A už som to tu x krát písal ,a nielen ja, celé je to o charaktere ľudí. O pracovnom nasadení, motivácií, záujme a o chcení. Aj dnes je milion napadov, od drobnosti po velke rozhodnutia, na ktore netreba ani halier, ale treba chciet a pohnut castokrat ani nie rozumom, ale rukou. Zase naopak, mozu byt aj bilionove dotacie (univerzalny argument malo penazi:-), ale ked nebude ochota, cele je to zbytocne.
Na základe týchto kriteérií mám častokrát pocit, že je teba prepustiť, resp. vymeniť celé vedenie DPB nielen Olejkársku ale aj divízie a vedenie prevádzok ale väčšinu vodičov ponechať. Totižto u nich nachádzam väčšie percento milých a ochotných ľudí, ako u ľudí na vedúcich a riadiacich pozíciach. Zatiaľ čo na riadiacich pozíciach sa dozviem iba "vodiči sú tí najväčší k...ti", čo kradnú naftu, nemajú ani ZŠ vzdelanie ukončené, chcú podnik čo najviac okradnúť a pod, odmietajú sa prispôsobovať pravidlám podniku as pod... ?
Tak ja ti poviem tie momotiny:
Už si počul o vzťahoch na pracovisku? Všeobecne. Už si počul o tom, že zamestnanci majú motiváciu, keď ju majú ich nadriadení? Keď je nejaká vízia podniku, plán, zámer, ciele.. Poznáš veľa firiem, akcioviek a neviemčoho, kde sa radoví zamestanaci snažia o zlepšenia, napriek tomu, že z vedenia im robia prekážky a vôbec ich k ničomu nemotivujú?
Tak konkrétne, ja som počul nielen vodičov ale aj na olejkárskej zamestanacov hovoriť, "že za bývalého riaditeľa (Klučka, do r. 1998) to bolo iné, to sa aj do roboty s radoťou chodilo, on sa aj vodičov vedel zastať, nie ako tento"... a pod.
Len taká poznámka, spolužiak čo jazdí na skútri sa včera tiež nechcel stretávať s dôchodcami, ale nejaká chodkyňa - dôchodkyňa mu skočila na Miletičke do cesty a zrazila ho
ok mas pravdu, zle som to pochopil... ale to je jedno chcem ti povedat nasledovne...
Neviem, preco by sme mali upadok MHD vyriesit znevyhodnenim IAD... prave naopak, mali by sme ho (teda nie my, ale kompetentni) vyriesit zatraktivnenim MHD na uroven, kedy bude IAD konkurovat...
ja osobne ti poviem toto... platit si 1000 sk za to, aby som sa rano pchal do hrdzaveho smradlaveho plynaku je vacsie zlo ako platit 1500sk za benzin (aj za cenu ze by som rano mal zohnat dalsich 3-4 ludi na plne obsadenie auta), navyse je to neporovnatelny komfort (za predpokladu ze sa nevozis 133kou hore dole ), odpada ti stres, nestretavas dochodcov v spicke, atd...
Treba zatraktivnit MHD a spravit u nas, aspon v BA (neviem akom su na tom ine mesta) reformu mestskej dopravy... (preskolenie vodicov, dojazdy vyjazdy, spolocne dopravne uzly viacerych druhov dopravy)
Tak skoro by sa to nevyriešilo. Keby si chcel tých nevhodných vyhodiť, musel by si nájsť za každého náhradu. A toľko náhrad (vhodných, nie hocikoho s dobrých úmyslom) koľko je v DPB nevhodných ľudí, nezoženieš len tak, taká zmena bude trvať veľa rokov, či už s PePom alebo s niekym iným, ale je pravda, že on by to možno vedel trochu urýchliť..
na momotiny si tu ty a to nielen podla mna.
Ak by sa na celo DPB dostal moj vysnivany hrdina (ako si ho ty nazval), tak by to bol Peter Pankrac (a som presvedceny, ze nim raz aj bude), tak by sa aj na tych nizsich postoch udrzali len ludia, co pracuju poriadne! Cize ma to svoju logiku.
S499.1023