Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KLF #67443:
Fobust sem priniesol správu, že sa má v BA skúšať, tak tu začala o tom diskusia.
Reply on: S499.1023 #67442:
A ta tramvaj sa ma u nas skusat, alebo ju chcu nasi kupit, alebo preco sa uz diskutuje o takych detailoch, konkretne pri nej ?
Reply on: luky133 #67423:
Ale nebude, však je to o 3 metre dlhšie ako 2xT3. A mám taký subjektívny pocit, že všetky zastávky v BA sú minimálne na 3xT3 (2xK2) okrem Šafárikovho-Štefánikovho námestia, ale tam stojí cez prechod pre chodcov už aj 2xT3, tak sa holt mude musieť presťahovať o jeden stĺp ďalej a mesto príde o tri parkovacie miesta.
Reply on: Jenki #67434:
Nedá sa výkon nejak zvýšiť?
Reply on: fobust #67421:
Celkom pekná tramway, hlavne čelá sa im vydarili ? Zmenil by som ale trochu interiér: vnútorné obloženie a podlahu tmavšiu, kvôli udržaniu čistoty.. Prípadne tam dal aj iné sedadlá a určite klímu..
Martin Fundárek

Martin Fundárek

V CP 1961/1962 sa už stanica volá Bratislava-Nivy.
Reply on: samuliak #67420:
Bože, prečo by sa nezmestila, keď je +/- nejaký decimeter rovnako dlhá ako súprava 2*T3 alebo 2*T6, ktoré tu bežne jazdia? Vopred upozorňujem, že KT8 sa už nevyrába, je už prežitej konštrukcie, nie je možné ju realizovať na 1000 mm a nemá vhodný prejazdný profil pre BA, takže by ma celkom potešilo, keby TDBK NEzačali rozvíjať diskusiu na tému "Treba do BA kúpiť KT8, lebo sa zmestí do zastávky".
Reply on: Jenki #67434:

http://villamosok.hu/nza/kurz/index_en.html

Na tejto stránke úplne dolu píšu niečo o natáčacích podvozkoch, ale nebude to žiadna výhra. Plne naložený voz má údajne 10 ton na nápravu, čo je rovnako ako 14T (samozrejme Porschetera je širšia). Osobne si myslím že najlepšie je klasické dvojkolie, kedy sú mobe kolesá na jednom pevnom hriadeli. Samostatné zavesenie kolies je fajn, ale podľa mňa nebude mať také dobré jazdné vlastnosti. Ako iste vieš, spravil som vlastnú konštrukciu vychádzajúcu z Bombardieru, samozrejme s menšími úpravami. Pri dĺžke 33 metrov to má 10 náprav, otočné podvozky s klasickými dvojkoliami a je NP bez schodíkov. Nevýhodou je odlišná konštrukcia vonkajších a vnútorých podvozkov. Majú úplne iné odpruženie. Mechanicky sú ekvivalentné k podovzkom ČKD na 1000 mm, iba majú dvojté odpruženie a inak umiestnené trakčné motory.
Reply on: galiyosha #67435:
Au, tá hruba... ? Ospravedlňujem sa, ešte som sa nezobudil.
Reply on: Jenki #67434:
Mňa na Končare najviac fascinuje tá légia zapálených fanúšikov, ktorý tejto električke robia po nete neuveriteľnú propagandu. Vrcholom všetkého sú propagandistické články na Wikipedii vyzdvihujúce v dnešnej dobe úplné samozrejmosti a zakončené perlami typu "By this Croatia became the fifth country that has technology for producing low-floor trams." ?
Reply on: fobust #67428:
Jo, KONČAR 2200 je pěkná tramvajka... ale má pár nectností (teda krom pevných podvozků, což je zřejmé asi všem) - jednak poměrně vysokou nápravovou hmotnost (sice Trio nebo 14T jsou na tom téměř stejně, ale při větší šířce skříně!), horší ale je velmi slabý měrný výkon - 9,75kW/t, pro porovnání T3 11kW/t, Trio 13,85kW/t. To bude slimák jako hrom. Taktéž 60kN kolejovky nejsou nic moc.
Reply on: luky133 #67432:
Skoda, lebo myslienka, ze by jazdila na 5-ke sa mi veeelmi paci ?
Reply on: samuliak #67420:
Asi áno lebo keby mohla byť postavená na rozchode 1000mm tak by sa nekúpili T6 ale KT8D. No s fabriky prišlo ,že nemôže byť postavená na podvozku 1000mm lebo by bola nestabilná či čo... ?
Reply on: Mego #67412:
das mi ju??????
Reply on: aNTI #67418:
spociatku som 83 v pohode stihal. Opacne je to horsie, ale pri meskani 83 nad 5 minut sa ponukal prestup na 68, hoci nie na hrane. Od zmeny chronometrazi neviem, lebo 88+83 som pouzival len na Aupark a to tam uz 88 stala.
Dnes o 19:30 h na zastávke "Pri kríži" smer mesto vodič na linke č. 1 zastavil zopár metrov za svojou zástavkou (približne na úrovni autobusovej zastávky), aby mohli prestúpiť ľudia z 20-ny prichádzajúcej z DNV. ?

Háčik bol v tom, že od autobusovej zastávky je zábradlie, ktoré preskakujúci ľudia z 20-ny museli preliezť. Podľa CP mala prísť 20-na o 1 minútu skôr ako odísť 1-ka.

Btw, nemenili sa chronometráže na L83? Už viackrát som si všimol, že spoje okolo obeda cez prac. dni v smere do Dúbravky prichádzajú na "Alexyho" cca o 1,5 - 2 minúty skôr. Doteraz vždy chodili neskôr... Ale asi to bude len semafórmi...
Reply on: fobust #67421:

širina kolosijeka..............................................1000 mm
ukupna dužina kola........................................32038 mm
širina kola.......................................................2300 mm
visina sanduka uključujući nadogradnju.............3350 mm
visina poda od GIT............................................350 mm
visina poda od GIT na ulazu...............................300 mm
širina prolaza u zoni postolja..............................650 mm
širina prolaza (prostor sjedala).........................1292 mm
razmak sjedala.................................................690 mm

slobodna visina vrata.......................................2050 mm
slobodna širina vrata........................................1305 mm

razmak sredina voznih postolja.......................11086 mm
razmak osovinskih slogova u postolju................2000 mm

promjer kotača nov............................................660 mm
promjer kotača istrošen......................................605 mm

sjedeća mjesta....................................................48(+1)
stojeća mjesta (4 osobe/m*).....................................159
stojeća mjesta (6 osoba/m*).....................................230
stojeća mjesta (6,66 osoba/m*).................................255

vlastita masa (cca)................................40000 +/- 5% kg
korisno opterećenje prema BOStrab-u................22725 kg
najveća masa (cca)...........................................60000 kg
adheziona masa.....................................................100 %

prijenosni omjer reduktora......................................1:7,46
stupanj djelovanja reduktora......................................0,95

srednje ubrzanje do dostizanja karakteristike motora kod cca 28 km/h..........................a=1,1 m/s*
srednje ubrzanje od v=0 km/h do najveće brzine na pruzi.....................a=0,69 m/s*
najveća brzina vozila..........................................70 km/h
najveća brzina u vožnji unatrag............................10 km/h

broj i vrsta vučnih motora.............6 asinkronih motora (3 grupe po 2 motora s mogućnošću isključenja svake grupe)
trajna snaga vučnih motora.....................................65 kW
nazivni napon............................................3x320 V, 58 Hz
nazivna struja.........................................................151 A
nazivni broj okretaja.....................................1700 okr/min
maksimalni broj okretaja...............................4200 okr/min
protuklizna zaštita kod pokretanja vožnje i kočenja...............................................da
radna kočnica......................elektrodinamska (do 3-5 km/h)
pomoćna kočnica........................................................disk
dodatna kočnica.........................................tračnička 60 kN
parkirna kočnica.......................................opružna kočnica
Reply on: luky133 #67426:
A tá elina na niektorých zástavkach bude trčať. Ale niektoré zástavky sú dlhé a niektoré malé.
Reply on: samuliak #67424:
Pravda ale možno sá nájdu podvozky na T3 z rozchodom 1450mm či koľko....
Myslel som ze NIECO musia kupit.. mimochodom, trosku nechapem ako chcu TOTO napchat na BA zastavky 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.