Bavenie sa počas jazdy a počúvanie rádia v nevysokej hlasitosti má preukázateľne pozitívny vplyv na pozornosť vodiča, telefonovanie preukázateľne negatívny, a to aj telefonovanie s HandsFree sadou, ktoré však je dovolené.
Za vyslovene zverský pokladám píkaz na uzavretie kabíny vodiča, šecificky u vodičov električiek, ako aj konštrukcia dverí kabíny vodiča na rekonštruovaných vozidlách v podobe otočných a nie posuvných dverí. V prípade hroziaceho nebezpečenstva je vodič prakticky odsúdený vopred. Neviem ak ty, ale ja som sa dolu Karlovou Vsou s prasknutou "stovkou" už rútil (súprava 7603/04 alebo 7611/12, presnejšie si už napamätám).
info k nehode z vecerneho radiozurnalu:
- vodic zrejme neskoro zacal brzdit
- v miestne narazu bola rychlost elektricky 25 km/h, sposobena pravdepodobne smykom
- na vozidle nebola predbezne zistena technicka zavada, elektricka vyhovela aj brzdovym skuskam
Mám pocit, že vodičom by skôr pomohli nejaké školenia, kde by proste aj tým menej chápavým vysvetlili čo a ako. V DPB razia cestu zla, teda čo najviac vodičov potrestať aj za totálne kraviny. Tomu, kto schválil ten zákaz mať otvorenú kabínu by mali odrezať viete čo...
Nechcem obhajovať manažment DPB, ale ak som to správne pochopil, tak on tam prekročil rýchlosť, takže tak či tak nesie na tom istú vinu... Jemu tam žiaden magor na dráhu nevošiel.
Inak daľší príklad DPB HR managementu - vodič dostal výpoveď pred objasnením nehody. ? ?
Keď odhliadneme od toho, že uplatňovanie prezumpcie viny je voči tomuto konkrétnemu vodičovi nespravodlivé, aký majú mať z toho ostatní vodiči pocit? Vlezie mi nejaký magor do jazdnej dráhy - hrozí mi výpoveď keď sa niekto hore "rozhodne", že to bola moja chyba? ☠
Kabiny - bud podla teploty, ako hovoris, ale este skor by som to nechal celkom na vodicovi, ci chce mat akusticky prehlad aj o tom, co sa mu deje vo voze, ci mu na tom zalezi, alebo sa chce izolovat a zatvori sa.
Rychlosti - je fakt, ze sa daju kontrolovat z kariet. Ale tam sa jednak da asi len dost tazko vycitat, ci vodic naslapol az ked presiel celou supravou za obluk, alebo zacal zrychlovat uz po prejazde 1. voza, a druhy lietal ako handra A hlavne, toto pravdepodobne nepojde kontrolovat strojovo (to by musel byt veeeelmi sofistikovany algoritmus), musi to pozerat clovek, a to asi nema kto.
Kontakty - samozrejme, ze ked vodic vidi dispecera, tak tam urcite nevlezie. Ked ma ale vo voze nastupeneho kontrolora o ktorom nevie, tak si to trufne, ak to bezne robieva. A obavam sa, ze kontrolori si taketo veci (ani to hadzanie 2.vozom) nevsimaju, inak by to ti vodici uz davno nerobili, keby za to boli parkrat v hlaseni a mali zapis vo vlakopise.
Re #60186 F.M.: Plne suhlasim, zmysel pre zodpovednost by mal byt jednou z hlavnych priorit pri prijimani, no obavam sa, ze nie je, a cez psychotesty prejdu aj nezodpovedni hazarderi.
Mike: Ano, dispeceri by tiez podla mna mali mat (v case, ked nie je treba operativne riadit dopravu, co je prvorada napln dispecingu) skor preventivnu, nez represivnu funkciu - nie sa zasivat a striehnut kto co zanedba, ale skor stat viditelne, aby k tomu zanedbavaniu neprichadzalo, a ked sa stane, tak pripadne na prvykrat dohovorit, druhykrat zapisat. Tymto sposobom sa podla mna skor vodici naucia nieco dodrziavat, nez tym, ze na nich pride hlasenie. Hlavne, ako pises, ide o to, aby sa dodrziavali predpisy. Nie o to, aby sa nedodrziavali a naslende sa sankcionovalo. A tu to niekedy fakt vyzera skor tak, ze ide o to, aby bolo co najviac hlaseni.
fobust, F.M.: Bohuzial, pricasto su rozni ludia hadzani do jedneho vreca. A tak zo strany cestujucich, ako aj zo strany vodicov. No myslim si, ze medzi vodicmi by nemali co hladat ludia, ktori jazdia nebezpecne, a k cestujucim sa spravaju bezohladne, a takisto medzi dispecermi a kontrolormi by nemali co hladat ludia, ktori sa snazia nieco si dokazovat tym, ze inym robia zle hlaseniami za skutocne hluposti, ci dokonca celkom vymyslenymi hlaseniami (bohuzial, aj take sa stava, mne zatial nastastie nie). Takito ludia by si mali svoje komplexy ist riesit inam.
KLF #60049: "Inak preco na DD ma chodit 233 ? To co je za hovadina ?"
- tak ti poviem, že celé číslovanie v BA je hovadina. Keďže trbus je "viaccenejší" ako abus tak by mali mať trolejbusy vyhradené nižšie čísla (napr. 20 - 49). Namiesto toho čo zaviedli "oblastné označovanie autobusov", ktoré je cestujúcemu absolútne useless mohli odstrániť túto absurditu.
______________________________
OZNAČOVANIE DOJAZDOVÝCH LINIEK
Re #59939 Ike: Bežný substrát nepochopí "Dojazd".
Najlepšie je použiť písmeno či hviezdičku.
Inak ako som pozeral, tú diskusiu tak sa mi zdalo že niektorí aj tu majú takú logiku, že substrát je povinný čítať ciele, je povinný pozerať z okna kade ide, je povinný sa informovať blabla... Dúfam že to nemysleli tak ako som to pochopil. ?
______________________________
Ehm... Nechcete ísť spolu na pivo a tam si všetko vydiskutovať? ?
Podľa mňa sa tieto spory cez net vyriešiť nedajú... Ja osobne som mal z jednou pubertiačkou cez net takú výmenu názorov, že kto sa prvý na koho pozrel, kto koho urazil, kto komu zničil život atď. Poznačilo ma to na celý život a netušil som, že sa toho dočkám tutok. Spomeňme si na KE DF ako to tam dopadlo, ja sa vážne obávam že to zničí celé fórum. ?
Ja si myslím že užívatelia, ktorí sa tu k niečomu pripájali by mohli prestať s tým hodnotením informačnej hodnoty každého príspevku a tiež by sa mohli zdržať poznámok o veku iných užívateľov. Užívatelia ako Slovanista a E499... by mohli viac uvažovať predtým než niečo napíšu, že či je to vhodné napísať alebo radšej nie a poznámky o svojich príspevkoch radšej nekomentovať. Proste moderovanie diskusie nechajme adminom.
To je všetko čo som k tejto téme chcel. ?
Hmm... to je otazka na ktoru ti este urcite nemozem odpovedat, nemam tolko skusenosti ale jedno viem, v tomto meste je elektricka obcas ako neviditelna... ides s takym cca.22m kolosom a ludia v autach na chodnikoch ani okolo kolaji ta nevidia... je to smiesne ale ja to tak vidim... napriklad proste ides v Ruzinove smerom do mesta a ten clovek na miesto toho aby sa pozrel ci nejde elektricka po kolaji ktoru ide prechadzat prvu sa pozera na opacnu stranu a takych situacii je milion, keby som sa mal nad kazdym pozastavit tak za jedno kolo mas hlavu ako balon... ?
F.M.: Ja takych ludi ignorujem... kazdy raz zacinal, ale co ved aj oni sa musia niecim ukazat, len skoda ze vela krat som videl take hefty ze som len ziral ?
Takých ľudí si nevšímaj. Ja keď som začínal na električkách, zácvikárka ma presne na také typy upozorňovala a tvrdila, že sú to zakomplexovaní ľudkovia, ktorí si svoje komplexy riešia v práci. Želám Ti pevné nervy a veľa kilometrov bez nehody. ?
Osobne nemám rád "hádzanie do jedného vreca", či už vodičov alebo cestujúcich. Problém je ten, že človek si najľahšie zapamätá konfliktné typy a slušných ľudí si ani nevšimne.
Ja ti poviem kde je aj dost velky problem... clovek ktory ma zaujem o miesto vodica ani z daleka nevie do coho ide robit a ked uz je v kurze a robi si vodicak na nove prostriedky uz je upisany a ked zisti ze co je to za pracu zacne mat problemy, stale frfle na kazdy detail a podobne... nedavno som sa s tym stetol, najpr by im mali ukazat do coho idu kym zacnu... druha vec je to s tym dokazovanim, ja som sa stretol s tym ze prave TÍ STARÍ vodici sa ukazuju a machruju pred mladym vodicom, ja som sa naucil jazdit podla vyhlasky, viem vyhlasku a ked som teraz v zacviku vidim ze realita je uplne ina (aj som to cakal)... ? Ukazovat sa kto je frajer v takejto praci je viac ako riskantne... a preto tu niektorí vodici stravia tak cca. malo casu a poslu ich niekam. A najradsej mam ked sa zacne dajake sedlacke prasa rozkrikovat len aby sa ukazal a jeho hlasky nemaju ani hlavu ani pätu... ?
Substrátu ale stačí jediná negatívna skúsenosť a už je pre neho celý podnik zlý a všetkých vodičov hádže do jedného vreca. V tom je problém a niet čudu že imidž DPB je taký, aký je. A presne ako sa vraví, ryba smrdí od hlavy....
Andy