Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Debata na tému hlavná stanica tu už bola dávnejšie. Ja netvrdím, že hlavná stanica je dobrá; prírodné podmienky ju neumožňujú zásadnejšie prestavať či rozšíriť. Ale akýkoľvek jej presun, ktorý sa zatiaľ navrhoval, bol podľa mňa podstatne horším riešením, než je súčasný stav.
"ja nadavam na to, ze tato posrata stanica pobrala skoro vsetky vlaky stanici Nove Mesto"
Veď som písal, že nie je dôvod na to, aby niektoré regionálne vlaky nemohli chodiť na Filiálku. To isté sa týka Nového Mesta. Ak by bol slušný interval povedzme zo smeru Trnava v špičke 30 min., každý druhý vlak by mohol ísť na NM. A mohli by tam ísť aj posilové rýchliky.
A že sa žiaden vlak nezostavuje na hl.st.? No a čo? Inde vari nemajú odstavné stanice? Mať hlavnú stanicu spojenú s odstavnou by bolo mrhaním pozemkami.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 81-71 #58305:
Poloha staníc vo veľkých mestách je daná predovšetkým historicky. V začiatkoch železníc mala každá spoločnosť vlastnú stanicu. Tak vznikli v Prahe Masaryčka, hlavák, Těšnov, Smíchov a ďalšie. V Žiline vlaky osobnej dopravy končili na dnešnej zriaďovačke a na stanicu KBD (dnešná stanica) sa bolo treba presunúť. V Bratislave sme mali len dve "hlavné" stanice - dnešnú hlavnú (trať Viedeň-Štúrovo) a bývalé Nové Mesto (trať na Žilinu a Komárno, neskôr aj do Petržalky). Dnes má hlavná stanica prepojenie na všetky smery a buďme radi, že má.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tomas1 #58304:
"- čože? Po postavení toho tunela áno."
Po postavení tunela popod Dunaj sa bude dať z Filiálky dostať na Trnavu, Galantu, Rajku a Kittsee. Na DNV a Dunajskú Stredu nie.
"Vyriešenie tých prepojení, napr. smerom na súčasnú HLST je už technický detail."
Technicky sa dá vyriešiť skoro všetko, ale iné je ekonomická stránka - najmä na prepojenie na smer DNV by sa asi prašule nahrabali dosť ťažko, pretože, ako som napísal, išlo by o tunel v dosť zložitých geologických podmienkach. (I keď asi nie až tak zložitých, ako pri tuneli popod Dunaj.)
Reply on: ufo #58339:
uz sme kusok OT, ja som chcel len podotknut ze igorko je ohladne PB absolutne mimo. co by dali taky ludia z prievozu/ruzinova keby mali taku estakadu aka bude v PB 😉

ktora ide za prve len okrajom mesta, 30 metrov nad zemou a navyse sa zrekonsturje v PB cela cestna siet a celkove vyvolane investicie budu asi 2 miliardy navyse.

ad TN, jasne ze dava SK do EU, ale keby sme nedavali do EU, tak ver, ze stat by tieto projekty nikdy nefinancoval. takto sa aspon konecne investuje do infrastruktury.

a to ze je X miest po celej zeleznici viem, ale toto je zhodou okolnosti docela OK. a podstatne lepsie vyuzitie eurofondov ako v pripade elektrifikacie ZV - BB. ale to uz sme fest OT.
Reply on: Andy #58345:
a o com ? vsetky su sice cervenej farby (karoserie) ale ide hlavne o tie sedadla a vsak kukni na ten link je tam foto
Reply on: janulo #58343:
Aha, ja asi neviem čítať, som si nevšimol, že sa vtedy písalo aj o sedadlách... 🙂
co to znamena ze niektore useky trati su pripravene na rychlu prestavbu na rozchod 1,435m? a preco sa s tym vobec rata...
Reply on: Andy #58342:
jaj no tak uz dostali mali by to byt 3 autobusy jeden trolejbus a jedna elektricka trolejbus ukazem neskor nemam ho este v pc
Reply on: janulo #58341:
Minle sem písal, že by vozy mohli dostávať poťahy s logom Bratislavy...
Reply on: Andy #58340:
hmm?
Reply on: janulo #58338:
Ja sa poserem, Ámos je jasnovidec.. 😃
Reply on: aquila #58337:
V sucasnosti je v Trencine z pohladu ZSR, ZSSK a cestujucich najlepsia stanica na celom koridore BA-KE. Ma rovne, dostatocne dlhe nastupistia a podchod. Nemusia zbytocne cakat vlaky pri vchodovych navestidlach, ako v inych staniciach bez ostrovov a podchodu, ked stoji nieco osobne v stanici. Nemusi sa pri tvorbe grafikonu uvazovat so stretnutim vlakov v stanici, ako je to vo vacsine stanic na koridore BA-KE. Tak ked uz vravis, ze to cvakne EU (zeby sme my nic nedavali EU?), preco tie peniaze nepouzijeme najskor tam, kde z toho bude aj nejaky uzitok? Moznosti medzi BA a ZA je neurekom, kde by tie peniaze aj nejako pomohli k zrychleniu a bezpecnosti dopravy.
Reply on: S499.1023 #58330:
igorko, zase kecas blbosti o niecom o com nevies 😉 si chod dat cajik a kuknut nejaky ten cenik yamahy 😉 ohladne PB je to za prve zlozitejsie, a PB to budu mat este velmi super. ako som povedal, staraj sa do veci comu sa rozumies, tu si mimo. dokonca este viac ako zmrzlinar :)))

v trencine sa zbura enem par domov a budu mat vynovenu stanicu, novy most a pekne uzemie 😉 navyse to cvakne EU, tak who cares ? progres nezastavi ani taky spiatocnik ako ty (chvalabohu).

Re #58331 BigMac: severna tangenta je (resp bola) vo verejnych pracach so zaciatkom 2007-2008. vyhral variant c.3 teda nastastia tunelovy poza jaskov rad z pionierskej na brnensku/prazsku, cim sa dokonci vnutorny okruh v BA. odhadovane naklady boli 5 miliard korun.

len tunak sa spekuluje, co zacat skorej, ci severnu tangentu alebo D4 a siesty most cez dunaj popod slovnaft s napojenim na D1.

to co si spominal ty lamac - krasnany je z kusok ineho cesta, to je na vonkajsi mestsky okruh, ale to sa tak skoro nebude stavat, lebo to je uz kusok drahsie.

to uz sa skor bude stavat karpatsky tunel od stupavy po D1, ale jeho cena sa odhaduje na 1-2 miliardy euro v dobe jeho stavby.

co je skoda, so zeleznicnym tunelom pod karpatami sa uz ani vyhladovo nepocita 😞
Prečo sa vlastne zrekonštruovalo 3. nástupište na BNM? Veď sa malo pokračovať na hlavnej v rekoštrukcii 2. nástupišťa a oni hop na BNM. To bude na každej stanici ŽSR po jednom reko nástupišti?
Konečne som to pochopil - Ty si železničiar-modrogumník! Potom nieto divu, že sú postoje také, aké sú. Argumenty typu "pobrali vlaky Novému Mestu" sú na zastrelenie.
Aqiula, tangenta pod Karpatmi: tusim sme nasli spolocnu rec. Je to skoda, hlavne x-tej verzie projektu, ktora pocitala so zeleznicno-dialnicnym prepojenim. Jedna spolocna diera kdesi medzi DNV a Lamacom, druha (zeleznicna) tak, aby bola dosiahnutelna Odb. Vinohrady a jej spojky na BA-Vychod a treti portal (dialnicny) jeesi medzi Krasnanmi a Racnu tak, aby bol prepoj na "Karpatsku dialnicu" v smere Modra. Urcite zaujimavejsia a potrebnejsia vec ako megalomansky projekt podkopavania Dunaja.
Reply on: tomas1 #58304:
Veľmi, priam by som povedal, extrémne hlúpe príklady. Asanácia časti Trenčína kvôli debilnej, nepotrebnej preložke (ak má v TN všetko zastavovať, nepotrebujem 140, ak nemá, tak nech si trhnú nohou a ťahajú si to okolo mesta) a stavba diaľnice krížom cez PX sú dva prípady na rozbitie papule Proko(kot/p)ovičovi. V TN ustúpil ešte Liška kvôli ministerskému fleku, PB ubil Pro*****ovič so Slintošom a Hejslovákom...
Reply on: Martin Fundárek #58299:
A momotín, čo si tam navymýšľali... Blikajúci pás okopírovali z Burandova, do úzkej ulice stĺpy chcú naxxbať, parčík chce zrušiť úchylný architekt... fuj.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.