vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
Inak k Eripmavovmu oblubenemu prikladu - Sitine.. Ok, vezmime si ze 60% Bratislavcanov chodi MHD. Ale ten tunel vyuziju aj ludia z inych miest SR, ktory budu chodit prevazne autami, urcite tade budu chodit dialkove autobusy a mozno tade raz pojde aj bus MHD...
co je zle na tom, ze zoberiem fakty:
- naklady na most
- frekvenciu dopravy
- navratnost (20 rokov je pri urokovej miere NBS 4,5% p.a. az prilis vela zvolene)
a z toho jednoduchym pocitanim dostanem naklady na jeden prejazd - ktory mimochodom, ak by sa to spoplatnilo, silno predpokladam, ze by sa frekvencia dopravy znizila - a tak cena zvysili - a bludny kruh by skoncil pri tom - ze ten most sa vobec nemal stavat...
a na tom, ze zoberem pocet prepravenych cestujucich a vydelim tym dotaciu na mhd...
V sucastnosti je dotovana jedna jazda MHD mestom a statom sumou 5 korun (vypocitane podla udajov z tejto stranky)! Ked pripocitame, ze za cesty by museli platit aj autobusy - mozno aj 3x viac ako auta (ale elektricky nie), tak stale mi nevychadza cena listka 50 korun, 19 korun (pri uplnom nedotovani, 14+5Sk dotacia - aj ked tych 5 korun na jazdu je na priemenrnu jazdu, na 10 minutovu to moze byt menej...) no a ked bude poplatok za prejazd pre auto 20 korun, tak nech je pre autobus 60 korun, ale ide v nom 50 ludi - tak to je 1,20 na jedneho ?
1) ja viem ze je to ZLE riesenie, ale ked sa ma platit plna cesta za cesty, nech sa plati aj za MHD
2) platim si "cely" listok, neboj sa.. a babka v BA nebyva
Predpokladám, že si študent, resp. žiak. A vieš prečo máš zľavnený lístok? Prečo tvoja babka cestuje zadarmo? Lebo im to prostredníctvom dotácí platí mesto, ide o tzv. sociálne zlavy. (aspoň v SAD terminológí sa používa tento názov). Inak povedané docielil by si to, žeby niektorí dôchodcovia, ZŤP a pod. možno museli šetriť na lístok na polikliniku.
Vies, lenze su dve moznosti keby sa to vyriesilo takto.
1) bude sa brat ohlad na kvalitu a 10-minutova cesta ta vyjde okolo 50 korun
2) bude sa brat ohlad na cenu a budes jazdit v zrekonstruovanych Karosach ŠL11.. Ak to chces nech sa paci, ja si to neprosim...
A hlavne - dane ti aj tak neznizia.. ale namiesto budovania modernej bratislavy pojdu Durkovskemu do vrecka..
presne tak - ak sa bude platit za cesty realna cena (minimalne naklady), a za MHD tiez plna cena - nebude dotovane - hadaj kto z toho bude prosperovat - samozrejme ze MHD! a ani nie tak autobusova MHD ako zeleznice a elektricky - kolaje preco nie su zadarmo ako cesty???
No linkové vedenie, resp. to, čo s tým vtedy robili by som zrovna za šťastné nepovažoval. Typu rozdelenie 48 o 2 týždne zlúčenie späť, L 126 a pod.
Re #67925 Andy: A také, že zastvákový cestovný poriadok, neexistuje?
Re #67932 Andy: Blbosť. Napr. viem, že 37 ide do Lamača po skoro rovnakej trase ako 30, no ak nie je označená červeným, tak mi hneď nemusí zapáliť, pokiaľ tam chodím raz za 5 rokov, že je to expres a nestojí napr. na zastávke Pridánky.
Eripmav, pouzivanie ciest nie je zadarmo, ludia si na to prispievaju danami. Ak chces byt spravodlivy nech sa cesty a MHD nedotuju, vsetko nech si kazdy plati.. IAD si bude platit za pouzitie cesty, ale MHD bude zit len z cestovnych listkov.. ak sa ma MHD spropagovat tak jednoznacne zvysenim kvality...
ekologicky je cestna doprava najvacsi znecistovatel prostredia v meste - aj nove auta - aj tie prasia, robia HLUK, a ich vyfukove plyny su mozne lepsie ako 15 rocnych aut, ale tiez to nie je ziadne vyhra...
Samozrejme, ze ak spoplatnim patronku, to iste treba spravit s Botanickou (kde su mimochodom take iste zapchy, ved ludia nie su hlupi a tu obchadzku uz teraz vyuzivaju - staci jednoducho spoplatnit vsetko kde sa uz tvoria, pripadne kde sa zacnu tvorit zapchy) - napriklad brana pred mostom Lafranconi. Nuz, ale napriklad ak by stat PRESTAL DAVAT DESIATKY MILIARD DO DIALNIC (cim nechcem povedat ze sa nemaju stavat - ale nemaju sa stavat ZADARMO, nech sa stavaju za vybrate myto) - moze ZNIZIT DANE. Potom sa mozme bavit ci pojde do VIEDNE s VYSOKYMI DANAMI A CESTAMI ZADARMO, alebo na SLOVENSKO KDE SU CESTY SPOPLATNENE ale DANE POLOVICNE.
Ved ti co si myto zaplatia pokojne nech jazdia - ved to je dobre, z toho co zaplatia sa budu tie tunely Sitina a dialnice platit, ved to je spravne, spravodlive a bude to fungovat. Ja nechcem aby sme boli Rumunsko bez dialnicneho obchvatu mesta - ale nech si to plati ten tranzit a ti co to POTREBUJU A MAJU NA TO.
z Ekologickeho dovodu by som skor zakazal auta co maju rok vyroby -15 ako je sucasny rok...
spoplatnenim patronky by si nic nevyriesil, akurat ze by ludia zacali hladat ine cesticky ako sa dostat do mesta a upchal by si komplente celu dubravku a devin... a ak by si aj tam namontoval myta, mohlo by dojst aj k tomu, ze by ludia zacali vyuzivat sluzby ineho konkurecneho mesta (napr Viedne)... jednoducho v BA nie je dovod davat myto a MHD treba spropagovat inym sposobom...
Mimochodom, je vela vela ludi, ktory by si radsej za myto zaplatili, akoby sa mali viezt sucasnou MHDckou... cize nic by sa tym neriesilo, iba by SSC zarabala dalsie peniaze na stavbu dalsich ciest...
A ty pochop, ze ja nemam nic proti stavbe Sitiny ako takej, ale proti tomu, ze je ZADARMO. Pokojne sa mohla postavit aj za statne peniaze, ale teraz ked sa otvori to treba spoplatnit aj s Patronkou. Teda spoplatnit sa mala Patronka uz davno (spolu s inymi uzlami) a mohlo sa to stavat z toho.
.
Cesty sa urcite nestavaju len z DPH za benzin, spotrebnej dane na benzin a DPH na auta. Mimochodom DPH sa plati aj na chlieb - co sa z toho potom platia pekarne??? NIE. DPH a spotrebna dan sa plati aj na alkohol - a idu tie peniaze potom do pivovarov a liehovarov?? NIE. DPH sa plati zo vsetkych tovarov a sluzieb a vobec nesluzi na platenie ciest. Spotrebna dan ciastnocne pokryva naklady na stavbu ciest, ale celkova spotr. dan na paliva a maziva (ktore okrem ineho vyuzivaju aj vlaky, lode, lietadla) je nizsia ako naklady na cesty statu, VUC a vsetkych obci slovenska. Spotrebna dan na produkty ropy je aj z EKOLOGICKEHO DOVODU a z toho dovodu ze nejde o nevycerpatelne zdroje, ale o konecne zasoby tvorene na zemi pocas milionov rokov...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eripmav