Reply on: hoppusmark #67449:
Podla mna by konkretne na letisku uplne stacilo, keby sa listky na MHD predavali v tom slavnom informacnom kiosku v priletovej hale. Tetusa si tam sedi v teple za pultom a aj tak cely den nema co robit. Kiosk je otvoreny dost dlho do noci (zeby do posledneho priletu?), takze aj cestujuci na poslednu 61 by mali kde nakupit. Ked sa DPB vie dohodnut s trafikantami, preco nie s informaciami na letisku?
fobust
http://villamosok.hu/nza/kurz/index_en.html
Na tejto stránke úplne dolu píšu niečo o natáčacích podvozkoch, ale nebude to žiadna výhra. Plne naložený voz má údajne 10 ton na nápravu, čo je rovnako ako 14T (samozrejme Porschetera je širšia). Osobne si myslím že najlepšie je klasické dvojkolie, kedy sú mobe kolesá na jednom pevnom hriadeli. Samostatné zavesenie kolies je fajn, ale podľa mňa nebude mať také dobré jazdné vlastnosti. Ako iste vieš, spravil som vlastnú konštrukciu vychádzajúcu z Bombardieru, samozrejme s menšími úpravami. Pri dĺžke 33 metrov to má 10 náprav, otočné podvozky s klasickými dvojkoliami a je NP bez schodíkov. Nevýhodou je odlišná konštrukcia vonkajších a vnútorých podvozkov. Majú úplne iné odpruženie. Mechanicky sú ekvivalentné k podovzkom ČKD na 1000 mm, iba majú dvojté odpruženie a inak umiestnené trakčné motory.