Alebo ešte lepší príklad: Prečo mám dotovať diaľnice, keď nemám autom, a mimo BA nechodím často.
Re #67791 KLF: Čo bude žiaľ, asi ešte minimálne ďaľšie 4 roky.
ale to nie je problém štátu ! Keď cena benzínu rástla čo to dalo, Nový čas populisticky vrieskal Do kedy to potrvá ? Prečo štát nezníži sadzbu dane a podobne ?!?
Kto môže za to, že je ekonomická situácia taká, že si každá firma udržuje nablýskaný vozový park ?
Ja keď sa rozhodnem, že pôjdem MHD, bez toho aby som siahol na kľúče služobného auta, myslíš, že prídem za účtovníčkou, aby mi preplatila lístok ? A keď si moja kolegyňa strávi pol dňa v aute a raz za dva dni natankuje a prinesie účet - to je normál ? A vedenie s tým má minimálny problém ?!? Je to náklad. A to, že to firmy berú ako náklad a viac menej kašlú na to, kde a kto jazdí je ich vec.
neviem ako to samuliak myslel, ale pochopil som to tak, ze zatial co si ty kupis elektricenku + DPH, vodic auta musi mat poistku+DPH, benzin + DPH a este nejake ine poplatky + DPH...
V rámci daňového systému rozlišujeme zdaňovanie príjmov (FO, PO, ZO a ostatných subjektov), majetku (nehnuteľností, motorových vozidiel) a spotreby (DPH, spotrebné - lieh, pivo, víno, tabak, minerálne oleje).
Nie preco by to nemal stat, ale preco by som mal JA dotovat? A inak nutit ludi k MHD tym ze budu zapchy je uplne od veci, kedze pre mnohym su auta OMNOHO lacnejsia varianta, lebo maju firemne auto.
To je skoro argumentáciu typu: Ja nemám nikoho z rodiny v domove dôchodcov/detskom domove/ nemocnici, prečo by to mal štát dotovať.
A keby aj ten kolaps nastal, tak čo, aspoň by ľudia začali cestovať MHD.
Re #67779 eripmav: A rovnako treba deliť peniaze na investície do stavieb pre VHD a IAD 60:40.
Strašné bláboly. To si kde zobral, že bohatší platí vačšie dane ? Btw. Čo sú väčšie dane ? Daň má veľkosti konfekčné 44-46 alebo jednoduché S, M, L, XL, XXL ?
ja zas nevidim dovod preco by ludia co chodia autami platit ostatnym.. treba si uvedomit ze ty co chodia autami su vacsinou ty bohatsi a platia vacsie dane, takze sa treba zamysliet kto na tu cestu prispel viac.. pokial sa BA nezbavi tych prepchatych ciest co su teraz tak sa proste nemozu stavat dalsie BUS pruhy pretoze to sposobi uplny kolaps..
""radsej budem cestovat MHD pomaly ako by som mal cestovat rychlo na ukor inych, lebo na rozdiel od niektorych ludi viem ze nie som jediny na svete.."" Tak to je dobra KRAVINA - uvedom si, ze 60% ludi CESTUJE DO PRACE VYUZITIM MHD!!! Takze ak mame cestu (zaplatenu danovymi poplatniikmi) siroku 2 jazdne pruhy, tak mininalne jeden cely jazdny pruh (co je len 50%, nie 60%) by mal byt vyhradeny pre MHD. Takze "na ukor inych" tu jazdi niekto iny - su to prave ti ludia v autach. MHD by malo mat priestor na uliciach, ktori zodpoveda podielu prepravenych osob! Pokial sa do zabraneho priestoru zarata aj PARKOVACIE MIESTA a porovna sa so zabratim priestorom zastavok (tak IAD zabera castokrat aj sirku troch jazdnych pruhov)... Myslim ze jedine co navrati ludi do MHD je prave adekvatne a SPRAVODLIVE rozdelenie vyuzivania verejnych priestranstiev - ulic - kde to ide urobit bus pruh, cyklus na krizovatke taky - ze MHD prevezie 60% ludi, tak nech ma 60% volnu krizovatku, parkovanie len tam kde je to dovolene a za adekvatne peniaze (nie - 10 korun na hodinu nie je adekvatne, alebo dokonca zadarmo na chodnikoch, parkoch, v krizovatkach...)
OK, tak čo potom máme rozoberať? To, prečo spoj linky 78 o 15:03 nenadväzuje na linku 63? Nemá väčší zmysel venovať sa koncepčným otázkam ako prkotinám?
O preferencii budeme písať dovtedy, kým ju nesprevádzkujú. Lebo veľa z nás si tu dobre pamätá reči o tom, ako musia byť križovatky na Karloveskej radiále svetelné, aby sa mohla urobiť preferencia električiek - hardware sa nakúpil za pomerne veľké peniaze (fobust by možno vedel presné čísla) a teraz sa máme zmieriť s tým, že niekto k tomu hardvéru nevie spraviť softvér? Tak ale potom načo sa ten hardvér kupoval? Prepáč, ale mne to pripadá ako podvod na občanoch tohto mesta. Štyri roky nám niekto predostiera to, že míňa peniaze, aby zrýchlil (resp. aspoň nespomalil) električku a výsledkom je pridanie 29 minút v celej sieti... Nuž ale takí sú Slováci - ozvú sa raz, nič sa nedeje, ozvú sa desaťkrát s rovnakým výsledkom, tak to napokon vzdajú - a tak si s nimi politici a úradníci môžu mávať ako sa im zapáči...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Dobre teda.
V rámci daňového systému rozlišujeme zdaňovanie príjmov (FO, PO, ZO a ostatných subjektov), majetku (nehnuteľností, motorových vozidiel) a spotreby (DPH, spotrebné - lieh, pivo, víno, tabak, minerálne oleje).
Všetci, ktorí jazdia autom, platia vyššie dane ?