Bratislavský rozchod chudák za to nemôže. Skôr by som sa pozrel na bratislavské trate. Keď som sa v Rakúsku povozil napríklad v Linzi, tak som bol doslova šokovaný (v dobrom slova zmysle) a to tam majú dokonca atypickú 950tku
Máš vodičák? Ja ho nemám dlho (ak nerátam autoškolu, najazdil som vo vlastnom IGK necelých 3000km) a podobné myšlienky ma pri jazdení v praxi veľmi rýchlo prešli.
Ideš po ceste a chceš sa otáčať cez električkový prejazd. V prvom rade si uvedom, že električka má prednosť. Pokiaľ ide električka, tak podľa predpisov by si sa mal zaradiť k ľavému okraju, vyhodiť blinker a poslušne čakať. Keď sa tam natlačíš a ide električka, tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie).
Takže vezmime si to takto, že sa tam natlačíš a stále chodia IGK, ktorým musíš dať prednosť. Prdelou ale stále vytŕčaš tramvaji. Ja to chápem tak, že si vošiel do križovatky bez toho, aby si sa mohol na jej konci plynule zaradiť do premávky. To je takisto neprípustné, i keď mnoho vodičov IGK to má v obľube.
Predpisovo správny postup by mal byť nasledovný: Natlačiť sa k ľavému okraju, vytočiť k priecestiu a dať prednosť električke A ZÁROVEŇ autám. Keď si na ceste, zastavíš a dávaš prednosť pri odbočovaní doľava, vodiči za tebou ťa majú možnosť obchádzať po pravej strane. Samozrejme ako vodič IGK by si mal v rámci spolupatričnosti blikať v dostatočnom predstihu a nie až vtedy, keď stojíš na priecestí.
Ak to môžem zhrnúť. cez priecestia chodím s IGK veľmi nerád. V praxi sú to najmä priecestia na Ružinovskej, kde je medzi traťou a cestou kúsok miesta a je tam dvojprúdovka, takže ma môžu záujemcovia o rýchlu jazdu v druhom pruhu bez problémov obísť. Postupom času od autoškoly si však čoraz viac uvedomujem, že si netreba všímať rôzne blikania a trúbenia. Závisí od toho, na aké prípady narazím. Niektorí psychopati vo Fóbiách HTP ma dokážu vytrúbiť aj za to, že som si dovolil zastaviť na červenú, keď sa "ešte dalo prejsť". Podobní vodiči ma ale po svižnejšom štarte predbiehajú, keď ustálim rýchlosť na predpisových 60km/h a to všetko len preto, aby ma mohli na ďaľších svetlách (to, že je zelená vlna rátaná na predpisovú rýchlosť akosi nepochopili) blokovať rozjazdom z križovatky. Blbé je akurát to, že trúbič s trojválcom ma defacto blokuje. Rovnako tak nemám žiadny prínos z jeho pomyselného víťazstva nad fyzikou, keď si po dvojprúdovke hrdinsky práši 80tkou, ale vďaka tomu, že ma blokuje na zelených vlnách mám spotrebu po meste hriešnych 10/100.
Si si istý tým rokom zrušenia AS na Ameriskom námestí - 1982? Lebo mne sa to nejako nezdá. Mne sa zdá že bola zrušená oveľa skôr (70-tych rokoch) a jej funkciu potom prebrala AS na Bajkalskej až pokiaľ nebola ASMN. Skús to niekde zistit presne aj ja by som to veľmi rád vedel ?
Uvedomujem si, ze Zahorska je este BA-IV. Mohli hranicu este potiahnut par km. Viem, ze do Chorvatskeho Grobu je to 3. pasmo a vyssia tarifa,mohli by to tak spravit aj v Marianke. Je tam pekne a hodilo by sa to aj pre turistov (prechadzka z Race do Marianky alebo Zahorskej je fajn
Nemusíte ihneď všetci súhlasiť, ale cesta tou istou električkou (T3 a spol.) na 1000 mm Bratislavskom rozchode je menej pohodlné. Čo je pravdepodobne dané konštrukciou, kde primárny bol 1435 mm rozchod.
1000 mm T3 električka chodí viac zo strany na stranu a celková stabilita je nižšia. Na druhú starnu sa mi zdá pohodlnejšie prechádzanie výhybkami a zákrutami.
No máš pravdu, že u nás je na cestách niekedy až prehnaná agresivita. Ale na druhej strane tá anglická [alebo britská? -TransportDF ?] ktorú popisuješ sa mi nepáči. Ak sa niekto očividne chová ako magor tak je podľa mňa správne ho na to dôrazne upozorniť.
? Napríklad taká dilema - zvukové výstražné znamenie sa má použiť len v prípade nebezpečenstva. Ale keď niekto zaspí na semafore nemám naňho trúbiť, keď ohrozuje plynulosť premávky, zdržuje ostatných a vlastne aj seba?
hm,nie len v anglicku som zazil nieco podobne. ale aj to, ze napr. profesionalny vodic MHD bol ochotny veci vysvetlit, slusne poziadat cestujuceho aby nezdrzoval pri nastupe a pod.
u nas sa mame vsetci este co ucit!
To je zvláštne, akí sú slovenskí vodiči, či už IAD alebo tí profesionálni nervózni, vystresovaní a za každú cenu uponáhľaní... Kým som neprišiel do Anglicka, tak som to až tak nevnímal, ale keď som sa po dlhej dobe vracal domov, tak mi to bolo doslova nepríjemné.
V Anglicku sa proste netrúbi, vodiči sú neuveriteľne tolerantní, ale aj benevolentní. Pokojne sa parkuje aj tak, že vodič prejde do protismeru ku krajnici, alebo sa na úzkej dvojprúdovke rozhodne pretočiť, tak tam zastaví premávku v oboch smeroch kým vyšachuje na neviem koľký krát a všetci svorne čakajú.
Dnes kamoš nedával veľký pozor, keď vošiel do kruhového objazdu a až na poslednú chvíľu si všimol, že mu sprava ide auto, tak sme obaja prudko zabrzdili v tesnej blízkosti a vodič nám naznačil, že nás púšťa, keď sa už tak ponáhľame a nedávame pozor. No žiadne vulgárne gestá, naopak, ak sa urobí chyba alebo niekto niekomu urobí službu, tak sa všade vystrkujú palce OK, bliká smerovkami alebo diaľkovými ?
Ale nedávno ma úplne zobralo, keď som nechtiac zaparkoval na súkromnom parkovisku, ktoré nebolo označené pri vjazde, ale nejakou tabuľkou na budove, kde som si to nevšimol a bola tam aj uvedená informácia o odtiahnutí a pokute 30 libier pri nepovolenom parkovaní. Za stieračom som našiel "pozdrav" v tomto znení: "Prosím, všimnite si, že toto je oddelené parkovacie miesto. Láskavo vás žiadam, aby ste tu už opäť neparkovali. Ďakujem pekne ? " Ďakujem pekne bolo podčiarknuté a aj ten smajlík na konci ?
Uz netrep, pises uz len same kraviny. Mas vodicak, si premudrety ako radio v poslednej dobe co si to nejdes vyskusat na ostro? Kurzy sa otvaraju skoro kazdy mesiac. A keby, ze vodic nabura umyselne tym, ze prida by dostal vinnu za umysel. Vsetko sa da zistit z DAT a ciernych skrinok a ziaden vodic si nebude vytvarat zbytocne problemi.
Posledny madarsky mohykan, ktory sa vyzival v nehodach uz davno nepracuje v beuse.
napriklad priecestie na ivanskej ceste - tam sa bezne stoji ked ides smerom od letiska do ruzinova, davas prednost protiiducim vozidlam... druha vec je ze vzhladom na to ako je definovana hlavna cesta sa ti uvolni odbocovanie v podstate hned ako nabehne svetelna signalizacia bliziaceho sa vlaku, takze sa stihnes odtial vypratat...
druha podobna krizovatka je pri zvaraku, akurat ze tam si na vedlajsej a pokial nemas dost drzosti tak sa ti moze podarit na tom priecesti aj ostat...
a pokial by si hladal, nasiel by si takeho aj viacej...
Re #60653 Engerau: nie, samotne krize vodicom nepomozu, ale pokial sa na nich bude po kolizii s tratovym vozidlom automaticky pozerat ako na vinnych (co sa pokial viem na zeleznicnych priecestiach robi) tak sa to postupom casu medzi narodom vodicov roznesie a zacnu si (snad) uvedomovat ze tam nemaju co hladat ked sa tam blizi elektricka
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre
Máš vodičák? Ja ho nemám dlho (ak nerátam autoškolu, najazdil som vo vlastnom IGK necelých 3000km) a podobné myšlienky ma pri jazdení v praxi veľmi rýchlo prešli.
Ideš po ceste a chceš sa otáčať cez električkový prejazd. V prvom rade si uvedom, že električka má prednosť. Pokiaľ ide električka, tak podľa predpisov by si sa mal zaradiť k ľavému okraju, vyhodiť blinker a poslušne čakať. Keď sa tam natlačíš a ide električka, tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie).
Takže vezmime si to takto, že sa tam natlačíš a stále chodia IGK, ktorým musíš dať prednosť. Prdelou ale stále vytŕčaš tramvaji. Ja to chápem tak, že si vošiel do križovatky bez toho, aby si sa mohol na jej konci plynule zaradiť do premávky. To je takisto neprípustné, i keď mnoho vodičov IGK to má v obľube.
Predpisovo správny postup by mal byť nasledovný: Natlačiť sa k ľavému okraju, vytočiť k priecestiu a dať prednosť električke A ZÁROVEŇ autám. Keď si na ceste, zastavíš a dávaš prednosť pri odbočovaní doľava, vodiči za tebou ťa majú možnosť obchádzať po pravej strane. Samozrejme ako vodič IGK by si mal v rámci spolupatričnosti blikať v dostatočnom predstihu a nie až vtedy, keď stojíš na priecestí.
Ak to môžem zhrnúť. cez priecestia chodím s IGK veľmi nerád. V praxi sú to najmä priecestia na Ružinovskej, kde je medzi traťou a cestou kúsok miesta a je tam dvojprúdovka, takže ma môžu záujemcovia o rýchlu jazdu v druhom pruhu bez problémov obísť. Postupom času od autoškoly si však čoraz viac uvedomujem, že si netreba všímať rôzne blikania a trúbenia. Závisí od toho, na aké prípady narazím. Niektorí psychopati vo Fóbiách HTP ma dokážu vytrúbiť aj za to, že som si dovolil zastaviť na červenú, keď sa "ešte dalo prejsť". Podobní vodiči ma ale po svižnejšom štarte predbiehajú, keď ustálim rýchlosť na predpisových 60km/h a to všetko len preto, aby ma mohli na ďaľších svetlách (to, že je zelená vlna rátaná na predpisovú rýchlosť akosi nepochopili) blokovať rozjazdom z križovatky. Blbé je akurát to, že trúbič s trojválcom ma defacto blokuje. Rovnako tak nemám žiadny prínos z jeho pomyselného víťazstva nad fyzikou, keď si po dvojprúdovke hrdinsky práši 80tkou, ale vďaka tomu, že ma blokuje na zelených vlnách mám spotrebu po meste hriešnych 10/100.