Presne tak, aj ked sa uz isiel otocit kdekolvek a chcel pokracovat v jazde, tak mal ludom povedat, kto ide smerom na Raču, nech s nim zostane v električke, ved čo je natom ?
Že to sú úplné blbosti a keby si s tým dispečeri mali lámať hlavu a diktovať mu že čo si má dať na transparent, odkiaľ má a nemá brať ľudí atď, tak by nemali čas na oveľa podstatnejšie veci.
Asi sa išiel otočiť na Ľ. Štúra a pokračoval na smer ZL. iesky, lebo na Vinohrady by to už nestihol. Teda tak je to ajlogickejšie. Vlčákov kľudne mohol brať po ceste.
Mobilom telefonoval asi preto, že vysielačka mu nefungovala, alebo ju ani nemal. ?
Hm, žeby by volal mobilom na dispečing? Prečo radšej nepoužil vysielačku? Je nejaký prevádzkový predpis, ako má vodič postupovať v takej situácii?
Ja si myslím, že najsprávnejšie by bolo, keby po vysvetlení situácie cestujúcim v oboch vozňoch pokračoval aj s cestujúcimi so zastavovaním na zastávkach:
a; otočiť sa do mesta (zrejme cez Námestie Ľ. Štúra a Šafko by to bolo najjednoduchšie) a potom by jednoducho išiel na svoju konečnú ŽST Vinohrady ALEBO naspäť na Zlaté piesky. Čo by bolo lepšie?
b; išiel na Námestie SNP a cez Obchodnú na svoju bývalo-budúcu konečnú Hlavná stanica, kde by mal mimoriadnu konečnu. ?
Myslím si, že obe možnosti by neboli úplne odveci, keďže počas kalamít v zime mohla ísť napr. 11-ka do Karlovej Vsi, 9-ka do Dúbravky či 5-ka na Hlavnú stanicu (a operatívne si zmenili aj transparenty).
Dnes sa mi v MHD stala dobrá haluz. Linka č.2 (evid.č. 7776) o 13:51 zo zastávky Polus City Center smer ŽST Vinohrady (mimochodom nosí reklamu na Vineu): Pri odbočke na Vazovovu jednoducho vodič zabudol odbočiť a išiel rovno smerom na Americké námestie. Tesne pred zastávkou Amer. nám. zastavil (zrejme si uvedomil, čo spravil) a začal veľmi pomaly cúvať. Avšak tým tempom by tam cúval doteraz. Tak zastavil na zastávke a vypustil ľudí so slovami "prepáčte, pomýlil som sa". Bol v podstate milý, ale bol dosť vystresovaný. Taký starší pán ? Potom nervózne vytáčal nejaké číslo v mobile a roztraseným hlasom sa pýtal, čo má teraz robiť... Dalej som sa už nedozvedel nič, vodič povedal po skončení hovoru, že cestujúcich musí nechať na zastávke a niekde sa otočiť. Potom zavrel dvere a odišiel. Ostáva teda záhadou, kde sa spomínaný vodič otočil a kde nadviazal na svoju pôvodnú trasu... Milá príhoda, aspoň som sa trochu prešiel ?
Ešte k električenke.... Do roboty dochádzam v pracovné dni pešibusom, pretože to nemám ďaleko. IGK používam najmä na výlety (to mi MHD nepomôže), vybavovanie (to platí benzín niekto iný), súkromné "taxi" (detto) a len v malom % prípadov tak, že je nahraditeľné sockou (to je skôr z lenivosti, resp. nespokojnosťou so službami). Tým pádom sa mi električenka neoplatí a nemal som ju pri súčasnej situácií ani vtedy, keď som to IGK nevlastnil. Električenku som si naposledy kúpil ešte ako študent FEI a to je už nejaký ten rok dozadu ... Teraz si ju možno kúpim opäť ako študent (inej školy ), ale to je samozrejme iná situácia.
Myslel som, že tzv. zrýchlená alebo expresná električka by premávala na úseku od Starého mosta po Vlčie hrdlo. Mimo tohoto úseku by zastavovala na všetkých zastávkach. A v spomínanom úseku by jednoducho zastavovala len na znamenie. Myslím, že ak by náhodou linka zastavila na všetkých zastávkach na znamenie a linka za ňou nie, mám dojem, že by tú predchádzajúcu nedobehla. Ak zoberieme do úvahy povedzme interval 12-tich minút...
Ak by som ťa potom mohol poprosiť (kľudne aj mailom, alebo na icq 243901986), daj tip na nejakú poisťovňu kde dávajú lacnú poistku. Na svojom IGK najazdím rádovo možno max. 10-15000 ročne, takže by sa mi niečo také celkom oplatilo. Momentálne platím ročnú poistku okolo 6500Sk a ticho závidím šádistom, ktorí to majú za pár šupov
Nielen zvislé čapy, ale aj silentbloky nápravy, ložiská v ramenách a pod. Čo sa týka tlmičov, tak takú súčiastku na svojom IGK nemám, takže mi nemá ako odísť
Nie sú všetci šotouši. Však bežný človek vezúci sa v MHD nenadáva na vodičov v autách.. Bežný človek si skôr hovorí, že by v tom aute chcel radšej sedieť ako sa tlačiť v MHD...
Čo sa týka Mlynskej doliny: V smere na Patrónku sa začali tvoriť zápchy už pred výstavbou diaľnice. A tá stavba samotná v zásade tento smer nijako nebrzdí.
Ale teda dlhsie som tu nebol, no vydim stale sa tu rozoberaju riadne chobotiny.
Stale su tu ludia, ktori stavaju metro v cenach z roku 1992.
Stale sa tu hada o blbostiach, ktore nikto nevyriesi a za argumenty sa pouzivaju osobne pocity.
A uz davno sa tu nehladaju konkretne riesenia, a aj ked niekto nieco navhrne, tak miesto zmysluplnej kritickej diskusie sa postupne objavia urazky a osocovanie.
Zapchy na estakade na Novy most byvaju rano pravidelne a bus je tam vyrazne rychlejší. Je rychlejsi aj na Novom Moste, vdaka kusku bus pruhu na nom a zvyku PZ SR (vdaka za to) kontrolovat jazdu po nom.
Ja sa fakt nehcem hadat, lebo neviem o com presne sa hadate. (Tu citam prispevky uz len sporadicky aj to od ludi co poznam ze maju nejako to IQ, takze precitanie tvojho prispevku na prehlad nestaci) Chcem len malu poznamocku. Potom co zakonne poistky mozu poskytovat aj ine poistovne ako ta jedina vtedy statna, tak v mnohych plati system, ze cim menej za rok najazdis na aute tym je ta poistka lacnejsia.
Ak nemas elektricenku lahko preratuvat. Ak ju vsak mas a kupis si rocnu na 1. pasmo, stoji ta to 16,40 na den a to je bezkonkurencna cena. To su pri tvojich vypoctoch 4 km na den. To uz radsej pesi a uplne zdarma. Dokonca usetrim na lekaroch, lebo budem zdravsi.
Tento tvoj postoj voci MHD dava len priestor takym, ktori chcu pre MHD este viac skrtit financne toky.
Re #67029 fobust: Ty si pisal o zapchach, ale vies si predstavit, ze by zapchy neboli?Si len porataj kolko ludi sa zmesti do autobusu a potom si vyrataj, kolko aut na semafore mas, pokial ti ludia co by mohli byt v buse idu osobitne autom.
Re #67030 Andy: Zapchy su rozne a hocikde, napriklad pravidelne na Štefanikovej rano smer hl.st, Dostojevskeho rad poobede a kopec dalsich,ranna spicka od ZST Vinohrady...je to az az a vsetko autá osobne, Mlynska Dolina, to je kamionova doprava, zvacsa tranzit, ale v ziadnom pripade nemozem suhlasit, ze kvoli stavbe, totiz kamione takmer nehybne stavajú od Auparku az po Patronku na semaforoch pričom v celej dlzke nieje obmedzenie kvoli stavbe, skor ide o velke mnozstvo tranzitu na neumerne malej ceste, tam by sa zisla minimalne trojprudovka, ale to uz je o inom, snad sa to podari vyriesit tunelom, uvidime.
Re #67033 S499.1023: Nie som ziadny zeleny aktivista, ale skor pritel MHD a zastanca logiky, naopak, zeleni aktivisti maju na svedomi prave presny opak, vid napriklad Mlynska Dolina, protesty voci trolejbusom, budovanie dialnice...
Re #67034 Andy: Takze vsetci co chodia MHD su šoutousi?
Re #67035 S499.1023: Budem velmi rad co si tym myslel, totiz v tej relácii mas bus pruh na viadukte v blizkosti Auparku, dalej na Novom Moste a v neposlednom rade aj na Pražskej ulici, takze skutocne budem velmi rad ako si to myslel...
Re #67038 fobust: Tak radsej ostatn skutocne u toho, ze tade nejazdis, lebo tvoje uvahy su trosku milne, cez skolsky rok totiz zapchy viackrat v tyzdni byvaju od zastavky Dvory az po Zochovu a velmi casto az po Nám. 1. Mája, bus pruhy v tomto pripade vyznamne napomahaju rychlejsiemu posunu autobusov, co je citi a ver tomu, ze auta tam su dlhsie v zapchach. Mimochodom, tie zapchy castokrat byvaju sposobene aj tym, ze na Novom Moste byvaju casto retazove havarky kde v 95 % su zucastnenymi osobne autá.
Re #67040 tr3mp: Tak so Štefanikovou sa zhodneme, ale asi tam v danej lokalite nebyvas, totiz v oblasti Dvorov, Auparku a Noveho Mosta byva zapcha dost casto v dost dramatickych rozmeroch, vdaka castym nehodom na Novom Moste, da sa povedat ze cez skolsky rok aj 2-3x tyzdenne v rannej spicke a vtedy maju busy viditelne navrch.
Re #67044 Spectre: V matematickych vypoctoch mi absentuje zavazna vec a to je amortizacia, totiz to jazdenie na jednotke a na dvojke v zapchce nieje len o spotrebe ale aj vyssom opotrebovavani,nezanedbatelna vec su vytlky ktorych je v Bratislave neurekom, jedine, ze by si mal dakeho znameho, ktory ti robi servis zadarmo, totiz zvisle capy a tlmice niesu zrovna najlacnejsie a v bratislavskych podmienkach mozu lahko odchadzat dennym jazdenim.
Počuj, ekozmrde. Vyrátajme si tých tvojich 5km do práce. Raz za čas potrebujem ísť služobne na samotnú Ölstraße. Z môjho parkoviska pri dome je to na parkovisko na ölstraße s IGK rovných 4.5km. Keby som mal ísť sockou, tak musím ísť na ASMN a tam prestúpiť na inú socku, keďže priama linka mi nechodí. Dokopy je to mierne cez 10 min., takže potrebujem lístok za 18,- Sk. 18,- x 2 = 36,-. Mám staršie IGK vyššej strednej triedy s motorom GTI o objeme 1905ccm, ktoré si cucne v meste rado aj 10l/100km. Pri cene nejakého chcankoidného benzínu dajme tomu 41Sk to vychádza 4.1Sk/km, takže cesta ma stojí pri týchto nákladoch na PHM do 40Sk. Neuvažujem o klobúčení, alebo extrémne ekonomickej technike jazdy, keďže na krátke trasy si studený motor vždy čo-to cucne. Rovnako tak neuvažujem poistky a pod., pretože tie platím rovnaké, ako keď s tým jazdím cez víkend na výlet a cez týždeň používam socku.
Kde sa teda stala chyba? Mám IGK, ktoré využívam jednako na dlhšie trasy, ale aj na presuny do centra. V prípade dlhších trás po meste, napr. Ružinov->Dúbravka sa mi viac finančne oplatí socka. Pri presune do centra mi vďaka nutnosti polhodinového lístka lepšie vychádza IGK. A to je rozožraté benzínové IGK s veľkou spotrebou. Nejaké kinderká, prípadne diesle a plyňáčiky na tom budú čo do nákladov na PHM oveľa výhodnejšie.
...Toto celé iba na margo blbečkov, ktorí idú 5km do centra sami v IGK. Samozrejme nerátam argument čo do kultúry prepravy (resp. v prípade IGK kultúry dopravy ). Inak aj keď vytváram zápchy, považujem sa za slušného vodiča. Dnes som pustil 2x trolejbus s tým, že sa jednalo o miesta kde nemal prednosť. Autobus však púšťam iba na základy vyhlášky (t.j. zo zastávky a pruhu)...je to totiž menejcenný dopravný prostriedok a musel by som prepínať ventiláciu, keďže rozbiehajúci sa vrak spraví za sebou obvykle pekný obláčik ?
Ámos