Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Osky #59522:
Tusim niekde medzi druhymi dverami a klbom. Vela si toho nepamatam, len ako sme vystupovali a vodic(ka?) v polorozbitej kabine volala vysielackou
Reply on: eripmav #59524:
Ako ktora vyhybka 🙂
Dost vela ich je vratnych, cize s jazykmi, ktore su viazane na prestavnik nie pevne, ale silnou pruzinou, takze ked ju voz reze (teda vchadza na nu zo smeru, do ktoreho nie je prehodena), tak len zapruzi, ale prestavnik zostane v povodnej polohe, takze po prejdeni kazdej napravy sa jazyky vratia nazad.
Potom su take, ako ty hovoris, rozrezavacie, ktore maju jazyky pevne viazane na prestavnik, a v prestavniku pruzinu, ktora ho vzdy drzi v tej polohe, v ktorej prave je. Cize po rozrezani zostane prehodeny tam, odkial prisiel voz.
A nakoniec mame este aj volne, ktore po rozrezani zvycajne zostanu v medzipolohe, pretoze pruzinu nemaju, a prechadzajuci voz zvacsa nedotlaci jazyky uplne dokonale. Taketo treba vzdy pred jazdou proti hrotu este dotlacit, a samotna jazda proti hrotu cez ne je relativne riskantna, najma do odbocky.

V kazdom pripade, nech je to akykolvek typ vyhybky, vodic sa na nu nikdy spoliehat nesmie, a vzdy by si jej postavenie mal pred jazdou proti hrotu minimalne skontrolovat 🙂 Casto sa ale stane, ze si ani neuvedomi, ze presiel za vyhybku, a vsimne si to az ked mu ide posledny podvozok niekam inam 🙂
Reply on: TeBeCe #59521:
Dik ? , ja som si doteraz myslel ze ked elektricka prejde cez vyhybku z opacneho smeru ako je prehodena, tak ju prehodi do toho svojho smeru, ale asi to tak nie je ?
Reply on: LB #59518:
Aha ❗ Sorry, nejaký som prispatý ? Musela to byť tá prvá - tá vážnejšia. Bolo tam vtedy 14 zranených. Ty si vyviazol v pohode? V ktorej časti vozu si bol?
Reply on: eripmav #59519:
zadny podvozok nacuva az za vyhybku, ktora je nastavena opacnym smerom ako stoji zvysok supravy, takze ked sa pohne dopredu, suprava pojde napr. rovno a zadny podvozok pojde doprava, to je vidlica...klasicky vozovnovy problem 🙂
Reply on: LB #59518:
Ktorú z tých dvoch nehôd myslíš? ?
z www.dpb.sk "O 13:35 hod. vodič súpravy električky linky 1/3 - 7775,7776 čakal na výjazd z vozovne Jurajov dvor po oprave, pričom pri cúvaní prešiel zadným podvozkom súpravy cez výhybku pri stĺpe NB 311 A, ktorá bola prestavená doprava. Pri následnej jazde dopredu prišlo k vidlicovej jazde a vykoľajeniu posledného podvozku súpravy. Zranený nebol nik. " Vie niekto co a ako sa to mohlo stat, teda co je to vlastne ta vidlicova jazda a v com bol problem?
Reply on: Osky #59509:
Pri tej nehode som bol aj ja. Podrobnosti si uz velmi nepamatam, len ze som bol v eline co sla smerom z Race a pri Blumentali sme sa "z nicoho nic" zrazili s inou elektrickou ?
Reply on: KLF #59516:
? Možno áno, možno nie ?
Reply on: Osky #59515:
Mozno Ta povest predbieha... ? ? ?
Reply on: KLF #59514:
? ? Práveže, ja som tam vždy prišiel až po nehode, takže som v tom úplne nevinne ? ? Ja nič, ja muzikant ?
Reply on: Osky #59513:
Mozno je to prave tym, ze prinasas nestastie. 😉 Kam prides, tam sa zrazia dve elektricky. 😉 ? ? ?
Inak, zaujimavosťou je, že na tom istom mieste sa stala podobná nehoda 4. 12. 1996, t.j. presne po 3 rokoch, 3 mesiacoch a 3 dňoch. Išlo vtedy o vozy #7706 a 7079/II. Tiež som tam prišiel iba náhodou, keď som sa vracal domov a šiel som okolo. Taktiež to bolo v stredu a zamrazilo ma, už len keď som to vydel z diaľky a uvedomil som si ono "magické trojčíslie" 333. Ináč, ani vozidlá s takýmto ev. č. zrovna nemali šťastie ? viď 7024 ex 333, alebo ŠM-ka #333, ktorá sa zrazila s vlakom ? Je to síce haluz, ale na čísla neverím. Podľa mňa to bola len zhoda okolností. Rovnako, ako aj postupnosť čísliel liniek pri tých nehodách na Floriánskom nám.: pri prvej to boli 4-ka a 5-ka (bola vtedy výluka na nábreží kvôli rekonštrukcii trate) a pri druhej to boli 2-ka a 3-ka. 3-krát hádajte, ktorý voz bol na ktorej linke ☺ ?
Reply on: KLF #59510:
Asi Ťa sklamem ? Vodič nie som a ani nikdy nebudem, lebo nevidím na jedno oko. V DPB nepracujem ale v 90-tych rokoch som sa tam dost zdržiaval a mal som tam kopec známych nie len spomedzi vodičov, ale aj výpravcov, technikov a neskor dokonca aj na "vedúcich" pozíciách. Čo sa týka tej nehody, bolo to posledný rok, čo 1. september ešte nebol št. sviatkom a bol to prvý deň školy. Objavil som sa tam vtedy len úplnou náhodou. Ak by bol problém, v pohode sa to dá overiť napr. aj v Univerzitke v starých periodikách. V novinách z roku 1994 ale nehladaj ? nenájdeš to tam ?
Reply on: Osky #59509:
Osky, kto si ? 😉 Si vodic, si byvaly vodic, pracujes v DPB ? 😉 Posobis doveryhodne, tak reku... Lebo cita to tu VELA ludi z DPB (ci uz vodicov, ci uz inych zamestnancov), ale priznani sme tu hadam len 5-6...
Zdravím. Nechcem byt hnusný, ale v katalógu vozidiel je jeden zavádzajúci údaj: Pri električkách #7070 a 7789+7790 je zlý dátum tej vážnej nehody na Floriánskom nám.: Nestalo sa to 2. 9. 1994, ale v stredu, 1. 9. 1993. Za to ručím ? Bol som tam cca pol hodiny po nehode. Bolo by dobré opraviť to, nech nevznikajú ďalšie mýty. Už aj tak ich je dosť ?
Reply on: Puki #59505:
Vyzerá to na „kliatbu” West McLaren Mercedes... ?
Reply on: Puki #59505:
Nie, vždy sme si vystačili takými výletmi v skupinke 2-4 ľudí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.