Aby náhodou nedošlo k nedorozumeniu, vetou "skôr ako nová riadiála po Trnavskej a Rožňavskej má zmysel električková trať po Tomášikovej" som nemyslel, že trať po Trnavskej nemá zmysel, ale to, že poradie stavieb by malo byť podľa mňa nasledovné
1. Tomášikova
2. Trnavská
3. Rožňavská
Čo máš z toho, že mi podsúvaš niečo čo som nenapísal ?
Bolo to od do - konkrétne som to rozobral už s Tebou a to je už mimo témy, že si to natiahol, je tvoj problém.
O kolapse hovoríš ty - ja hovorím, že to riešenie aj vzhľadom na vyťaženie oblasti Kamenného námestia električkami nie je šťastné.
2. presne tak. Ako to vieš ?
3. prečo sem pletieš kaviareň a IAD ? Zastieraš podstatu
4. kulowe ! Hovoril som o konkrétnom výhľade - čo bude ďalej ! Pretože o tom nemá nikto najmenšej potuchy, všakže. Ale pokiaľ stavba nemá plniť (aj časom) svoj účel, s ktorým bola prezentovaná - tak je to nesprávne.
Exemplárne si to nepochopil, rozlišuj slová.
Rozhodne som presvedčený o tom, že je potrebná aj radiála po Trnavskejm, aj spojka medzi radiálami, kľudne od račianskej magistrály až po ružinovskú. Aj v časti Tomášikovej od Trnavskej po Ružinovskú je na to miesta dosť.
Trať na žst. NM má byť v dohľadnej dobe predĺžená kamsi po ex-IKEA, lebo vraj stavebník tej novej bytovej výstavby v mieste bývalej Pizzerie či čo tam bolo chce dopravnú obslužnosť električkami.
Si majster demagógie. Spraviť z rekonštrukcie trolejovej križovatky dôkaz schopnosti /neschopnosti magistrátu...
Takže len k pár bodom, nemám čas na traktáty, IGK do BA čaká ? :
1) Nikto a nikde neapísal, že sa v CMO nič nezmení. Ale nedôjde k žiadnemu kolapsu, ktorým sa tu vyhrážaš ty. Proste miesto x autobusov príde električka.
2) Nikto a nikde nepísal o nemožnosti prestupu. Možnosť prestupu bude. Písal som o nevhodnosti spojenia električkovej trate so železničným tunelom do jednej stavby.
3) Čo sa týk možnosti/nemožnosti namietať, samozrejme, že MÔŽEM namietať. Využitie Starého Mosta pre MHD pokladám za zmysluplnejšie ako pre IAD a nevidím dôvod, prečo by sa ho mala IAD vzdat v prospech nejakej obskúrnej pol kilometra dlhej kaviarne. Pokiaľ mi je známe, pešia časť má byť na Starom moste zachovaná.
4) Takže keď na ot nemáme, aby sa to postavilo komplet celé naraz, nemáme postaviť nič? To nie je o demagógii z mojej strany ani zo strany mesta. TO je o nepochopení elementrnych ekonomických zákonitostí z tvojej strany.
No... a tu by nam mohla vzniknut krasna spojka ! Predlzit to od Racianskej, cez Tomasikovu az po tu mnou navrhovanu "Roznavsku" radialu. Vsade tam je stredovy pas na to dost siroky.
Ovsem - ak sa to nechysta na spojenie tunelom popod Karpaty....
Jo, ešte som zabudol. Trať po Tomášikovej v úseku Račianska by mala hlavnú funkciu v prepojení radiál - v prípade neočakávané výpadku (alebo plánovanej výluky) jednej z nich v smere do centra by ju nahradila druhá. Čo sa týka predĺženia na druhú stranu, tu by sa generovali aj cestujúci zo spomínaných stavieb. Stačí pozrieť na to, koľko ľudí pritiahne Polus. Plus sekundárna funkcia prepojenia ďalších dvoch radiál.
Mňa najviac mrzí, že som mal doma grafický výstup nejakého projektu, kde bolo nakreslené vedenie predĺženia Tomášikovej v celkom slušnej mierke a nemôžem to nájsť Bolo to vlastne také esíčko, od Tomášikovej išlo kúsok rovno, potom mierne doprava až k trati, doľava a povedľa nej na Račiansku. Zaujímavé na tej štúdii bolo aj to, že v stredovom páse Tomášikovej od ŽST Nové Mesto smerom na Trnavskú bola vedená električková trať
BTW, keď sa teraz pozerám do grafickej časti návrhu ÚP (výkres doprava), tak tam to predĺženie je presne nakreslené, aj keď nie až v takej super mierke.
Nuz, ked sa chce a ked to situacia bude vyzadovat, UP sa da zmenit. Ked tam bude TAKA frekvencia obyvatelstva, ze by sa tam tramvaj uzivila - preco ju tam nedat ?
A stale si neviem predstavit to spojenie Tomasikovej s Racianskou. Kukal som to na ortofotomape.. koki tam tomu zavadzaju dost podstatne stavby.
Navrhovaná zástavba v rôznych stavoch prípravy je vlastne na celý priestor ohraničený Rožňavskou, Tomášikovou, Vajnorskou a železničnou traťou. Čo sa týka nových možných električkových tratí, skôr ako nová riadiála po Trnavskej a Rožňavskej má zmysel električková trať po Tomášikovej a jej predĺžení v úsek Račianska - Ružinovská. Bohužiaľ, nové električkovej trate v širšom centre v ÚP nie sú, iba samé predĺženia existujúcich radiál na úplne periférie (bez urážky) - DNV, ŽST Vajnory.
No rozmyslal som nad tou elektrickou na Trnavskej-Roznavskej. Miesta tam je dost na trat. A padli tu nazory, ze by to tam bolo nevytazene cestujucimi. Hm... no mozno teraz este nie, ale chysta sa tam dost vyrazna vystavba pobliz (3 veze, Kuchajda, druha Kuchajda, Trnavka a Soravia) a myslim si, ze vtedy by to tam uz mohlo mat opodstatnenie.
Inak dnes som si tam v autobuse postal v zapchicke. Ale tak ... je piatok a to byva vzdy plna ta cesta smerom von.
magistrát a DPB do toho motám preto, lebo tu niekto točil o dvoch ľuďoch. Čistá kontra - že to len o dvoch ľuďoch nie je !
Nechci po mne, aby som detailne rozlišoval technické podrobnosti, do ktorých je zasvätených 10 a pol človeka v republike. Vzdelanie v tejto oblasti nemám, postupne sa uèím, èo proti tomu máš ? O konkrétnych príkladoch, kedy sú križovatky v réžii DPB riešené nevhodne si písal. Prečo by to teda mala byť klebeta, keď je to aj podľa tvojich slov aj podľa skutočnosti tak ?
Mimochodom nemám problém hovoriť o pozitívach, zároveň patrím medzi tých, ktorí ich vyzdvihujú. Neotáčaj to proti mne.
Tvojou nespornou výhodou je, že na každé A máš B a v tomto prípade je s ťažké ťahať druhý koniec povrazu. Skrátka pri komunikácii s Tebou človek musí veľmi citlivo voliť slová, pretože si schopný vytiahnuť aj ten najmenší žmolek. Znížiť lae úroveň jazyka by malo patriť k Tvojim výsadám.
Sám dobre vieš, že musíš rozlišovať interval a kapacitu. A nebudeš mi snáď tvrdiť, že sa s príchodom súpravy raz za 3 minúty nič v centrálnej zóne nezmení.
Prečo by bol možný prestup nevhodný a nezmyselný ? Aby sa ľudia cestujúci od Viedne či Trnavy dostali pohodlne na električku do Petržalky či mesta, aby mali možnosť prestúpiť na smer Pribinova, či Trnavské Mýto ?
S využitím Starého mosta nesúhlasím a je mi to málo platné. Mohol sa stať výluène peším s množstvom aktivít a spoločenským využitím. Proti tomu nemôžeš namietať, sorry.
A že ostatné nekomentuješ ? Hmm. Fajn - mesto tlačilo knedle s tým, aké to bude až na hlst, fajne a ideálne. Hurá, projekt je po Štúrovu. Čo je na tom demagogické ? Poukázať na niečo, čo je otvoreným vymývaním mozgov ? Proti tomu chceš brojiť ? Alebo sa ti nebodaj nepáči, že niekto má právo a niekde aj priestor k tomu aby sa slobodne vyjadril ?
Tak to v meste ani nevyzera, ze sa BA zapojila do kampane Den bez aut. Ja som sice autom nesiel, ale... je to rovnake ako kazdy piatok. Inak to ani byt nemohlo za danych podmienok "odstavte si auta pri Tescu na Zlatych a chodte elektrickami do mesta". Tesim sa na vyhodnotenie akcie panom Durkovskym.
Tak, teraz už viem od teba, čo som potreboval a čo som očakával. Prečo nazývaš výhybky "kremnicami", prečo nerozlišuješ nové a staré armartúry, opravy od rekonštrukcií, prečo do toho motáš magistrát atď.?
Muisím ti oznámiť, že veľké rekonštrukcie, vykonávané firmou ELZA sú v poriadku a technicky na úrovni doby v rámci možností projektu schváleného RPTZ DPB, moje poznatky sa týkali drobných rekonštrukcií vykonávaných priamo DPB.
Okrem toho si mi potvrdil, že nekriticky preberáš akúkoľvek klebetu, ktorá sa ti hodí do tvojho demagogického zásobníka.
K petržalskej trati - električka NIE JE ťažká doprava, prepojenie ľahkého železničného systému typu električky so železničným tunelom je vysoko nezmyselné a nevhodné, zabratie Starého Mosta naopak maximálne vhodné a to ďalšie ani nebudem komentovať, len konštatujem - si omnoho horší ako tí, čo tu kritizuješ. Si zaťatý demagóg.
Práve. Keď niekto celoplošne zvaľuje zodpovednosť za celkový stav, je možno nevhodné kontrovať od prvého do posledného, do čo sa v doprave investovalo, avšak bolo tam jasne uvedené nič. Tak keď nič tak všetko. Dá sa to pochopiť.
Čo sa týka výhybiek, tak informácie o ich nevhodnom umiestňovaní a konštrukcií križovatiek mám od Teba. ?
A na električkovú trať do Petržalky mám svoj vycibrený imho názor, ktorý mi tak skoro nikto nezmení, pretože viem, že napikovať s ťažkou dopravou priamo do centra je u mňa ďalšie utretie údu a nestrategický krok, ktorý sa urbanisticky vypomstí.
Nehovoriac o pravdepodobnej neprepojenosti s Eurotunelom, zabratí starého mosta, následnou ťažko priechodzou stavbou západného prepojenia a riešenia len po Štúrovu (bez konkrétneho výhľadu ako ďalej).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Práve. Keď niekto celoplošne zvaľuje zodpovednosť za celkový stav, je možno nevhodné kontrovať od prvého do posledného, do čo sa v doprave investovalo, avšak bolo tam jasne uvedené nič. Tak keď nič tak všetko. Dá sa to pochopiť.
Čo sa týka výhybiek, tak informácie o ich nevhodnom umiestňovaní a konštrukcií križovatiek mám od Teba. ?
A na električkovú trať do Petržalky mám svoj vycibrený imho názor, ktorý mi tak skoro nikto nezmení, pretože viem, že napikovať s ťažkou dopravou priamo do centra je u mňa ďalšie utretie údu a nestrategický krok, ktorý sa urbanisticky vypomstí.
Nehovoriac o pravdepodobnej neprepojenosti s Eurotunelom, zabratí starého mosta, následnou ťažko priechodzou stavbou západného prepojenia a riešenia len po Štúrovu (bez konkrétneho výhľadu ako ďalej).