Vies, Mike by ti vedel povedat, ako sme dopadli na magistrate, ked sme sa boli vadit ohladom preferencie... Viac komentovat nebudem, snad dodam len to, ze DPB je ten subjekt, ktoremu na preferencii zalezi.
chvilu som sledoval semafor s "preferenciou" pri Botanickej zahrade a len som zasol nad tym, kto a ako to "programoval". Je tam pravdepodobne (podla dlheho pozorovania) nejake pevne nastavenie ze v urcitych okamihoch elektricka naozaj dostane zelenu (v urcitom case cyklu a podla signalov od aut, lebo pri Botanickej su aj senzory pre auta vychadzajuce z pumpy a auta odbacajuce dolava na pumpu - ta krizovatka je kompletne a v pripade elektriciek aj dost dopredu zabezpecena senzormi, problem je "len" v programovani). Problem je, ze elektricka ma zelenu casto, a kedze nahoda je svina tak aj vacsinou, ked prave ziadna elektricka nejde, a niekolkokrat sa stalo, ze uz zelena pre elekticky bola tak dlho, ze program mal nastavene, ze uz by mal pustit auta z a na pumpu, a tak napriek tomu ze prave prisla elektricka, uz ju nepreferoval a musela vyckat kym prejdu vsetky ine smery!!! To co zrejme chyba tejto a kazdej krizovatke s chceloby-preferenciou je zaznamenavanie historie - ktory smer mal napriklad poslednych 5 minut kolko zelenu - tym sa da dosiahnut takmer uplna preferencia elektricie, a minimalizovat signal volno pre elektricky ked ziadna nejde. Napriklad ked by preferencia uznala, ze uz by bolo vhodne dat zelenu autam odbocujucim dolava, ale zrazu by prisla elektricka, nedostali by ani tak zelenu, ale ostalo by volno pre elektricku - potom si ale program musi pamatat (a to moze len vdaka historii kto mal kolko zelenu) ze tie odbocujuce auta uz dlho, dlho nemali zelenu, a tak pri najblizsej prilezitosti - ked nejde elektricka im tu zelenu dat na dost dlho a skorej prerusit, len ked pride elektricka - ak ostane este nejaky deficit, tak opat vdaka historii si to bude pamatat... - to ale tie preferencie nevedia...
Ale ja nehovorím o preferencii čo sa objemu financií týka, ale o preferencii na semafóroch.. Ktorý semafór preferuje IAD pred električkou? Tie semafory sú blbo nastavené, napr. keď nejde chodec, aj tak chodci majú zelenú, keď nejde električka, aj tak električka má zbytočne zelenú a IAD čaká, keď nejdú autá, tiež majú zelenú a čaká električka.. Proste je to o tom, že to magistrát nevie nastaviť, však sami to priznali. Proste nevidím tam znaky preferencie ničoho, len chaos.
Ano ja rozumiem, aj tu novinku som si precital, mna skor zaraza fakt, ze IAD sa preferuje a MHD v ramci preferencie stoji zbytocne dlho, ja si myslim, ze prave naopak, MHD by byt preferovana na ukor IAD.
Re #66437 Andy: Ze IAD nieje preferovana?Ak si spocitam kolko stavieb islo na prospech IAD a kolko na MHD v Bratislave, tak to tvoje konstatovanie je HLUPOST !!!
Jazdne doby by ale akosik mali zohladnovat realny stav, za ktory DPB moze len v pripade stavu niektorych trati. Precitaj si novinku a kritiku mozes smerovat na ODP magistratu...
A funguje ta preferencia na semaforoch uz tak, ako ma ? Cize elektricka sa BLIZI a uz jej naskakuje volno, aby nemusela zastavovat a znova sa rozbiehat, ale plynule prejde ? Alebo je ta preferencia zas po starom, cize elektricka brzdi, zastavuje, stoji - skoci volno - rozbieha sa, ide... ? ?
Celé oblastné číslovanie je na niektorých linkách blbosť. Napr. L79. Samozrejme, že nechodí z Dolných Honov do Petržalky, ale na Lieskovec. L38 predsa nechodí z Petržalky do Krematória, ale z Patrónky. ?
Semafóty tiež prešli v poslednom období úpravami, ktoré boli väčšinou správne. Hlavne zmena signálu na Šafárikovom námestí, Kamennom námestí a už mnou spomínaná križovatka pri ŽST Vinohrady.
Opačný prípad je vraj semafor pri Riviére, ale to nemôžem potvrdiť, lebo som tadiaľ eštre nešiel. Budem tade jazdiť dnes, takze môžem sa k tomu vyjadriť zajtra.
Máš pravdu, od 1.7.2006 sa jazdí úplne v pohode na väčšine liniek. Mám čas aj na čakanie dobiehajúcich, lebo viem, že viem prípadnú stratu dobehnúť bez toho, aby som porušil akýkoľvek predpis. Samozrejme, že sa nedá zohľadniť všetko, takže sem-tam, sa objaví aj meškanie, ale väčšinou je spôsobené nedisciplinovanosťou cestujúcich pri nastupovaní a vystupovaní.
P.S. Človek by neveril, čo spraví 1-2 minúty vložené do grafikonu. Jedinú výhradu mám k tomu, kam ju dali. Napríklad zo zastávky PRI JAZERE na zastávku SLOVANET mám 2 minúty, takže na SLOVANETE "vetrám voz" aby som neodišiel skôr. Potom zo SLOVANETU na ZÁHRADNÍCKU mám iba 1 minútu, čo je akurát na presun, nestačí to na to, aby som nabral bežne plnú zastávku ľudí a ešte čakal na dobiehajúcich. Pravidelne odtial odchádzam s meškaním, čo však nie je problém, lebo na Trnavské mýto mám 3 minúty, takže to dobehnem. Ale nebolo by na škodu lepšie zvážiť, kam pridať minútu a kde ubrať.
Takze namiesto lacnejsieho variantu ako je nastavenie semaforov, radsej "bohaty" DPB a mesto pristupia k drahsej alternative pridania elektriciek?Nieje to nahodou o tom, ze mesto nema zaujem si postvat autickarov a tak nema zaujem menit interval semaforov?Nieje to nahodou typicky znak autickarskej lobby?Ale potom preco vedenie mesta a DPB neustale vyhlasuju ze im ide o to, aby sa IAD utlmila a viac ludi cestovalo MHD?Nepreferuje sa IAD schvalne vzhladom k bliziacim sa komunalnym volbam?
Nezveličuj. Nemám to rád. Chodím tade pravidelne a v rôznom čase. Aj cez školský rok. Myslím si, že zastávka BIELY KRÍŽ nie je ani zďaleka taká nebezpečná ako RAČIANSKE MÝTO. Podľa mňa bola zbytočne široká. Bezpečnosť novej šírky zastávky nechaj na posúdenie odborníkom, čo už podľa mňa urobili. To či sa nezmýlili ukáže čas. Svoje katastrofické scenáre si nechaj pre Hollywood, tak ich ocenia, lebo podľa mňa im už dochádzajú.
Čo sa týka tej PRESNOSTI spojov, skúsim ti to vysvetliť inak:
Na zastávke BIELY KRÍŽ zastavujú linky električiek, začínajúce v Rači a na ŽST Vinohrady. Z "Vinohradov" je to jedna zastávka, takže voz nemá kde poblúdiť, ani sa zdržať. Jediný semafor, ktorý má po ceste je po úprave celkovo na 95% nezdžuje, prepína okamžite.
Spoje z Rače majú zastávok viac, ale meškanie na trase KOMISÁRKY-ŽST VINOHRADY je maximálne 1-2 minúty, ale bežne sme tam úplne presne. A toto bolo vždy, cez školský rok, cez prázdniny, ráno o piatej, o siedmej, cez obed, o jedenástej večer ... proste kedykoľvek. A toto ti potvrdí ktorýkoľvek vodič, ktorý tam jazdí. Takže prestaň tliachať hovadiny.
Od 1.7. su nove chronometraze elektriciek zohladnujuce aj antipreferenciu, kvoli ktorej pojdu od septembra vozy navyse do vypravy... Takze sa mozno uz bude jazdit presne.
Neviem kedy chodis okolo...ale pockaj si na sk. rok,ked sa tam narvu studaci z chemickej+penzisti.. To bude vyzvanania ,aby si neodrazili vodici na salinach zrkadlo. Chodim pravidelne uz asi 5 rokov odtial elinou ani raz sa nestalo aby dosla presne (chapem neni chyba vodica , casto chyba rea- chronometraz (a nie len tak od oka napisat grafikon)) a teraz naviac uz casto spominana antipreferencia. Takze z pohladu cestujuceho sa mi javi a bude javit stale, ze MHD chodi podla vetra. ?
Ta zastávka je užšia, než bolqa, ale nezveličuj. Je úplne bezpečná. Ešte som ju nevidel plnú, takže to nebude až také strašné, aby si musel chodiť po koľajach. Navyše by si mal počkať až bude hotové zábradlie.
Čo sa týka tvojej poznámky týkajúcej sa presnosti MHD, nechodíme podľa vetra. Odkedy sa zmenili grafikony, tak som nemeskal viac ako dve minúty, a to mi potvrdilo aj viac kolegov. Takže ty asi patríš ku chronických šťažovateľom, ktorí nebudú spokojní ani keby im DP vypravoval samostatné vozidlo, ktoré by ich vozilo, kam by si zaželali.
Sorry, ale já mám pocit, že pojem "šotouš" je celkem nový- víc než 5 let se určitě nepoužívá... Mě osobně se nelíbí a to ze dvou důvodů- jednak si pod tím představím člověka, co MHD hlavně fotí (což rozhodně není můj případ, právě naopak) a druhak se nemůžu zbavit dojmu, že si to vymysleli lidé ze "staré školy" pro označení těch, kdo s nimi nesdílí jejich názory na fungování veřejné dopravy
Sorry, ale podle důležitosti linky dělat označení mi přijde dost ošemetné- ta "důležitost" se totiž může dost rychle měnit (postaví se hypermarket a hned je třeba posilovat linky kolem...) a proto by bylo nutné buď v zájmu zachování systému nepřetržitě přečíslovávat linky (to by se asi cestujícím moc nelíbilo- těm se líbí co největší stálost v MHD) nebo byste se v relativně krátké době (do pěti let určitě)dostali tam, kam by vás S499.1023 rád zatáhl- ke zcela bezsystémovému balkánskému bordelu!
A ve Vídni jsou autobusy označené ve vlastní řadě bez ohledu na nějakou návaznost k tramvajím- třeba linka 69A žádný svůj tramvajový protějšek nemá, totéž třeba 7A nebo 3A. Že se jim to několika případech povedlo provázat je hezká věc, ale domnívám se, že druhotná: když se v Praze zaváděl v 50. letech číselný systém autobusů, tak se taky v první řadě vzalo jako systémové pravidlo, že autobus má číslo od 100 výš a až druhotně se při volbě čísla přihlíželo k návaznosti na tramvaje (třeba linka 121 navazovala v Braníku na tramvaj 21 apod.). A podle mě to A nebo B v označení vídeňských autobusů je analogie k číslu 1 resp. 2 u trojciferných pražských čísel.
Ta zastavka na Nam. Biely kriz je skutocne moc uzka. Za chvilu asi budem chodit cez kolajisko ked budem obchadzat ludi na nej. Nechcem vidiet ako tam budu ludia narvany cez skolskz rok. Oznacnik tam dali teraz docasny , ale bez liniek a grafikonu. Ved nech si cestujuci pockaju, aj tak MHD chodi podla vetra. Naviac teraz pre reko Hl. stanice bud niektore spoje koncievat uz na ZST Predmestie. Bude to vsetko narvane este viac ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KLF