Ja by som este neplakal.
1. Posledne slovo ma protimonopolny urad a unia, ktora to musi schvalit tiez.
2. Ak boli podmienky urcene tak ako boli, a Viedeň to vyhrala teda ziskala najviac bodov, potom mohli len ju oznacit za vitaza a nikoho ineho, lebo by SR hrozili sudne spory, arbitraz o usli zisk,... lebo sa nestala vitazom aj ked ziskala najviac bodov. A inak sa tie podmienky nedali urcit, lebo nemozes nikoho vylucit z tednra na zaklade domienky, ze z BA spravia Cargo pristav. Je to sice zdlhave, ale ak aj stat by si prial niekoho ineho tak najprv musi vyhlasit za vitaza TwoOne, potom pockat na PMÚ a ak ten rozhodne, ze tato koncetracia poskodi trh, co uz sam avizoval, ze s tym bude mat problemy, mozu dat letisko niekomu inemu.
Ak vsak teraz bude PMÚ drzat hubu a krok, je jasne, ze bol politicky ovplyvneny a vcerajsia navsteva z rakuska bola uspesna.
Jednoducho treba pockat co bude dalej a nevynasat rychle sudy. Aj ked priznam sa, aj mna to nasrdilo a neprajem si koncentraciu tychto dvoch letisk. Sice sa tu o zlych zahranicnych investoroch, ktori chcu rozkradnut nase krasne Slovensko napisalo uz mnozstvo bludov, ale zo Swechatu mam strach aj ja.
V Trende pisali, ze DPB dostal od OBB za posledny oktobrovy tyzden 200 Eur. Rocne by to teda mohlo byt 10400 Eur, co je 395 tisic korun.
Kto tu vraví že by sa to potom ihneď vyradovalo? Skôr ide o to, aby sme najprv mali dosť súprav aby sme pokryli aspoň jednu linku na každej radiále, potom by bolo dobré mať všetky súpravy s jedným NP vozidlom. Keď toto dosiahneme, tak potom nám začnú dožívať K2S a tie už nahrádzať plne NP vozmi s tým, že keď budeme mať veľa vozov, tak staré T3 reko šrotovať a Wane spájať do súprav a okolo roku 2070 vyraďovať aj Wane. ?
Mam taky dost neprijemny (aspon premna) postreh. Vsade kde sa pise o novom rozpocte mesta sa hovori aj o financiach pre DPB o 200 mil. na busy, o peniazoch na reko elektrickovych trati, ale akosi sa nehovori o peniazoch na stavbu trate na DD - 40 mil. a nakup NP troflov v cene 105 mil.
Inak, ta cena je zaujimava, lebo pri ramcovej zmluve na nakup tychto troflov, vtedy na 15 kusov, bola vitazna cena 209,9 mil. cize za kus 13,9 mil.(Predpokladana bola 240 a druha ponuka bola 232) A uz pri nakupe vozov bola cena za sest vozov 104,9 mil. cize 17,5 mil. za kus. Tak bud pride tych vozov viac alebo tomu absolutne nerozumiem. Vie mi to niekto vysvetlit. Jedine co ma napada, ze cena bola navysena poziadavkami na interier, technicke vybavenie, silnejsi motor, agregat atď.
Poprosim vsetkych zucastnenych o minutu ticha, ako uctenie si pamiatky prave pochovanej moznej slubnej buducnosti osobnej dopravy na letisku M.R.Stefanika a jeho moznemu priamemu konkurovaniu Viedni.
Privitajme (prosim vypiskat) letisko Vieden Filialka, pravdepodobne v buducnosti cargo terminal Viedne. ? ? ?
K tomu len toľkoto:
1. Keby si si prečítal audit, ktorý bol spravený tento rok, zistil by si, že je na L 13 navrhnutá K2 s intervalom 7,5, resp. 8 min. A nič proti tebe, ale dopravní inžinieri vedia toho viac ako ty.
2. Uvedom si, že pri skrátení trasy je možné, že časť cestujúcich z KV, Dúbravky a od Lafranconi si nájde iný spôsob cesty na stanicu.
Taký malý prepočet: kapacita teraz 324*5=1620 osoôb/hodina, pri tvojom návrhu 226*15=3390 osôb/hodina Môj návrh 162*7,5=1215 osôb/hodina. Teda sa zníži kapacita oproti súčasnosti o 405 osôb za hodinu.
staci citat spravy na hlavnej stranke, kde o 6207 info uz davno je (6204 uz davno nie je), pouzivat vyhladavanie v starsich spravach, citat popisy vozidiel, pouzivat vyhladavanie v katalogu vozidiel a pod. ?
Mego nebudem to pisat, reagoval uz beus. Aj pitto dostal kvapky, i ked je otravny ale dava si uz pomaly pozor co vypisuje. Viem, ze sa ako novy chces zaclenit, ale skus to tak ako napisal beus.
Tak sa zapojim ja. Nikto si tu z teba srandu nerobi, a nikto sa ani nesnazi povedat, ze ked bol v tvojom veku, tak mal nejak vyrazne viac vedomosti, nez mas teraz ty. Rozdiel je vsak v tom, ze ked sme my boli mensi (plati to pre mna, BMka, a vacsinu z ostatnych, skusenejsich), tak sme sa v prvom rade ucili od starsich, pocuvali sme, zbierali informacie, a nezaplnali sme diskusne fora bezduchymi poznamkami a subjektivnymi dojmami z kazdej blbosti, ako to teraz robis ty.
Suhlasim s BMkom ze tvoje prispevky sa az prilis casto nedaju citat. Nemaju hlavu ani patu, a ich informacna hodnota sa blizi k nule, a niekedy dokonca zdola.
Rada do buducnosti teda znie: Najprv pocuvaj, citaj, studuj, uc sa od skusenejsich, zbieraj informacie, a nieco napis az v pripade ze:
1) ...si budes isty, ze svojim prispevkom dostatocne obohatis cele forum a vedomosti ostatnych, a nebude to len mlatenie prazdnej slamy, teda nieco, co uz vsetci davno vedia...proste vtedy, ked budes MAT CO INYM POVEDAT. (Porovnaj si napr., ako casto nieco napise S499.1023,Bigmac,BMko,fobust,d3k0,ci hoci aj ja, a ako casto ty. A to pritom urcite uznas, ze tito ludia maju viac vedomosti nez ty.)
2) ...sa budes chciet nieco opytat. Samozrejme k veci, a nie nejaku blbost, na ktoru je bud absolutne jednoduche si najst odpoved, alebo je to nieco uplne odveci. Ked to bude nieco k veci, vzdy ti radi odpovieme, aby si aj ty mohol ziskat nove vedomosti.
Prirodzene, v oboch pripadoch plati, ze prispevky treba rozumnym sposobom formulovat, cize tak, aby sa to po tebe dalo aj citat a rozumiet tomu. Na to je najjednoduchsi navod ten, ze ked nieco napises, tak si to este raz cele po sebe precitaj akoby to cital niekto iny, poopravuj chyby co najdes, preformuluj to, co sa ti zda nejasne alebo zle napisane, a az ked budes s prispevkom spokojny, tak ho odosli. Tak to vo vacsine pripadov robim aj ja.
Tak vela zdaru, a nenechaj sa tymto odradit, ber to ako dobre mienenu radu, ktorej ked sa budes drzat, tak sa mozes spolahnut ze si tvoje prispevky budu ostatni citat urcite radsej, nez tomu je teraz.
P.S.: To co som pisal pre Mega, plati tak isto pre vacsinu z vas, teenagerov, ktori sa este len ucite a tiez vypisujete prispevky podobneho charakteru ako on. Zamyslite sa nad tym, a skuste trosicka menej hovorit a viac pocuvat. Bude to lepsie nielen pre ostatnych, ale najma pre vas samych.
Howgh.
Ja linkou č. 96 cestujem a nemyslím si, že by na ňu boli treba klbáky. Podľa mňa bude stačiť ráno 6 minútový interval a poobede by ho mohli dať na 8 minút.
A čo sa týka 93 a 94, v poobednej špičke chodia prázdne a v iných linkách sa ľudia cpú jak sardinky. Na 93 a 94 by som dal 6-minútový interval a zhustil by som čo ja viem asi tak minimálne 68, ktorou síce ńecestujem, no chodí mi pod oknom, takže situáciu mám zmapovanú ? .
Nezdá sa vám, že linka č. 88 chodí pričasto prázdna? Len otázka, nič viac. ?
Navrhovať si môžeš čo chceš ale napísal som aj, prečo diskutovaný trojlinkový návrh odmietam. V súčasnosti je navrhovanie linkového vedenia asi rovnako zmyslupné ako vynachádzanie spaľovacieho motora.
Andy
http://ekonomika.sme.sk/c/2521485/Tender-na-slovenske-letiska-vyhrala-Vieden.html