply on: jandro #68474:
pokiaľ viem, tak štát prispieva Bratislave každoročne asi 1 miliardu na MHD zo štátneho rozpočtu...
Reply on: fobust #68471:
pekné foto...
Reply on: eripmav #68482:
A spotrebnú daň platím za čo? Za dýchanie vzduchu??? 🙂
Reply on: jandro #68474:
myslim ze MHD by malo byt zadarmo, a to minimalne dovtedy KYM BUDE VYUZITIE CESTNEJ KOMUNIKACIE AUTOMOBILOM ZADARMO!!! takto je to nevyvazene, nespravodlive a v neprospech hromadnej dopravy. Vyuzitie cestnej komunikacie je rovnako sluzba ako vyuzitie autobusu, a to prve je daleko drahsie v prepocte na jednu osobu!
Reply on: SDX #68480:
spotrebna dan na benzin nepokrva vonkoncom vydavky na stavbu dialnic, ciest, opravy, udrzbu... na dopravnu policiu, na urazy spojene s cestnou dopravou. A mimochodom este existuje nieco ako ekologicke skody, sposobene spalovanim benzinu, hluk z prevadzky automobilov... jednoducho uzivatelia aut su statom DOTOVANI a ZVYHODNOVANI a nie ze oni su platcovia dani do rozpoctu. Povinne poistenie predsa pokryva cisto skody v cestnej doprave, aj to nie vsetky. Vrcholom je, ked sa zo statneho rozpoctu a zdravotneho poistenia, ktore platia vsetci pracujuci, platia miliony na liecbu jedneho zraneneho pri cestnej nehode, a dalsie miliony na jeho invalidny dochodok a rehabilitaciu...
Reply on: AAA #68478:
Dan z motorizmu neexistuje, ale motoristi musia platit hrozne vela za benzin, poistenie a milion dalsich sprostosti a tie sa zdanuju.. inak ja viem ze keby nou chodili VSETCI tak by zapchy neboli a taktiez viem ze MHD moze pritiahnut ludi tym ze sa zatraktivni, ja som reagoval na to ze Jandro chcel ludi pritiahnut cenou (teda, tym ze by to bolo for free) co jednoducho NIE JE MOZNE.
Reply on: SDX #68472:
Samozrejme... kazdy den pozeram co je tam nove ked ranajkujem a citam noviny cez prestavku... ale zatial len uputavku na Bratislavu...hrad, most, cumil atd... inak nic... ?
Reply on: SDX #68475:
MHD môže pritiahnuť ľudí za predpokladu, že ju zatraktívnim. Všetci ňou samozrejme nikdy chodiť nebudú, ale podiel používateľov VHD sa môže zvýšiť.
Samozrejme, ža ak by všetci chodili MHD, zápchy by neboli.
Veľmi pochybujem o tom, že daň z motorizmu (mimochodom takáto daň neexistuje), tvroí najväčšiu časť daňových výnosov v SR.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.