Pretoze nevidim zmysel v tom, ze niektore linky budu cislovane oblastnym systemom (trolejbusova 33) a ine v suvislom poradi. V tom uz potom ziaden system nevidim...
Mno lebo 49 je v podstate len skratena 22ka... a verim, ze raz ziaden bus tadial ani nepojde, takze by to bol len docasny stav a aspon by sme sa vyvarovali cislam typu 149 Resp. este si viem predstavit to, ze dole kopcom by sli aj busy ako 49 a hore ako 22 - ved cestujucim na Patronke je uplne jedno, ci je to 22 alebo 49, lebo to ide po rovnakej trase (akurat teraz musia na odchody pozerat v dvoch CP.)
Ono aj tak nezostava velky priestor ma manevrovanie medzi tymi cislami, ktore este nie pouzite. Idealnu prilezitost na precislovanie liniek vidim pri nastupe normalnej BID - ciselny rad 200 by sa aspon uvolnil pre nieco ine...
dankosmile: Ak by som mal brat tvoj argument vazne, tak potom by si trolejbusy nepouzival ani dnes, kedze v roku 2000 boli tiez kompletne precislovane... Alebo jedine, o co ide, je ta dvojka na zaciatku?
Až na drobné zmeny čísiel (vtedy ešte neexistovala linka 44) si to napísal presne tak, ako som ti to raz načrtol doma ja. Ak sa raz potaihnu troleje až do Lamača, tak L204 môže kľudne nahradiť L63 v celej trase aj s čislom linky. A taktiež po dostavbe Vlárskej sa môže predĺžiť L203 až na Patrónku, čím vznikne prepojenie Koliby aj so západným prestupným uzlom a stratia zmysel linky 49 a 211.
Re #66336 ufo: Samozrejme, keď prečíslovávať, tak len pri nejakej väčšej zmene v trase linky a postupne.
Nic proti precislovaniu t-busov, ale snad to nenapadne niekoho robit plosne naraz. Nech sa to robi postupne pri nejakej (ne)opodstatnenej zmene trasy, ako ked sa zavadzalo oblastne cislovanie (ktore casom uplne stratilo svoj zmysel) do roku 1999.
To je bordel! Ja nechcem precislenie trolejbusov preboha! Teraz neviem ci ide 201 na Mlynske Nivy, alebo na Trnavske. Toto by bol
bordel! Fakt! Nech su to radsej na tych Dlhacoch nejake 2XX lebo ma asi slahne. Ale ved co sa cudujem vobec uz. Tu nikdy nic nebude stale. Uz len tie elektricky. Takyto bordel a chaos by nastal aj v trolejbusoch len v inej forme.
aby som nezabudol, celkom lahko sa moze stat, ze v pracovnych dnoch na 32 budu busy a cez vikend trolejbusy... Snad niekto nechce, aby potom boli vyvesene 2 CP a vyzerali ako teraz 49/211
Inak, keby bolo oddelene cislovanie, tak vcera nam po meste behali linky 228, 237 a 288 s vozom 6706
Som rovnakeho nazoru, navyse mozno na 32 budu jazdit trolejbusy - ako sa potom ma volat ta linka? 232? Cize ak pojde nejaky jeden odchod ako prejazd z (2)33, tak v CP linky 32 bude diera a na CP linky 232 vyskoci jeden odchod? A do akej miery vlastne trolejbus na 32 bude trolejbusom? Posudzovalo by sa to na zaklade pomeru vzdialenosti, na ktorych ide na agregat k tym, na ktorych ide na elektrinu? (samozrejme tie otazky nie su pre teba )
Tiez som bol kedysi zastancom oddeleneho cislovania, ale uz beztak to nase cislovanie nema s historiou nic spolocne (okrem 212 a 213). BTW, pre linku 212 si viem celkom pekne predstavit cislo 42, ktore s historiou ma aj nieco spolocne, pretoze jej trasa kedysi obsahovala takmer celu dnesnu 212.
(pri 209 si viem predstavit aj 49 z historickych dovodov, lebo povodna 49 zacala jazdit s trasou Jelacicova - Dumbierska; otazne je potom ale, ako nazvat 211)
Všetkých zástancov prečíslovania linky 33 z dôvodu toho, že ide o inú trakciu, by som rád položil zásadné otázky: Nebolo by na základe rovnakej logiky treba urobiť zvláštnu linku (napr. 72) pre tie dva autobusy, ktoré cez školský rok robia jedno kolo na linke 202? A možno zaradiť linku 33 medzi trolejbusové, keď to vlastne nie je plnohodnotná trolejbusová linka?
Nie že by sa mi nepáčil systém oddeleného číslovania trakcií, aký sme tu mali. Ale tie busy sa nám začínajú akosi miešať medzi sebou a zažitý systém prestáva vyhovovať. Takže by som číslo nemenil a nechal tak.
Re #66326 Valec: Žilinská linka 2 bola autobusová vždy.
To je velmi slaby argument, ci mal DP drzat celu 200-kovu radu pre 12 liniek trolejbusov...nezabudaj, ze v Bratislave je pre trolejbusy prognoza dobra a mozu vznikat dalsie linky, ktore su v plane. A myslis, ze by ten argument mohol obstat aj v inych pripadoch?Napriklad Praha...co myslis, kvoli 3 linkam je opodstatnene zaberat celu abecedu?
Co sa tyka prikladu s Trnavskym Mytom, neviem ci poznas dobre Bratislavu, ale taka situacia by nemusela platiti hocikde, su miesta, kde maju trolejbusy a autobusy odlisne nastupistat, takze asi tak, nemuselo by byt potom vsetko jasne.
V Prešove existuje aj trolejbusová linka 38, hoc od 11 vyššie sú autobusové. V Žiline je (a ešte bude) linka 2 už niekoľko rokov autobusová. V Brne by som o osobitnom číslovaní trolejbusov tiež už veľmi nehovoril.
A čo v prípade, že bude zavedená integrovaná doprava. Bude DP držať celú 200vkovú radu len kvôli 12tim linkám? A ak nie, bude sa L233 (alebo by si ju očísloval) prečíslovávať naspäť? A čo potom posilové autobusové spoje na linke 202, nemali by mať vytvorenú osobitnú linku?
Re #66309 hoppusmark: No tak napríklad v Žiline ľudia bežne cestujú len autobusom, ak niekto povie trolejbus, buď má menej ako 10 rokov alebo je turista.
Re #66322 81-71: "A prečo by som nemal do toho motat elektricku a metro?Necham sa poucit ak budes taky dobry. K tomu cislovaniu, napriklad take metro byva odlisene a neklamem!"
Lebo keď napríklad na Trnavskom ti niekto povie, že na hl. stanicu sa dostaneš linkami 2, 8, 61, 74 a 201, tak vieš že keď prvé dve sú električky, tak budú mať zastávku niekde inde (pri koľajniciach), pričom ostatné zastavujú na spoločnej zastávke. A ver tomu, že obyčajnému cestujúcemu bude jedno, či na L201 príde trolejbus alebo autobus. Nanajvýš mu to bude trochu divné, ale keby tam jazdili autobusy vždy, tak po pár dňoch-týždňoch to prestane vnímať.
A taká otázka? Myslíš si a veríš tomu, že ak vznikne nejaka trolejbusová linka reoraganizáciou súčasných nebude ozančená 2xx? Lebo ja nie.
Re #66297 S499.1023: Jihlava, Košice, neviem či nie aj Chomutov- Jirkov
Re #66315 S499.1023: Je zaujímavé, že trolejbus je považovaný aj v legislatíve za samostatný dopravný systém (existuje vymedzenie a použitie pojmu trolejbusová dráha v našej legislatíve). A riadi sa aj dráhovými predpismi. Teda to, že nie je samostatný dopravný systém je tvoj sen.
Re #66316 Andy: Absolútne rozdielne veci.
Andy