aby som ale nezabudol podstatne.... platis sice menej ako vodic MHD, ale sluzby tomu nie si adekvatne, zatial co vodic auta plati o malo viac, ale za ovela az neporovnatelne vacsi komfort... a tam je problem... MHD nie je atraktivna (kto s tym nieco spravi?), cize logicky je atraktivna IAD...
Alebo ešte lepší príklad: Prečo mám dotovať diaľnice, keď nemám autom, a mimo BA nechodím často.
Re #67791 KLF: Čo bude žiaľ, asi ešte minimálne ďaľšie 4 roky.
ale to nie je problém štátu ! Keď cena benzínu rástla čo to dalo, Nový čas populisticky vrieskal Do kedy to potrvá ? Prečo štát nezníži sadzbu dane a podobne ?!?
Kto môže za to, že je ekonomická situácia taká, že si každá firma udržuje nablýskaný vozový park ?
Ja keď sa rozhodnem, že pôjdem MHD, bez toho aby som siahol na kľúče služobného auta, myslíš, že prídem za účtovníčkou, aby mi preplatila lístok ? A keď si moja kolegyňa strávi pol dňa v aute a raz za dva dni natankuje a prinesie účet - to je normál ? A vedenie s tým má minimálny problém ?!? Je to náklad. A to, že to firmy berú ako náklad a viac menej kašlú na to, kde a kto jazdí je ich vec.
neviem ako to samuliak myslel, ale pochopil som to tak, ze zatial co si ty kupis elektricenku + DPH, vodic auta musi mat poistku+DPH, benzin + DPH a este nejake ine poplatky + DPH...
V rámci daňového systému rozlišujeme zdaňovanie príjmov (FO, PO, ZO a ostatných subjektov), majetku (nehnuteľností, motorových vozidiel) a spotreby (DPH, spotrebné - lieh, pivo, víno, tabak, minerálne oleje).
Nie preco by to nemal stat, ale preco by som mal JA dotovat? A inak nutit ludi k MHD tym ze budu zapchy je uplne od veci, kedze pre mnohym su auta OMNOHO lacnejsia varianta, lebo maju firemne auto.
To je skoro argumentáciu typu: Ja nemám nikoho z rodiny v domove dôchodcov/detskom domove/ nemocnici, prečo by to mal štát dotovať.
A keby aj ten kolaps nastal, tak čo, aspoň by ľudia začali cestovať MHD.
Re #67779 eripmav: A rovnako treba deliť peniaze na investície do stavieb pre VHD a IAD 60:40.
Strašné bláboly. To si kde zobral, že bohatší platí vačšie dane ? Btw. Čo sú väčšie dane ? Daň má veľkosti konfekčné 44-46 alebo jednoduché S, M, L, XL, XXL ?
ja zas nevidim dovod preco by ludia co chodia autami platit ostatnym.. treba si uvedomit ze ty co chodia autami su vacsinou ty bohatsi a platia vacsie dane, takze sa treba zamysliet kto na tu cestu prispel viac.. pokial sa BA nezbavi tych prepchatych ciest co su teraz tak sa proste nemozu stavat dalsie BUS pruhy pretoze to sposobi uplny kolaps..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA