Reply on: Richie #58031:
http://www.dpml.cz/historie.php aj tu najdeš prečo...A ešte k tomu rozchodu. 1000 mm prináša menšie opotrebovanie oblúkov, koľajníc, okolkov atď. Prejazd vozidiel je rýchlejší. Úzkorozchodná trať je proste vhodná do mesta, lebo električky majú klukaté trate po meste = menšie oblúky... ?
aquila
Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj
btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system a este aj tu blbu elektricku chcu dorvat urovnovym riesenim.
ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat
1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude
Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali
o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.
do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz )
ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.
ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.
Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama aj ked ta s tym priamo nesuvisela sa mi zda
kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat
taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.
ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba v Siemensi vedeli ako stimulovat
inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.
len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.