Vieš, čo ma dokáže úplne s prehľadom posadiť do auta? Kecy nejakého priblblého nazelenalého aktivistu o tom, aký som debílek.
Takže sa zamysli nad tým, čo melieš.
Možno by chodili, keby mali v čom, ale iste si si všimol, že kapacita využitia MHD je ráno výrazne prekročná.
Stále sa hovorí o nejakých "takých zápchach" v BA. Môže mi prosím niekto povedať, kde sú v BA "také zápchy"? Tých 10 min. na nábreží, 5 minút vo Vrakuni počas rannej asi hodinovej špičky a 15 minút na Mlynskej doline s 10 min. na Lamačskej nerátam ako "takú zápchu", ale normálne zdržanie (mimochodom na Mlynskej doline zapríčinené stavbami). To si každý radšej odsedí v aute 15 min. mimo zápchy a 15 min. v zápche, ako trištvrte hodinu mimo zápchy v preplnenej MHD nalepený na dverách.
Alfa a omega toho že ľudia z MHD v BA utekajú je bod 7.
"Pokiaľ niekto nerozumie výhodám MHD v prepchatom meste, to na tom portály je pravdepodobne buď iba z dôvodu zvedavosti alebo obhajoby IAD."
Výhodám MHD nerozumie, resp. ich nechce uznať v prvom rade mesto a v druhom rade samotný DPB, resp. ľudia ktorí sú v ňom na vyšších miestach. A to je realita a zospodu sa to zmeniť nedá a nevyčítaj mi že som to neskúšal. Totiž pri prístupe zdola máš jedinú možnosť - asimilovať, t.j. zolejnatieť a spoluvytvárať skazu verejnej osobnej dopravy, hoc so šľachetným úmyslom, ale výsledok nebude zlepšenie MHD, ale opak.
Takže ja som ten debílek, ktorý každé ráno a poobede chodí trasu 5 km autom. Priznávam, som. Prečo? Lebo MHD stojí za jedno veľké smradľavé ho.... Agresívny revízori, vravy vozidlá, špina. Najviac ma ale dožiera NESYSTÉMOVOSŤ MHD, absencia SKUTOČNÉHO nostného systému. Mám variant autobus + prestup na autobus. Pripomínam, že pri prestupe musím ísť tamvým ošťatým, smradľavým podchodom a čakať musím pod rozbitým prístreškom. Nehovoriac o tom, že autobus je narvatý a stojí v zápche. To si v nej radšej postojím s autom ja sám. A navyše, som šikovný a zápchu krásne každé ráno obídem! A večer si troška postojím. Minule sa mi tam chcel vocpať autobus z pruhu pre priamy smer. Zastávka je ešte dobrých 300 metrov pred začatím zápchy v odbočujúcom pruhu. Mňa nezaujíma či a koľko mešká, pokiaľ nemá autobus vyhradený SVOJ jazdný pruh, platia pre neho na komunikácii TIE ISTÉ predpisy ako pre každého iného! A nemám dôvod a ani ho púšťať nebudem!!!! A ani by som nepustil, nech si tam počká a nie že sa predbehne a bude mi smrdieť, kto to má čuchať?! Keby ho ten debil predo mnou nebol pustil, tak by pekne blokoval križovatku! To aj ja môžem byť taký šikovný, obehnúť všetkých poctivo čakajúcich a potom sa tam tlačiť ako kretén. To, že je to 18 metrový autobus mu NEDÁVA právo sa takto chovať, ani to že mešká.
Naproti tomu, ak autobus opúšťa zastávku alebo vyhradený jazdný pruh na jeho konci, tak mu vždy, ak sa dá, umožním zaradiť sa, keďže sa tu jedná o niečo úplne iné.
Ano su rozne dovody, aj ja to chapem v podaktorych pripadoch, ale:
1.Nehovorim o vynimocnych situaciach, ked je niekto invalid alebo je chory a pod.
2.Napriklad relácia Petrzalka (Dvory)-Kramare je v rannej spicke o daco rychlejsia MHD-ckou ako autom (niekolko krat odskusane), taktiez relácia Petrzalka (Dvory) - Centrum (Sasinkova) to iste, MHD je rychlejsia
3.Ak niekto z autickarov vie, co je bicyba,nech sa pozrie na ich stranku a nech si kukne tie porovnania, kedy sa oplati ist MHD a kedy nie, su tam vzdialenosti aj cas.
4.Je mi jasne, ze vzdy budu urcite povolania, kde to je ziaduce (kravataci a pod.), ale vela ludi, je z tej strednej vrstvy a chodi autom do roboty alebo len-tak pokial jeho ciel je do 5 km, co chore, navyse ak ide sam autom a tvori neskutocne problemy, to je neuveritelne aka to je priestorova neefektivnost, cenova neefektivnost, o tej ani nehovorim a vlastne v drvivej vacsine aj casová...
5.Chapem, ze vela ludi chodi autom, lebo im to nemysli, pretoze je vrcholne nerozumne chodit na tak kratke trasy a stejne stat v zapche
6.Smutne na tom je to, ze keby chodili MHD, neboli by take zapchy, takze MHD by vyrazne lepsie fungovala a aj zivotne prostredie by bolo podstatne zdravsie.
7.Pokial niekto nerozumie vyhodam MHD v prepchatom meste, tak na tomto portaly je pravdepodobne bud iba z dovodu zvedavosti alebo obhajoby IAD.
Ale mna si sa nedotkol, ide predsa v prvom rade o diskusiu, takze si sem samozrejme mozes napisat co chces, ale taku momotinu som tu uz dlho nevidel a som alergicky na to, ked dakto preferuje IAD pred MHD v takom meste ao Bratislava, kde uz IAD sposobuje v dopravnom systeme mesta kolapsove situacie, nebyt debilkov, co zbytocne kazde rano chodia do roboty sami v aute max. 5 km trasu tak su tu neni take problemi ake su dnes...Nepoviem ked je dakto z Čunova alebo Vajnor, ano tak to este pochopim, ze doi centra neni dobre spojenie, ale aby dakto chodil IAD v ramci sirsieho centra, ktore je husto pokryte sietou MHD tomu nerozumiem...
Re #67018 Peťo1: OK, zrychlena elektricka, nieco ako expres, ale ako by si to riesil?Ved expres by dobiehol neexpresne linky, jedine ze by boli 4-kolajne trate, na kazdy smer 2 kolajnice a jedna by bola pre expresne linky ?
OK, tak sorry, ak som sa Ta dotkol. To s tou operou viem, že nie je až taká pravda. Súhlasím s tým, že k všetkým významným inštitúciam by mala ísť MHD. Nie som odborník na všetky veci ako mnohí odtiaľto, ale vyjadril som len svoj pohľad a názor na to. Ved sa nemusíš hneď rozčuľovať...
ono vsetko so vsetkym suvisi. aj mesto keby chcelo ako ucastnik konania, tak si moze presadit svoje.
ale niekedy je to proste tak. vid usek mierova - senecka. vlada resp MDPaT ju rychlo rychlo schvalili podla stareho plus minus 30rocneho projektu, lebo by sa to nestihlo otvorit do volieb 2002, keby sa cakalo na EIA a rozhodnutia a pozemky na 3+3...
No, takto riesene veci sa mi sice nepacia, ale co,aspon mam radost z toho, co sa stalo, aby si trulkovia "kvaziekologovia" mozno niekedy raz uvedomili, ze to co je kvaziekologicke je vlastne antiekologicke a ze ich cinnost je kontraproduktivna. Oni mi presne sedia do definicie, radsej nesprav nic ako daco pokaslat...
Je to síce nezmysel, ale je to skutočnosť. To OZ neprotestovalo konkrétne proti trolejbusom. Oni protestovali proti výstavbe diaľnice ako takej, požadovali zastrešenie diaľnice a vybudovanie biokoridoru. Nakoniec to však dopadlo tak, že nedosiahli zhola nič ani oni, ani mesto. Diaľnica sa vybudovala len v nevyhnutnom rozsahu a stojí tam bez toho, aby z nej malo mesto -- alebo aj daní občania -- akýkoľvek "profit"...
V Karlovke bol dôvod iný, ale fakticky sa obratisko nepostavilo tiež kvôli tomu, že MŽP na základe stažnosti občanov požadovalo vykonanie štúdie o vplyve na ŽP, čo by celú stavbu časovo posunulo až za horizont po komunálnych voľbách... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
samuliak