- trvám na tom, čo som povedal, na rýchliky je hlavná stanica a nie trapná Petržalka
- "do Prievidze idú dva vlaky denne" Tríbeč nejde denne, lebo ide len v piatok.
- "nezmysli" sa píšu s "y" na konci
❤
Co chcu spravit s Filialkou??Ako bude vyzerat nova moderna Hlavna stanica zakoncena murom ?? Nech len nachaju Hlavnu stanicu kde je..Je dobre umiestnena...A je v centre
Re #58266 KLF:Tiez si myslim ze je nanic ta linka...
Re #58274 58275 d3k0 pepo : Chcel by som vidiet pre BA Go-ckovany Yk435-mohli by ich nejako zmenit zvonka(Farba,pasy)
Re #58326 milannco : Co je prosim 4309???Mozno to viem ale aktualne mi to nenapada...
Re #58329 S499.1023 : Tie pasy blikajuce nech okopirovali okhocikadial su prakticke...Aj ked neviem o ziadnom pripade kedy na Obchodnej niekoho sundala tramka
Re #58338 janulo : Velmi rad by som to videl no ten tvoj odkaz je nefunkcny...Prosim ta ake budu zmeny na 7102 a 440.??
All uz prestante kecat o tom tuneli a o tychto hovadinach..Mna zaujima MHD a chcem citat o MHD a nie o tychto hovadinach..Aj tak pisete furt o tom istom...
Prepojenie Filiálky a DNV - No problem, jedná sa o pár stoviek metrov trate, prepojenie poza Mladú Gardu. (Vycházam z materiálu ktorý tu pred časom bol, môžem dodať na požiadanie). http://maps.google.com/maps?q=bratislava,+slovakia&t=k&hl=en&ll=48.178778,17.128823&spn=0.010559,0.027122&t=k
?
Filiálka by mala tak ako súčasná HLST prepojenie na všetky smery, naviac ďaleko lepšie prepojenie na MHD (najmä čo sa týka [pseudo]nosných električiek).
?
Tomu projektu hauptbhf. hovoria tiež "Wien Europa Mitte", má to byť akože prepojenie do "Novej Európy".
________________
Re #58330 S499.1023: Trenčín - Ja som toho názoru, že keď sa robí, tak poriadne a nie po rozheganom moste. BTW v budúcnosti budú železničiarom ďakovať, pretože budú môcť použiť súčasnú trasu železnice cez Váh na GK most. ?
Tahať okolo Trenčína,... pche,.... Za 5 - 10 mld.? ?
________________
Re #58333 Engerau: Blbý nápad, do Prievidze idú dva vlaky denne a ešte takú blbosť spravia, že každý z inej stanice. A ty si myslíš, že Petržalčan, čo chce ísť podvečer do Prievidze, si radšej privstane na pol siedmu ráno, pretože ZSSK mu vtedy ponúka exkluzívny spoj rovno z 5ržalky? ☠ Takto nikomu nepomohli iba ľudom zbytočne komplikujú život. Na hlavnú by mali chodiť všetky R, Zr, IC, EC a na NM a Petržku môžu dať niekoľko osobákov.
Ako tu tak sledujem debatu ohladom hlavnej želeničnej stanice v Bratislave, neda mi nezareagovat. Nebudem pisat čo a kde by malo alebo nemalo byt, pravda je vsak taka, ze dnešný stav bratislavskej hlavnej stanice malo byt len provizoriom, ktore sa vsak uz nezmenilo. Hlavna bratislavska stanica mala stat opodial v miestach smerom k dnesnej točni smer BA-Vinohrady. Dnešna stanica nielenže kapacitne nepostačuje, ale ešte ma aj neštandardne nastupišta v obluku. Preto vystava otazka, ci nieje planovana vystavba novej odbavovacej haly iba platanie dier a neriešenie skutočneho problemu. Myslim, že skor alebo neskor sa bude musiet spravit nieco zasadnejsie. Ci uz to bude na podobu projektu cakajuceho este z doby socializmu alebo to bude uplne novy projekt na uplne inom mieste je este hudba buducnosti. Kazda dalsia vizia by bola dnes len spekulaciou.
Debata na tému hlavná stanica tu už bola dávnejšie. Ja netvrdím, že hlavná stanica je dobrá; prírodné podmienky ju neumožňujú zásadnejšie prestavať či rozšíriť. Ale akýkoľvek jej presun, ktorý sa zatiaľ navrhoval, bol podľa mňa podstatne horším riešením, než je súčasný stav.
"ja nadavam na to, ze tato posrata stanica pobrala skoro vsetky vlaky stanici Nove Mesto"
Veď som písal, že nie je dôvod na to, aby niektoré regionálne vlaky nemohli chodiť na Filiálku. To isté sa týka Nového Mesta. Ak by bol slušný interval povedzme zo smeru Trnava v špičke 30 min., každý druhý vlak by mohol ísť na NM. A mohli by tam ísť aj posilové rýchliky.
A že sa žiaden vlak nezostavuje na hl.st.? No a čo? Inde vari nemajú odstavné stanice? Mať hlavnú stanicu spojenú s odstavnou by bolo mrhaním pozemkami.
Poloha staníc vo veľkých mestách je daná predovšetkým historicky. V začiatkoch železníc mala každá spoločnosť vlastnú stanicu. Tak vznikli v Prahe Masaryčka, hlavák, Těšnov, Smíchov a ďalšie. V Žiline vlaky osobnej dopravy končili na dnešnej zriaďovačke a na stanicu KBD (dnešná stanica) sa bolo treba presunúť. V Bratislave sme mali len dve "hlavné" stanice - dnešnú hlavnú (trať Viedeň-Štúrovo) a bývalé Nové Mesto (trať na Žilinu a Komárno, neskôr aj do Petržalky). Dnes má hlavná stanica prepojenie na všetky smery a buďme radi, že má.
"- čože? Po postavení toho tunela áno."
Po postavení tunela popod Dunaj sa bude dať z Filiálky dostať na Trnavu, Galantu, Rajku a Kittsee. Na DNV a Dunajskú Stredu nie.
"Vyriešenie tých prepojení, napr. smerom na súčasnú HLST je už technický detail."
Technicky sa dá vyriešiť skoro všetko, ale iné je ekonomická stránka - najmä na prepojenie na smer DNV by sa asi prašule nahrabali dosť ťažko, pretože, ako som napísal, išlo by o tunel v dosť zložitých geologických podmienkach. (I keď asi nie až tak zložitých, ako pri tuneli popod Dunaj.)
uz sme kusok OT, ja som chcel len podotknut ze igorko je ohladne PB absolutne mimo. co by dali taky ludia z prievozu/ruzinova keby mali taku estakadu aka bude v PB
ktora ide za prve len okrajom mesta, 30 metrov nad zemou a navyse sa zrekonsturje v PB cela cestna siet a celkove vyvolane investicie budu asi 2 miliardy navyse.
ad TN, jasne ze dava SK do EU, ale keby sme nedavali do EU, tak ver, ze stat by tieto projekty nikdy nefinancoval. takto sa aspon konecne investuje do infrastruktury.
a to ze je X miest po celej zeleznici viem, ale toto je zhodou okolnosti docela OK. a podstatne lepsie vyuzitie eurofondov ako v pripade elektrifikacie ZV - BB. ale to uz sme fest OT.
Martin Fundárek