Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
81-71