Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #58021:


Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).

Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.

Takze tym sa vyriesi kapacita.

K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).

Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...

C.
Reply on: aquila #58022:
K tej poslednej vete - pokiaľ sa pamätám, furt si tu nadával, načo chce mesto stavať električku, keď sa bude stavať to železničné prepojenie a že v tom tuneli by mohli jazdiť električky. Alebo sa mi to snívalo?
Aqiula: preco si series do huby? Tvrdis, ze jedna radiala elektricky v Petrzalke nic nevyriesi. Dajme tomu, ze nie. A kolko toho vyriesi rovnaka trat metra, vedena v plus-minus rovnakom smere, s rovnakym (ak nie mensim) poctom stanic? Co konkretne? Nebude tam jazdit elektricka, ale suprava metra a v tej ako cestujuci budes tisko ejakulovat do nohavic? Tu elejtricku za Dunajom mozem poslat do zvysku mesta, tu supravu musim otocit a poslat spät... Elektricka opät vo vyhode 😃
Reply on: R.A.T.P. #58019:
tak tak, presne si to napisal.

v prvej faze to bolo kusok okresane a pocitalo sa aj s docasnym depom/tocnou tam kde je teraz poistovna. popripade to potiahnut na nivy.

s tym 1000mm som si fakt nebol isty 😉 dik za upravu 🙂

Re #58021 Vladimír: ad metro, ono v BA sa oficialne nikdy nepocitalo s metrom, ale s rychlodrahou 😉 kedze metro mohla mat len praha 😉 to len porevolucni papalasi to zacali nazyvat metro.

a ako bolo spomenute, keby to neboli stopili bratislavsky VPNkari v90tom roku tak je postavena minimalne hruba stavba a _tunel_ pod dunaj. co by tam uz pustili, by bol ten mensi problem. cize keby to neboli stopli, by to nebolo blaznovstvo a minimalne by mala bratislava nieco ako mali v 60tych rokoch vo viedni => U-Strassenbahn, teda podzemnu elektricku. co by pre potreby BA dostatocne postacovalo.

ad filialka, clovece, ty to tu vobec citas ? tunel pod dunaj & filialka v sucasnej podobe nebude NDS a ani na to nema aspiraciu, moze len ulahcit doprave a najme do znacnej miery medzimestskej. ako aj cez polnym, ktori aj tak to zapichnu v petrzalke 😉
Prepáčte mi moju nevedomosť, ale ako tu čítam tie plamenisté prejavy niektorých jedincov o tom, ako železničná tunelová spojka Petržalka - Filiálka bude spĺňať funkciu NDS v Petržalke, vynárajú sa mi v hlave minimálne nasledujúce otázky:

- ako si títo nadšenci predstavujú obsluhu Petržalky touto spojkou? To cestujúci pôjdu busom z Betliarskej až kamsi na Einsteinovu alebo na ŽST Petržalka, aby prestúpili do vlaku a previezli sa cez Dunaj tunelom?

- ako si predstavujú kapacitu tohto dopravného spojenia? Dnes po jednej strane Petržalky ide nosná 93+94 v špičke v 2-3min. intervale, po druhej trase zas 95 v 4min. intervale. Ten výsledný, povedzme 1-2min. interval prevezmú na seba vlaky? To budú jazdiť tak často?

Ad Metro: Myslím, že ten, kto prvý raz toto bláznovstvo nahlas vyslovil, ani netušil, akú škodu na tomto meste spáchal.
Neviem ako teraz, ale dnes o 13:00 h bol na Patrónke v oboch smeroch vylepený starý CP L49. Jediný nový, čo som tam videl bol CP 21-ky...

Pri NOU je na zastávke v ozname o L211 priamo uvedené, aby ľudia smerom na Kramáre išli pešo pod kopec alebo na zastávku "Pri suchom mlyne" a za tým je zvýrazneným písmom uvedené, že autobus bol nahradený ekologickým trolejbusom...

Minibus (1900) na L44 má už vonkajší bočný digitálny transparent. Všimol som si ho len zvnútra, ale spredu už nie je plastová tabuľka. Myslím, že tá nová zachádzka na Guothovu je celkom dobrá, no tým sa jej trasa (najmä na/z Jaskov rad) stáva ešte zložitejšou.

Chválim, že na L66, 68, X50, 201 , 211
a asi aj iných od dnes zmenených sa na vnútorných transparentoch ukazujú správne zastávky novej trasy.

Myslím, že na X50 môže premávať naozaj iba SOR. Na Trenčianskej ul., ktorá je pomerne úzka je sú na kraji cesty odparkované autá, a tak musel ísť dosť opatrne...
Reply on: aquila #58017:


Metro BA, zaciatok vystavby 1988, zastavenie prac 1990.

Projekt z Luky Juh na Hl.St. : naklady 12 mld. Kcs,
9 stanic (Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hl.St.), vsetky stanice
mali byt ostrovne, v Petrzalke zapustene pod povrchom.

Na prijekt sme mali odsuhlasenych 5 mld Kcs.
Z tejto sumy sa dal realizovat len usek Luky Juh -
stanica Dunaj. Kvoli znizeniu financii (z 12 mld na 5 mld Kcs)
sa musel upravit aj projekt.Hlavne v Petrzalke,
okrem stanice Luky Juh a Dunaj (mali ostrovne nastupista),
boli vsetky Petrzalske stanice riesene s bocnymi nastupistami
(kolaje boli len v jednom tuneli, namiesto dvoch tratovych
tuneloch pri povodnom variante s ostrovnymi nastupistami)
a boli v zareze, teda bol tam pristup denneho svetla.
Otacanie suprav v smere do mesta sa malo realizovat kolajovou spojkou hned za stanicou Petrzalka Centum.
Na prepravu mali sluzit 5 vozove supravy typu 81-71 z Ruska.


Metro na 100mm existuje, v Spanielsku,
mesto Bilbao :

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-urbinaga1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-moyua-station.jpg

mesto Valencia:

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg
Reply on: aquila #58017:
chcem len skratka povedat, ze bratislava NEMA absolutne ZIADNU koncepciu rozvoja dopravy co i len na 5 rokov dopredu a nieto ze nejaky rozvoj na 15-30 rokov ...
Reply on: galiyosha #58003:
a jeje, elektrickoiflovi dosli argumenty tak musi urazat 🙂 cim to je, ze ma to neprekvapuje ? 🙂

tych 5 miliard, by si clovek musel zaist do prahy a tam si vyziadat rozpocet na rok 1990 a taktiez, vyrozumenie/ustanovenie vtedajsej bratislavskej VPN 😉 mozno si fakt dam tu namahu si to zistit, aj ked to uz nic nezmeni 😉

a co by sa za tych 5 miliard postavilo ? no docela dost, minimalne hruba stavba by bola urobena a by bolo jednoduchsie tam dat aj ked len elektricky a postupne to dostavavat, ake to ze bratislava 20 rokov nebude mat zhola nic 😉

a ano v stuttgarde to trvalo 20 rokov, tak preco by to nemohlo aj v BA trvat 20 rokov ? preco by sa postupne pri kazdej rekonstrukcii isteho useku nepripavil ten usek hned aj na siroky rozchod ? hovorim tu niekde ze by sa malo prejist systemom big bang ? nie..

s tym suvisi aj petrzalska radiala. co tu mesto trepe o metre a tunely pod dunajom, ked ju budu stavat rovno v 1000 mm ? to je chore 😉 metro na 1000 mm tusim fakt nikde na svete nie je 😉

inak BA kupuje veci aj bez nutnosti prechodu na 1435mm 😉 ale zrovna toto fakt nie je problem, ale neschopnost ludi na magistrate. fakt by bolo lepsie, keby bola BA predmestie viedne, snad by sa aj nieco normalneho a rozumneho postavilo 😉

ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod 🙂

ja sa s tebou stavim ze elektricka sa skor ako v roku 2008 nezacne stavat a mozno sa zeleznica zacne stavat skorej ako elektricka 🙂 dokoncena nebude skorej, lebo sa tam jedna o niekolko km tunel od filialky az po stary most v petrzalke 🙂
Reply on: Andy #58014:
a v tom liberci to preco tak spravili? ved to nie je lacne 😕
Metro v BA nikdy nebude
Reply on: Richie #58013:
Dôvod neexistuje. Ale aby mali niektorí do čoho rýpať, tak si vymysleli že to skrátka treba.
preco by mala bratislava prejst a rozchod 1435mm? a preco to tak robia v tom liberci? pred mesiacom mi tu v diskusii dobri ludia vysvetlili, ze sirsi nie je o nic lepsi a modernych viaclankovych vozov je v dnesnej dobe na metrovy rozchod viac nez dost. tak preco?
Reply on: Matej Balog #58010:
nemam nic proti solarisom, ale ja radsej mby som videl karosy ?
Reply on: d3k0 #57997:
Čítal som dokument "Dopravno-inžinierske podklady" na stránke http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=76705&p1=59584 a je tam uvedený ten starý (podľa mňa nereálny) návrh linkovania. Neexistuje už nejaký aktuálnejší?
Reply on: C734.00 #58005:
Metro v Bratislave možno bude, najbližšie však o 150 rokov ? . Samozrejme, zišli by sa viac kĺbové vozidlá, ale keď už sme pri 15-metrových, čo máš proti Solarisom? To je moja srdcová záležitosť ❤ . ?
Reply on: galiyosha #58008:
klbové to hej...ale preco nie karosy? ved vyrabaju aj citybus, aj tie B961 niesu zle! Podla mna su kvalitnejsie. nie?
Reply on: C734.00 #58007:
O type vo význame "15m vozidlo" rozhodol DPB, o "type" vo význame "výrobca a dodávateľ vozidiel" rozhodla verejná súťaž, keď Solaris ponúkol najlepšiu cenu za požadované vozidlá. Ja by som tu Karosy v žiadnom prípade radšej nevidel, každopádne by som tu však radšej videl namiesto 15m nezmyslov kĺbové vozidlá...
Reply on: Andy #58006:
som pocul ze magistrat... ale ajtak radsej by som videl karosy
Reply on: C734.00 #58005:
O type nerozhodol magistrát, o type rozhodlo DPB.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.