Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #63246:
V tomto náhodou so Sommelierom súhlasím, že nemusí ísť o blbý nápad. Rozhodne ale nie ako náhrada súčasného systému električeniek, ale ako novozavedená DOPLNKOVÁ možnosť tarifného odbavenia pre cestujúcich. Vo svete je tento systém známy pod pojmom "check in - check out". Myslím, že má potenciál pe oslovenie určitého segmentu cestujúcich. Boli by to tí, ktorí dopravu nevyužívajú tak často, aby sa im vyplatila električenka. Klasické JCL by ostali naďalej, len počet ich pou žívateľov by sa zredukoval na úplne občasných náhodných cestujúcich, ktorí nemajú BČK.
Dokonca by sa tento systém mohol s električenkou kombinovať, a to napríklad tak, že cestujúci by si kupoval povedzme štvrťročný lístok, ale zároveň mal na karte určitý "kredit" minút, ktorý by použil v prípade núdze, napr. prechod do pásma, kde električenka neplatí alebo v prípade zistenia, že električenka je po termíne.

Riziko je len v tom, že mnohé zvrhlé magistráty využívajú tento systém na to, aby po čase prehlásili električenku za niečo "zastaralé" a zrušia ju. TOTO sa by bolo jediné, čoho by som sa bál v prípade BA.
Reply on: Sommelier #63246:

preco za lekarom
1) je to financne narocne a dpb nema peniaze na ine dolezitejsie veci ako toto
2) skor by som uvital turisticku elektricenku (tyzdnovu, dvohtyzdnovu)
3) popletenie - prejdi na tvoj system v tomto momente, vela ludi by si tu CK zabudlo aktivovat, popripade deaktivovat
4) predstav si narvatu 39, 21, 83, 88 a to ako sa do nej nahrnie vela ludi a vsetci sa hrnu k oznacovacu... to iste si predstav pri vystupovani.. v sucasnosti tvoria cesujuci na cestovne listky minoritnu skupinu cestujucich a napriek tomu sa vzdy upcha cely nastup pri dverach kvoli jednemu cvikajucemu cestujucemu...
Reply on: Ike #63244:
no ako turista by som jednorázovú minútovú kartu rozhodne prijal.
Lepšie využiješ minúty - presne koľko potrebuješ,
nemusíš sa zaoberať stále nákupom lístkov,
je prenosná - pre viac osob - rodiny, firmy,
lahšie dostupná

Poskytne Ti presnejšie informácie o pohybe cestujúcich - štatistický výstup.

Ale inak je to na nič dobré, že ?
A s tým popletením - nechaj sa pretransformovať o pár storočí spať, alebo sa poraď s lekárom. ?
Reply on: Andy #63243:
A co ak by tam bola veta "oznac si CL" a podtym na pristroji (ne na obrazovke) volaky piktorgram a pod nim, "pre aktivaciu karty priloz sem" A hotovo. ?
Reply on: Sommelier #63240:
a na co je to dobre? akurat na popletenie cestujucich a zdrziavanie pri nastupe a vystupe... 🙂

Luky> len tak btw... vibrane slova ste sa uz ucyly? 😃
Reply on: frenky #63241:
Minule sme sa o tom bavili s Vladimírom a nič lepšie sme nevymysleli. Skús niečo vymyslieť.. 🙂
Reply on: Ike #63239:
Čip tam je, ale zaliaty plastom, lebo na ňom nie sú kontakty na čítanie prístrojom... 😉
Reply on: Sommelier #63240:
Ale slovo "oznacit" podla mna vyjadruje nieco fyzicky oznacit.. A nie to, co pises ty. Ale budiz. ?
Reply on: 348 #63236:
na kartu si kúpiš napr. 1000 minút - označíš si ju v označovači - karta sa prepne do módu active (zaznamená sa čas - napr 12:20) - keď budeš vystupovať - označíš ju znova a karta sa "vypne" (napr. o 12:40 - odčíta ti 20 minút z kreditu) - v prípade kontroly ju musíš mať "aktívnu"
Reply on: luky133 #63234:
ja som nepochopil cipovu kartu (ktoru je uz magneticka a nie cipova a jej "cvikanie" by bolo zbytocne)...

dalej nerozumiem tej teplote... koho to zaujima? zbytocne drahe, musel by sa montovat senzori dnu a von...
Reply on: 348 #63236:
Ja tiez, ale neriesim. ? ?
Reply on: luky133 #63234:
Skus to poslat na DP, ze co ti povedia. ?
Reply on: luky133 #63234:
Nepochopil som, čo je za hovadinu "označte si čipovú kartu..."
Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.

Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".

A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
Tak tu som navrhol nový typ označovača pre BA. Určite už taký existuje ale len tak pre zaujímavosť. http://www.fotoalbum.sk/album/luky133/SketchUp+5/ozna__ova__.jpg.html
Reply on: TeBeCe #63232:
Aha, ja som si myslel, že vtedy tu už registrácia bola ? odkedy je vlastne?
Reply on: Miro #63231:
v case ked nebola registracia, mohol kazdy pisat pod lubovolnym nickom 🙂
To je zaujímavé, pozeral som si moje príspevky na tomto fóre a našiel som 4 príspevky #42243, #42244, #43055, #43056), ktoré zjavne nie sú od mňa, ale sú písané pod tým istým nickom (pravda, prvé dva s malým m). Ako je to možné?

P.S. Nie som miroslav.vrlik (zavinac) mailbox.sk ?
Reply on: 81-71 #63229:
Samozrejme Skoda 120, nie12 ?
Reply on: fobust #63228:
Pokial viem, bavili sme sa o dopade na vozovku, teda o mechanickom dopade, nie dopady na zivotne prostredie v zmysle znečistenia ovzdušia, tam s tebou môžem iba súhlasiť. Mechanicke namahanie vozovky je určite u velkeho Mercedesu alebo Dzipu omnoho vacsie...uznaj ze Skoda 12, ktora ma necelu tonu a daky 2,5-3,5 tonovy kolos je rozdiel a uvedom si aj taky aspekt, ze tie velke auta maju zvacsa aj uplne ine dynamicke vlastnosti, co myslis, preco sa zacina preferovat poistne nie na báze kubatury motora ale od vykonu v KW?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.