Už som to tu písal niekoľkokrát: električky na prechodoch prednosť dávať musia. Zákon 315/1996, § 4, ods. 2:
"Vodič je povinný
...
f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez ****d pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť,
g) ..."
Keďže električka zvláštne výstražné znamenia nepoužíva, výnimku nemá. Je to síce hovadina non plus ultra, ale je to tak. Zákon síce v § 4 ods. 4 hovorí: "Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred ****dom pre chodcov alebo pred ****dom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo. To neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona (§ 37 a 38) a pre vodiča električky.", ale vodič električky je aj tak povinný zastaviť podľa ods. 2...
Ods. 4 bol totiž v zákone od začiatku, písm. f) ods. 2 sa tam dostalo až novelou a naši zas tupci v parlamente to nedomysleli...
Ad psychotesty - jeden môj kámoš má opačnú skúsenosť: odmakal si civilku na Balogu, potom robil v klube modelárov a popri riadnej práci v depe ešte makal na oprave historického rušňa... a keď mal ísť na fíru, na psychotestoch mu povedali, že nemá kladný vzťah k železnici.
Až na detaily je trojka presne to, čo mám v hlave. A ako vraví K2S nápis bratislava a logo môžu byť na bielom podklade, červená asi trochu iná (tá z loga blavy?) a je to.
Táto unifikácia je podla mna uplne zbatocna...Zbytocne minanie penazi...Podla mna by uplne stacilo opravit povodne pekne natery ,a vagony dat do jednej farby...
Inak diskutovali ste tu o skryti spriahadiel za kryt do vozidla:
Ad:Zapory
1:Pri kuplovani elektriciek v nevyhnutnom pripade sa cas predlzi o neurcito
2:Pri nedobrzdeni tramvaje moze prist k zrazke ako sme videli na Soferovi...Samozrejme hovorim o mensej rychlosti...Zoberte si ze ak idete 10km/h a zrazu chytite sklz 5m pred vami je tramvaja...:
Mate kuplovacku...Narazite,kuplovacka pohlti vacsinu narazu a stojite...
Nemate kuplovacku...Brzdite a naraz nema co zbrzdit cize idete do tramvaje pred vami...U K2S-ky je isté že rozbijete predne sklo...A tie skody...
Ad:Klady
1:Pri zrazke s chodcom...Mensi naraz a mensie zranenie noh...No vacsia sanca ze ho dostanete pod kolesa...
2:Pri zrazke s autom...Bezpecnejsie pre osadku auta ,no vacsie skody na tramke...
Je to diskutabilne...Kazdy pripad ma svoje klady a zapory...
AAA