Všetkých zástancov prečíslovania linky 33 z dôvodu toho, že ide o inú trakciu, by som rád položil zásadné otázky: Nebolo by na základe rovnakej logiky treba urobiť zvláštnu linku (napr. 72) pre tie dva autobusy, ktoré cez školský rok robia jedno kolo na linke 202? A možno zaradiť linku 33 medzi trolejbusové, keď to vlastne nie je plnohodnotná trolejbusová linka?
Nie že by sa mi nepáčil systém oddeleného číslovania trakcií, aký sme tu mali. Ale tie busy sa nám začínajú akosi miešať medzi sebou a zažitý systém prestáva vyhovovať. Takže by som číslo nemenil a nechal tak.
Re #66326 Valec: Žilinská linka 2 bola autobusová vždy.
To je velmi slaby argument, ci mal DP drzat celu 200-kovu radu pre 12 liniek trolejbusov...nezabudaj, ze v Bratislave je pre trolejbusy prognoza dobra a mozu vznikat dalsie linky, ktore su v plane. A myslis, ze by ten argument mohol obstat aj v inych pripadoch?Napriklad Praha...co myslis, kvoli 3 linkam je opodstatnene zaberat celu abecedu?
Co sa tyka prikladu s Trnavskym Mytom, neviem ci poznas dobre Bratislavu, ale taka situacia by nemusela platiti hocikde, su miesta, kde maju trolejbusy a autobusy odlisne nastupistat, takze asi tak, nemuselo by byt potom vsetko jasne.
V Prešove existuje aj trolejbusová linka 38, hoc od 11 vyššie sú autobusové. V Žiline je (a ešte bude) linka 2 už niekoľko rokov autobusová. V Brne by som o osobitnom číslovaní trolejbusov tiež už veľmi nehovoril.
A čo v prípade, že bude zavedená integrovaná doprava. Bude DP držať celú 200vkovú radu len kvôli 12tim linkám? A ak nie, bude sa L233 (alebo by si ju očísloval) prečíslovávať naspäť? A čo potom posilové autobusové spoje na linke 202, nemali by mať vytvorenú osobitnú linku?
Re #66309 hoppusmark: No tak napríklad v Žiline ľudia bežne cestujú len autobusom, ak niekto povie trolejbus, buď má menej ako 10 rokov alebo je turista.
Re #66322 81-71: "A prečo by som nemal do toho motat elektricku a metro?Necham sa poucit ak budes taky dobry. K tomu cislovaniu, napriklad take metro byva odlisene a neklamem!"
Lebo keď napríklad na Trnavskom ti niekto povie, že na hl. stanicu sa dostaneš linkami 2, 8, 61, 74 a 201, tak vieš že keď prvé dve sú električky, tak budú mať zastávku niekde inde (pri koľajniciach), pričom ostatné zastavujú na spoločnej zastávke. A ver tomu, že obyčajnému cestujúcemu bude jedno, či na L201 príde trolejbus alebo autobus. Nanajvýš mu to bude trochu divné, ale keby tam jazdili autobusy vždy, tak po pár dňoch-týždňoch to prestane vnímať.
A taká otázka? Myslíš si a veríš tomu, že ak vznikne nejaka trolejbusová linka reoraganizáciou súčasných nebude ozančená 2xx? Lebo ja nie.
Re #66297 S499.1023: Jihlava, Košice, neviem či nie aj Chomutov- Jirkov
Re #66315 S499.1023: Je zaujímavé, že trolejbus je považovaný aj v legislatíve za samostatný dopravný systém (existuje vymedzenie a použitie pojmu trolejbusová dráha v našej legislatíve). A riadi sa aj dráhovými predpismi. Teda to, že nie je samostatný dopravný systém je tvoj sen.
Re #66316 Andy: Absolútne rozdielne veci.
Hm, no dobre, tak dajme tomu, ze otvoria trasu D, bude pomenovana ako D alebo ako daka zmeska toho, co ta trasa realne nahradi? Dakym ciselnym radom?
Re #66294 S499.1023:
Odkedy vlkov nezaujima trakcia? Samozrejme ze zaujíma!
Re #66295 S499.1023:
Nemuselo, nech sa paci, nech sa spravi iny system, tomu sa nebranim, ale nech sa nerobia v rámci jedneho systemu nesystemovevýnimky!
Re #66297 S499.1023:
A prečo by som nemal do toho motat elektricku a metro?Necham sa poucit ak budes taky dobry. K tomu cislovaniu, napriklad take metro byva odlisene a neklamem!
Re #66298 S499.1023:
Ked nechapem takejto veci nech sa paci, som rad ze rozumiem podstatnejsim veciam, MHD je iba moj konicek, profesne sa zaoberam uplne inou vecou, ak si ty odbornik v danej oblasti necham sa poucit, len mi potom napriklad vysvetli, preco pri zavadzani podaktorych novych liniek sa pouziva isty system a v tomto pripade by sa nemal...
Re #66302 SZKV:
Re #66303 SZKV:
Re #66304 SZKV:
Vela statstia pri vysvetlovani laminátke...
Re #66307 S499.1023:
A to delenie na radu 2xx a autobusovu radu....to je potom co?
Re #66320 LUK:
Take dačo funguje, bud ma linka este pridavny symbol, pokial niekde zachadza a druha vec, podaktore linky maju este aj poznamky "cez Petržalku", "Zátišie", takze aj toto existuje.
jasně...a nechceš náhodou dle systému oblastního číslování očíslovat samostatně ještě i oba směry téže linky??? Vždyť taková linka 83 jezdí nejenom do Petržalky, ale i do Dúbravky, kde ale mají jinou číselnou řadu?
Oblastní číslování je blbost o hodně většího rangu jako trolejbusová řada čísel linek.
No dobre, tak potom prečíslujte aj všetky autobusy s CNG vozidlami na 300-kový rad a určite dosiahnete aj so SZKV a 81-71 orgazmus, lebo to bude podľa vás systémové.
Opakujem už neviem koľkýkrát. Električka je iný dopravný systém, má iné vlastnosti, má právo a nárok na samostatný označovací plán a má to logiku. Trolejbus nie!
Mne je jedno, čo je "podľa teba" šotoušstvo. Ja som sa zúčastňoval tvorby tohto dnes už zľudovelého "pomenovania", tak si dovolím to aj definovať. Číslovanie liniek podľa trakcie je presne také isté šotoušstvo, ako pomenovávanie motorákov.
A či ľudia rozoznávajú autobus od trolejbusu NIE JE tá istá veta, ako tá, ktorá tvrdí, že im je jedno, čím na rovnakej trase, s rovnakým komfortom, za rovnaký čas a rovnakú cenu pocestujú. Ja napríklad rozoznám Mercedes Citaro od Neoplanu 4014, poviem "pôjdeme Neoplanom" a napriek tomu je mi jedno, keĎ sa potrebujem dopraviť niekam a nie cesta je mi cieľom, či pôjdem Neoplanom alebo Mercedesom.
Súhlas si s kým chceš, ja len dúfam, že v dopravnom podniku sa už z jednoho úchylného a zbytočného šotoprečíslovania poučili a nebudú túto chybu opakovať.