Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:
Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?
Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
1) TA doprava, cize TA MHD
2) Su tu dialnicne nalepky
3) MHD vyuziva komunikacie zadarmo, plati sa za ten BUS, nie za tu cestu
Osobne nemam nic proti plateniu za cestu, myslim ze to ze by sa nalepka kupovala na vsetky cesty (pricom by bol priplatok za dialnicu a samozrejme potrebovala by ju aj MHD) by mohlo byt celkom fajn, ale to co tu vyvadza Eripmav je fakt od veci, staci si pozriet historiu
Typicky ekozmrdské pseudoargumenty uvarené z vody. Užívatelia áut sú dotovaní? Keď aj áno, tak jedine z dane, ktorú si (v akejkoľvek forme) zaplatia. Štát nie je studnica, v ktorej by sa peniaze len tak rodili.
Keď na to pôjdeme Tvojou chorou logikou, tak potom aj napríklad (ekvivalencia s postojom DPB čisto náhodná) ten škaredý substrát je vlastne dotovaný, pretože si dovoľuje cestovať v socke a opotrebuvávať naše krásne vozidlá, odhadzovať odpadky a zneužívať koše na zastávkach, sedením kaziť lavičky v prístreškoch etc. ...
Už cca. mesiac mám potrebu urýchlene sa presúvať medzi jednotlivými miestami v meste. (Ako inak) využívam - pardon, vlastne zneužívam! - na prepravu svoje IGK, ničím ovzdušie a dokonca som sa nechal dotovať štátom zaplatenou (z daní cestujúcich v MHD) dopravnou políciou, ktorá mi ku Dňu bez áut (irónia) vystavila liebesbrief na sumu 500Sk (za bezohľadnú jazdu, ako inak). Dokonca mi došla poistka na ďaľšie obdobie a nekresťansky veľkým bonusom (navzdory mojim očakávaniam a idealizáciám pojmu beznehodový priebeh mi naúčtovali ročné poistné o 20Sk vyššie ako minulý rok) ma poisťovňa opäť, ako gumokolistu a notorického znečisťovača ovzdušia, dotuje. Aby som nezabudol: amorálne sa prepravujem obvykle v čase špičky a sám, aby som úmyselne vytvoril zápchu na inak kapacitne výborne dimenzovaných bratislavských cestách
myslim ze MHD by malo byt zadarmo, a to minimalne dovtedy KYM BUDE VYUZITIE CESTNEJ KOMUNIKACIE AUTOMOBILOM ZADARMO!!! takto je to nevyvazene, nespravodlive a v neprospech hromadnej dopravy. Vyuzitie cestnej komunikacie je rovnako sluzba ako vyuzitie autobusu, a to prve je daleko drahsie v prepocte na jednu osobu!
spotrebna dan na benzin nepokrva vonkoncom vydavky na stavbu dialnic, ciest, opravy, udrzbu... na dopravnu policiu, na urazy spojene s cestnou dopravou. A mimochodom este existuje nieco ako ekologicke skody, sposobene spalovanim benzinu, hluk z prevadzky automobilov... jednoducho uzivatelia aut su statom DOTOVANI a ZVYHODNOVANI a nie ze oni su platcovia dani do rozpoctu. Povinne poistenie predsa pokryva cisto skody v cestnej doprave, aj to nie vsetky. Vrcholom je, ked sa zo statneho rozpoctu a zdravotneho poistenia, ktore platia vsetci pracujuci, platia miliony na liecbu jedneho zraneneho pri cestnej nehode, a dalsie miliony na jeho invalidny dochodok a rehabilitaciu...
Dan z motorizmu neexistuje, ale motoristi musia platit hrozne vela za benzin, poistenie a milion dalsich sprostosti a tie sa zdanuju.. inak ja viem ze keby nou chodili VSETCI tak by zapchy neboli a taktiez viem ze MHD moze pritiahnut ludi tym ze sa zatraktivni, ja som reagoval na to ze Jandro chcel ludi pritiahnut cenou (teda, tym ze by to bolo for free) co jednoducho NIE JE MOZNE.
Samozrejme... kazdy den pozeram co je tam nove ked ranajkujem a citam noviny cez prestavku... ale zatial len uputavku na Bratislavu...hrad, most, cumil atd... inak nic... ?
MHD môže pritiahnuť ľudí za predpokladu, že ju zatraktívnim. Všetci ňou samozrejme nikdy chodiť nebudú, ale podiel používateľov VHD sa môže zvýšiť.
Samozrejme, ža ak by všetci chodili MHD, zápchy by neboli.
Veľmi pochybujem o tom, že daň z motorizmu (mimochodom takáto daň neexistuje), tvroí najväčšiu časť daňových výnosov v SR.
Nedá mi to aby som spomenul jednu vec. Asi si to len málo ľudí uvedomuje ale napríklad v roku 1998 mesto najviac penazí dalo na mhd. Taktiež i po iné roky ale neviem ako je to v týchto posledných rokoch. Toto som čítal v jedej knihe. ?
Ty si prisiel z Marsu, alebo z Gurunu?
1) MHD zadarmo by NEZLEPSILA dopravnu situaciu, pretoze vacsina ludi, ktory chodia autami, nimi chodia kvoli POHODLNOSTI - MHD je uz teraz LACNEJSIA ako auto (pokial v nom nejdu 4 ludia)
2) Aj keby ludia chceli, neviem ako ich chces natlacit do autobusov (na nove vozidla peniaze nie su, ak sa aj nieco najde tak to maximalne nahradi tie co sa budu musiet vyradit)
3) MHD je dotovana uz teraz a na vacsie dotacie peniaze nie su, ak si kazdy den rad zajazdis v Ikaci, ktory sa cestou rozpadne, nech sa paci, ja si neprosim.
Teraz k tym tvojim vyhodam:
neminaju peniaze na vystavbu podzemnych parkovisk (pre zamestnancov); - ako som uz povedal, MHD zadara by auta velmi neeliminovala
nemusia riesit kazdodenne dopravne zapchy, kazdy je vsade nacas; - to iste
maju vacsi pocet zahranicnych turistov; - ??? Tym ze by ludia menej jazdili autami a viac MHD by sem prislo viac zahranicnych turistov? Iste, vsak kto nema rad tlacenie sa v MHD?
viac ludi navstevuje kulturne i sportove podujatia, aj ked tie nie su zadarmo; - A na tuto, s prepacenim, k******* si ako dosiel?
maju daleko vacsi vynos z dani; - mozno na tvojej planete to plati, tu je najviac z dani prave z motorizmu (cim nechcem povedat ze ho treba podporovat)
maju menej znecistene ovzdusie; - jedine s cim suhlasim
MHD ZADARMO !!!
Co hovorite na to, ak by bola MHD resp. integrovana doprava zadarmo, teda dotovana mestom alebo statom?
Mimochodom takto je to vo viacerych europskych mestach, napr. v Belgicku. Vacsina ludi tam vyuziva auta len vtedy, ak potrebuju cestovat dalej od miesta svojho bydliska.
Pre tieto mesta to prinasa nasledovne vyhody:
neminaju peniaze na vystavbu podzemnych parkovisk (pre zamestnancov);
nemusia riesit kazdodenne dopravne zapchy, kazdy je vsade nacas;
maju vacsi pocet zahranicnych turistov;
viac ludi navstevuje kulturne i sportove podujatia, aj ked tie nie su zadarmo;
maju daleko vacsi vynos z dani;
maju menej znecistene ovzdusie;
a vela inych vyhod.
Treba brat do uvahy bliziace sa komunalne volby. Sice od nich vela necakam, ale snad bude kandidovat (a snad aj vyhra) niekto normalny... V tych novych SORoch vidim buducnost, len nechapem, dokelu, NACO MAJU TOLKO DVERI?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SDX