Reply on: Vladimír #58021:
Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).
Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.
Takze tym sa vyriesi kapacita.
K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).
Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...
C.
aquila
v prvej faze to bolo kusok okresane a pocitalo sa aj s docasnym depom/tocnou tam kde je teraz poistovna. popripade to potiahnut na nivy.
s tym 1000mm som si fakt nebol isty
Re #58021 Vladimír: ad metro, ono v BA sa oficialne nikdy nepocitalo s metrom, ale s rychlodrahou
a ako bolo spomenute, keby to neboli stopili bratislavsky VPNkari v90tom roku tak je postavena minimalne hruba stavba a _tunel_ pod dunaj. co by tam uz pustili, by bol ten mensi problem. cize keby to neboli stopli, by to nebolo blaznovstvo a minimalne by mala bratislava nieco ako mali v 60tych rokoch vo viedni => U-Strassenbahn, teda podzemnu elektricku. co by pre potreby BA dostatocne postacovalo.
ad filialka, clovece, ty to tu vobec citas ? tunel pod dunaj & filialka v sucasnej podobe nebude NDS a ani na to nema aspiraciu, moze len ulahcit doprave a najme do znacnej miery medzimestskej. ako aj cez polnym, ktori aj tak to zapichnu v petrzalke