Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samuliak #67991:
Ale to je hlúposť. Auto je totiž štátom považované za vec, ktorá nie je zväčša nevyhnutná, preto nie je zväčša dotovaná, štát ti totiž ponúka cestu iným spôsobom, ktorú dotuje verejný sektor, teda VHD.
Re #68002 samuliak: Lebo SRo robí zo zákona verejnú službu (čiastočná analógia s výkonmi vo verejnom záujme) na rozdiel od Expresu. Lenže porovnávať Apollo a električku je niečo také, ako keby si porovnával koľko dotácí dostane Rádio Patria a koľko Rádio FM.
Reply on: eripmav #68005:
to bol priklad, je vela podobnych veci
Reply on: samuliak #68004:
na dialnici zapchy nebudu ? ? ?
ja som si tiez nevedel predstavit zapchu tiahnucu sa 10 mil na 12 prudovej dialnici, kym so v nej krokom nesiel 2 hodiny z letiska v Los Angeles. A to je bezny ukaz, ano dialnice mozu mat aj 12 prudov a zapchy budu, ak bude vela aut. Co bude, ak budu stale dotovane a uprednostnovane. Ako vacsi nezmysel, ako ze "bude sucast dialnice - zapchy nebudu" som nepocul...
Reply on: samuliak #68002:
aha, takze jednu hlupost (dotovanie SRo) pouzijeme na obhajobu dalsej hluposti, nespravodlivosti a deformacii trhu v doprave (ktora ma ale na rozdiel objemu niekolkych milionov v pripade SRo, rozsah niekolko desiatok miliard!)
Reply on: eripmav #68003:
V tunely zapchy nebudu kedze bude sucastou dialnice..
Reply on: Ike #67999:
samozrejme ked stat=danovi poplatnici zaplatia, tak zapchy nebudu. Ked budu zapchy o desat rokov aj v tom tunely, lebo zeleznica ako znevyhodnovana (oproti kamionom, ktorym sa stavaju tunely a dialnice ze desiatky miliard) uplne zanikne, tak zase sa najde ujo stat, ktory zaplati dalsi tunel...
Reply on: eripmav #68001:
Pozri, porovnajme si dotacie na MHD s koncesiami na SRo... Za rozhlas plati 90% ludi. SRo 1 (najpocuvanejsi okruh) pocuva 20,2% ludi, Radio Expres 21,3%. Preco teda tie peniaze nedaju radsej Expresu, ked Expres pocuva viac ludi?
Reply on: samuliak #67998:
vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
Reply on: Ike #67999:
samozrejme... a to je dalsia vec.. ked TIR pojde cez tunel, MHD pojde rychlejsie
Reply on: samuliak #67997:
V prvom rade tade chodi 100% TIR ktory tym padom nebude chodit cez mesto a tak sa na patronke a mlynskej nebudu tvorit kolony (budu ale nie take dlhe)
Reply on: eripmav #67996:
Ked Apollo nebolo vsetci nariekali ze je potrebny.. teraz nariekas ze nie je potrebny..
Inak k Eripmavovmu oblubenemu prikladu - Sitine.. Ok, vezmime si ze 60% Bratislavcanov chodi MHD. Ale ten tunel vyuziju aj ludia z inych miest SR, ktory budu chodit prevazne autami, urcite tade budu chodit dialkove autobusy a mozno tade raz pojde aj bus MHD...
Reply on: AAA #67992:
co je zle na tom, ze zoberiem fakty:
- naklady na most
- frekvenciu dopravy
- navratnost (20 rokov je pri urokovej miere NBS 4,5% p.a. az prilis vela zvolene)
a z toho jednoduchym pocitanim dostanem naklady na jeden prejazd - ktory mimochodom, ak by sa to spoplatnilo, silno predpokladam, ze by sa frekvencia dopravy znizila - a tak cena zvysili - a bludny kruh by skoncil pri tom - ze ten most sa vobec nemal stavat...
a na tom, ze zoberem pocet prepravenych cestujucich a vydelim tym dotaciu na mhd...
Reply on: samuliak #67994:
Este raz pripominam ze o tom nehovorim ako o vhodnom rieseni.. hovorim len ze ak sa nemaju dotovat cesty, nech sa nedotuje ani MHD
Reply on: eripmav #67993:
Ja hovorim o tom ze by sa nedotovalo a platila by sa plna suma na chod MHD.. z listkov by isli aj opravy a tak.. co uz na 50 sk bude..
Reply on: samuliak #67989:
V sucastnosti je dotovana jedna jazda MHD mestom a statom sumou 5 korun (vypocitane podla udajov z tejto stranky)! Ked pripocitame, ze za cesty by museli platit aj autobusy - mozno aj 3x viac ako auta (ale elektricky nie), tak stale mi nevychadza cena listka 50 korun, 19 korun (pri uplnom nedotovani, 14+5Sk dotacia - aj ked tych 5 korun na jazdu je na priemenrnu jazdu, na 10 minutovu to moze byt menej...) no a ked bude poplatok za prejazd pre auto 20 korun, tak nech je pre autobus 60 korun, ale ide v nom 50 ludi - tak to je 1,20 na jedneho ?
Reply on: eripmav #67988:
No neviem, či je blog 22 ročného študenta nejaky relevantný zdroj, čo ale nič nemení na tom, že v zásade s tebou v tejto téme súhlasím.
Reply on: AAA #67990:

1) ja viem ze je to ZLE riesenie, ale ked sa ma platit plna cesta za cesty, nech sa plati aj za MHD
2) platim si "cely" listok, neboj sa.. a babka v BA nebyva 😃
Reply on: samuliak #67985:
Predpokladám, že si študent, resp. žiak. A vieš prečo máš zľavnený lístok? Prečo tvoja babka cestuje zadarmo? Lebo im to prostredníctvom dotácí platí mesto, ide o tzv. sociálne zlavy. (aspoň v SAD terminológí sa používa tento názov). Inak povedané docielil by si to, žeby niektorí dôchodcovia, ZŤP a pod. možno museli šetriť na lístok na polikliniku.
Reply on: eripmav #67987:
Vies, lenze su dve moznosti keby sa to vyriesilo takto.
1) bude sa brat ohlad na kvalitu a 10-minutova cesta ta vyjde okolo 50 korun
2) bude sa brat ohlad na cenu a budes jazdit v zrekonstruovanych Karosach ŠL11.. Ak to chces nech sa paci, ja si to neprosim...
A hlavne - dane ti aj tak neznizia.. ale namiesto budovania modernej bratislavy pojdu Durkovskemu do vrecka..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.