Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: slovanista21 #58035:
na 1435 mm mas logicky inak polozene tazisko 😉 ale zase ine odstredive sily .. to beriem.

ale aj tak je najpodstatnej zvrsok s tym ako sa on staraju v BA je jedno aky je tam rozchod 😉

Re #58036 Martin Fundárek: ved prave, ked mesto chce vyhradit tento most ciste len pre elektricku, preco to uz nestavaju v definitivnom variante a neporiesia aj bosaku aj safku mimourovnovo ?

Re #58039 Martin Fundárek: mne chut nieco urobit nechyba, tomu ver 😉 ale robim to pre seba, napriklad v tom, ze nevyuzivam MHD v BA, lebo nie som sebevrah 😉 a snazim sa natolko, aby som ju ani nemusel vyuzivat 🙂

ohladne magisteriatu, nema zmysel cokolvek pisat. staci si zobrat diskusiu ohladne rychlodrahy, vsak je to fraska 😉

inak s vladou som plus minus spokojny, len skoda, ze nestihli dotiahnut privatizaciu carga, rozvodov etc ... a zhodou okolnosti, na vladu mozem hovorit co chcem. pokial mi neznarodia majetok (co sice s fickom hrozi), tak je to odvysle len a len odo mna 😉

Re #58040 petert: pekna ironia 😉 vcelku som sa zasmial 🙂
Reply on: slovanista21 #58038:
Ja som pocul o hocicom, ale momentalne je v kurze obycajna petrzalska elektrickova radiala s trvalim prepojenim cez stary most...a samozrejme vsetko povchove.
Reply on: Richie #58013:
asi najpodstatnejsou vyhodou prerozchodovania trati (v kombinacii so zmenou geometrie kolajnic a kolies a nemalou kopou dalsich veci) je moznost zaviest prevadzku hybridov - teda niecoho co beha po meste ako elektricka a za mestom to prelezie na zeleznicnu trat a riesi to aj regionalnu dopravu...
To sa tu fakt nedá.... Zmeniť trakciu na 15 kilovolotv.... Akože radšej nenapíšem čo si o tom myslím.... Dobrú noc!
Reply on: aquila #58033:
Nech teda ZSR si zmeni postupne trakciu na 15Kv aby to mohli rakušania pre ich úspech potiahnuť sem i za filialkou. Začať s nimi spolupracovať.O tom je úspech v europskom spoločenstve. Rušne mame dosť zastaralé, potrebuju generalky, pre ich poruchovosť, kde tu zhorené stykače a pod. S Bahny su však aj deiselove. Ale funguje to , no žial nie u nás.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #58017:
"ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod"
Dôvodov máš dosť, aspoň podľa toho, čo si tu za posledné mesiace popísal. Len Ti chýba chuť niečo urobiť. Typická slovenská vlastnosť - nadávať niekde v krčme pri pive na vládu, na starostu, na čokoľvek, ale pohnúť ani prstom. To je jedna z vecí, ktoré ma na slovenskej náture s..ú.
Reply on: 81-71 #57999:
ja som pocul o metre pod kamennym 😃
Ty koxo, nestačím sa diviť čo všetko sa tu dozvedám o rozchode, ako to je podvozkami a stabilitou, lietajú tu také extrémne protiklady, že si fakt môžem vybrať... Diskutujúci (aspoň tí ktorých príspevky sú maximálne subjektívne) by si mali spytovať svedomie či to čo písali naozaj tak je alebo je to len ich domienka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #58002:
"ked uz mesto pre seba zabere cely stary most"
Aké zaberanie? V súčasnosti vari vedie po starom moste diaľnica alebo letisková ranvej? Nie je tam náhodou miestna komunikácia, ktorá patrí pod mesto?
Reply on: aquila #58034:
to ze su stabilnejsie nieje pravda...a na 1435 je vacsia sanca vykolaju 🙂
Reply on: Richie #58031:
prechod v liberci a BA bol za komunistov naplanovany kvoli tomu, ze CKD sa nechcelo kvoli "par" elektrickam do liberca a BA vyrabat extra elektricky a nanovo ich testovat (resp pri vyvoji novych pocitat aj s uzkym rozchodom).

to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady 😉

teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.

vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.

naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))
Reply on: Andy #58024:
hej snivalo 😉 resp. sa ti to nejako zlialo dokopy 😉 nechce sa mi to tu znovu rozpisovat, kedze je to uz bezpredmetne 😉 len poviem, ze nikdy som nehovoril o premavke elektriciek v zeleznicom tunely, to by sa ani nedalo aj keby mali klasicky rozchod 😉

Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj 😉

btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system 😉 a este aj tu blbu elektricku chcu dorvat urovnovym riesenim.

ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat 😉

1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude 😉

Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali 😉

o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.

do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz 😉 )

ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.

ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.

Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama 😉 aj ked ta s tym priamo nesuvisela sa mi zda 😉

kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat 😉

taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.

ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba 😉 v Siemensi vedeli ako stimulovat 😉

inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.

len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.
Reply on: Richie #58031:
pre metrovy rozchod je potreba vyorbit specialne podvcozky co uz ich asi prestalo bavit ?
vysvetlite mi uz niekto, preco sa v liberci rozhodli prejst na rozchod 1,435m? hovorili ste mi ze to nema ziadne vyhody.
Reply on: aquila #58022:


V prvom rade sorry za male chyby v predoslom prispevku
(ma byt 1000mm a nie 100mm..., preskocili aj nejake pismenka).

Co sa tyka Mlynskych Niv, to mala byt docasna trasa
metra, zacali ju budovat myslim niekedy v 1986 a coskoro na to zistili, ze by to bolo velmi honosne provizorium
aj s vozmi NDR LEW 250 (malo byt specialne vyrobene pre BA -
odvodene z LEW 270 co beha este v Berline, ale so sirkou skrine 2700 mm

http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/index.php?http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/baureihen/br270/index.html

), tak stavbu stopli. Dnes z nej mame
najazd na Stary most(v polovicnom profile- ktory teraz dokoncia kvoli rychlo eline).

No a depo na Mlynskych Nivach - prepojenie urovnove zo stanice Mlynske Nivy CEZ CESTU do depa :-))

Ano, pravda je ,ze keby porevolucna vlada nestopla vystavbu,
dnes tu podzemka existuje.

Skoda, ze ked sa vyberal variant lahkeho metra, tak
radnica urednostnila neskutocne drahy system VAL.
Osobne som rad, ze sa VAL nevali nasim podzemim!!!!
Poznam to z Francie, draha hracka pre velke deti.
To uz radsej 81-71 !!!

Skoda, ze sa vtedy magistrat nezaoberal ponukou CKD
na lahke metro, ponukali 2 varianty:
S vozom na ocelovych kolajach
dlzky 60 m (4-or vozova suprava), alebo druhy variant
podpovrchovu tram. Boli to ochotny vybudovat az
po Hl.St. za nejakych 9 mld Kcs.

Asi neboli dostatocne stimulovani (financne...)
Reply on: CeCo #58025:
A o tomto som tu viedol príliš veľa viet, lenža v BA to nevedie nikam,,,!!! a nechcú ani vedieť tvoriť koľajovu ekologickú dopravu tak ako vo Wienn a inde v Osterreich.Len sa tu viudíme pekne vo svojich znervoznených tátošov. Proste za tými hranicami to končí, lebo tunak si to nechceme v žiadnom prípade pripustiť. Myslím, že treba viac rozhádzať peniaze cestovaním za zahraničnou kultúrou ako zanedbanou Svetovou Slovak Gold DP- 1980... Skoda -tunak o tom blábosať. Radsej deťom pustím ich oblubene http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?top=6
Aqiula: ak chces argumentovat v prospech metra, nepouzivaj, prosim Ta, argumenty proti nemu. To iste plati aj o argumentaci v "prospech" zeleznice. Vdaka vopred
Aqiula: zmena rozchodu by ako naco bola dobra? Doporucujem navstevu Rumunska, tam jazdia po metrovej kolaji motorove lokomotivy na horskych zelezniciach rychlostou 100km/h. To je v meste malo?
Aqiula: preco si series do huby? Rozpocet na rok 1990 si netreba nikam (do Prahy) chodit pytat. Leta pane 1989 totiz bol prijaty zakonom, rovnako ako kazdy iny statny rozpocet, takze je lahko vyhladatelny v Zbierke a jeho cislo bude wyz/89Zb. Vedia dostojny panko?
Reply on: Vladimír #58021:


Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).

Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.

Takze tym sa vyriesi kapacita.

K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).

Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...

C.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.