Posledná vetička u oboch typov (BN12 aj BN18):
"Po náročných funkčních zkouškách i zkušebním provozu u vybraných zákazníků budou oba autobusy zavedeny do sériové výroby v průběhu roku 2007."
Kedže to predstavili na Autotecu len pred cca 4 mesiacmi, tak sa ešte možno testovania dočkáme.
Nad zvyškom príspevku som sa nezamýšľal, ale tie posledné vety svedčia o tom, že si nepochopil jednu maličkosť: Nie sú tu ľudia kvôli doprave, ale doprava kvôli ľuďom. A preto nech sa budeš akokoľvek snažiť, Ti tí ľudia nepôjdu tam, kde je doprava, ale budú sa dožadovať toho, aby bola doprava tam, kde sú, a teda doprava musí ísť za nimi, nie naopak, ako to prezentuješ.
Dobrú noc ?
ale tu nejde len o estetiku podzemných vjazdov ! Ide jednak o celkový obraz a výraz mesta (to možno dopravák pochopiť nechce) a určenie jeho urbanistických rozvojových smerov (o čo sa výhľadovo nesnažíme pretože na to prostriedky nie sú).
A veľmi dobre vieš, že tých tratí je v centre málo a intervaly sú chabé, takže ak sa pôjde podzem, pôjde sa takmer komplet - čím sa odstránia trate z centrálnej mestskej zóny - toto chceš ? Nemáš dosť príkladov, kedy má takýto krok fatálne následky - nehovoriac o električke ako v mestotvornom prvku ?
Nedokážeš sa odlepiť od svojej centrum dogmy ? Kto má dnes v Bratislave problém dostať sa do centra ?
A kde sú možnosti rozvoja v centre - t.j. potreby zvašovania kapacity a rýchlosti prepravných vzťahov do centra ?
A ak áno, je v momentálnom stave vhodné posilňovať a prehusťovať centrálnu mestskú zónu a tým vytvárať podmienky pre ďalšiu živelnú výstavbu na tých pár parcelách čo tam zostali ?
Alebo posilňovať dopravu širšieho centra a periférií a vytvárať tam podmienky pre rozvoj ?
Mne sa tiez pacia. Dizajn super, kapacita dostatocna, kvalita podla vsetkeho tiez a cena neviem, ale predpokladam, ze nie zla. Fakt by to DP mohol skusit aspon otestovat v BA. Ak sa zadari, preco nenakupit vo velkom ?
Prvý pohľad je, že čo by mala Bratislava z 8 - 10 miliónov ?
Jednoznačne v tejto chvíli tvrdím, že sa v tejto chvíli tieto prostriedky dajú využiť účelnejšie ako na stavbu podzemných tratí v úzkom centre.
a to je vo fyzikálnom vedení automobilovej a koľajovej dopravy nejaký rozdiel ? A nebola automobilová doprava vedená radiálne a následne bola 40 rokov dozadu naplánovaná a následne postupne stavaná do polkruhu ?
1. TEDOM to s nádejou v BA (a minimálne aj v TT) prezentuje, lebo nevie čo s tým, niekde som videl, že predávali 6 prezentačných kusov...
2. Keď sa stane primátorom niekto z toho tria tak tu nebudú ANI také autobusy, keď niekto iný, možno bude aspoň to... ?
Dnes som mal tu cest vyskusat TEDOM 123G... mozme sa len modlit aby to tu nezacalo normalne jazdit... Prve co ma uputalo bol otrasny dizajn (nazivo este horsi ako na fotkach). Po nastupeni ma uputalo to iste.. dizajn interieru mi pride ako velmi zla kopia interieru Solarisu Urbina. Presiel som cely autobus (pocas coho som narazil na niekolko nezmyselnych hrbolov na podlahe a otrasny dizajn niektorych sedadiel), a sadol si na zadne trojsedadlo. Naco by tam bol priestor na nohy? Pri Slavicom udoli som si vsimol, ze polka zadnych dveri sa neotvara, takze vystupovanie a nastupovanie bolo fakt pohodlne. V zapche pri buducej Sitine sa autobus samovolne pokusil o kneeling, pricom bolo pocut ako nieco rachlo o zem, nastastie autobus isiel dalej, nakloneny vsak isiel az po dalsiu zastavku. Ked tam vystupovali dve mne nezname osoby, zachytil som vetu "Inak tento autobus je naozaj strasny". Celkom som sa s tymto nazorom stotoznil. Po tom ako som pocul som ako volaco v podlahe puklo, som radsej pri TESCU Lamac prestupil. Na zaver som este videl pokus o kneeling, ktory dopadol tak ze cely autobus sa kyvotal hore-dole a aj v polohe "dole" bol hodny kus nad chodnikom.. Tento zazitok sposobil ze ked som o par minut nastupoval do Ikáča 283 tak som bol rad ze sa veziem v "normalnom" voze..
"to nie je len vina DPB, ale aj hotelov a iných takýchto služieb, kde ako turisti píšu, im predávajú zlé typy lístkov."
- By sa malo mesto alebo DPB postarat o to, aby cudzinci mali nejaké informácie o typoch lístkov sieti a pod. na staniciach a na letisku. Napr. nejaké letáky...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy
1. TEDOM to s nádejou v BA (a minimálne aj v TT) prezentuje, lebo nevie čo s tým, niekde som videl, že predávali 6 prezentačných kusov...
2. Keď sa stane primátorom niekto z toho tria tak tu nebudú ANI také autobusy, keď niekto iný, možno bude aspoň to... ?