Reply on: Andy #66444:
chvilu som sledoval semafor s "preferenciou" pri Botanickej zahrade a len som zasol nad tym, kto a ako to "programoval". Je tam pravdepodobne (podla dlheho pozorovania) nejake pevne nastavenie ze v urcitych okamihoch elektricka naozaj dostane zelenu (v urcitom case cyklu a podla signalov od aut, lebo pri Botanickej su aj senzory pre auta vychadzajuce z pumpy a auta odbacajuce dolava na pumpu - ta krizovatka je kompletne a v pripade elektriciek aj dost dopredu zabezpecena senzormi, problem je "len" v programovani). Problem je, ze elektricka ma zelenu casto, a kedze nahoda je svina tak aj vacsinou, ked prave ziadna elektricka nejde, a niekolkokrat sa stalo, ze uz zelena pre elekticky bola tak dlho, ze program mal nastavene, ze uz by mal pustit auta z a na pumpu, a tak napriek tomu ze prave prisla elektricka, uz ju nepreferoval a musela vyckat kym prejdu vsetky ine smery!!! To co zrejme chyba tejto a kazdej krizovatke s chceloby-preferenciou je zaznamenavanie historie - ktory smer mal napriklad poslednych 5 minut kolko zelenu - tym sa da dosiahnut takmer uplna preferencia elektricie, a minimalizovat signal volno pre elektricky ked ziadna nejde. Napriklad ked by preferencia uznala, ze uz by bolo vhodne dat zelenu autam odbocujucim dolava, ale zrazu by prisla elektricka, nedostali by ani tak zelenu, ale ostalo by volno pre elektricku - potom si ale program musi pamatat (a to moze len vdaka historii kto mal kolko zelenu) ze tie odbocujuce auta uz dlho, dlho nemali zelenu, a tak pri najblizsej prilezitosti - ked nejde elektricka im tu zelenu dat na dost dlho a skorej prerusit, len ked pride elektricka - ak ostane este nejaky deficit, tak opat vdaka historii si to bude pamatat... - to ale tie preferencie nevedia...
d3k0