Našiel som článok o histórii firmy Ikarus (v angličtine). Zaujímavá je časť o expanzii do Ameriky (naspodu). http://busexplorer.com/WorldBus/Ikarus-Text.html
V rokoch 1985 - 1989 dodali do Kanady Oriony III. http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=306
Celkom fajnový dizajn na tú dobu, no nie? ?
V spolupráci s nejakou tamojšou firmou vyrábali Ikarusy pre americký trh. Neskôr sa firma premenovala na NABI a v súčasnosti vyrába vlastné autobusy a aj pre maďarský trh. Vidno však na nich "ikarusácke" črty. http://www.nabiusa.com/buses/products.cfm?bus_type=1
Vie sa niečo o ich prevádzke v Maďarsku? Aká je ich kvalita, cena? ?
No neviem či to je dovolené, ale dá sa to a pokiaľ to nie je až nejakých 50 metrov, tak to aj vodiči často robia. Pamätám si, že raz na Kamennom námestí niekto takto cúval, lenže si neuvedomil, že už prešiel zjazdovú výhybku, a na tej sa vykoľajil..
Keďže tu bolo pár príspevkov o zlom odbočení električky, napadlo ma, či vodič nemôže zaradiť spiatočku a ten kúsok cúvnuť. ? Alebo to na električkách nejde (podľa mňa by malo)? ?
MYslim si ze by mohli byt linky:
1-Dubravka - tunel - obchodna - Raca
2-ZST NM- Vazovova - Hl st
3-Ruzinov - vazovova - americke - Marianska - stur - nabr - KV(spet cez safko)
4-Zl.Piesky - marianska - snp - tunel - nabr - safko - marianska - zl piesky
myslim ze toto by bolo idealne skus nad tym porozmyslat ... prepojenia su vsade z kazdej linky na kazdu sa dostanes a intervaly budu pri vyuziti 3/4 vozoveho parku cca 3-8 minut v zavislosti od linky ale to by som musel preratat a to sa mi teraz nexce
? ?
No, napady docela fajn, ale kde vziat na to peniaze? A k tomu linkovaniu električiek: ja by som bol skor za "Plzeňský" spôsob. Radšej mat menej liniek, ale čo budu mat kvalitne intervaly. Toto riešenie by som si predstavoval asi tak, že by som rátal na každú radiálu s jednou linkou, čiže by sme mali dokopy bud 4 linky /vybrane spoje by zachadzali na Hl. stanicu a na stanicu Nové Mesto / alebo 5 liniek / 4 linky-4 radialy a jedna linka medzi Hl. stanicou a stanicou Nové mesto/. A takto riešene linky by sa proste v meste priechodne točili. Dalo by sa to riešit aj polovičnym množstvom liniek /teda 3 alebo dokocna v určitom pripade aj dvoma/ systemom na dve radialy jedna linka / napriklad Rača-Ružinov alebo Dubravka-Zlate Piesky/. Celý systém je ale postavený na kvalitnom prestupnom uzle v centre mesta, ktorý bohužial v Bratislave neexistuje /Trnavské Mýto je OK, ale trochu mimo centra, takže ma nevhodnu polohu na tento systém/. V Plzni to pekne funguje, maju pekný, novučko zrekonštruovaný terminál a minimum liniek s hustým intervalom. Myslím, že takýto systém až na vybudovanie kvalitného prestupného terminálu a možno mierne zvýšenie kapacity existujúcich obratísk /možno ani nie/ nie je ani tak finančne náročný. V konečnom dôsledku by sa jednoznačne skvalitnila doprava /najma intervaly/. Čo na to hovorite?
Re #55148 Peon: Ešte ma zaujíma, prečo na Štedrý večer nepôjdu žiadne spoje linky č. 518 k Cintorínu Slávičie údolie. To aj vtedy z bezpečnostných dôvodov? O takom čase nebudú tamojšie zábavné podniky zatvorené?
Ešte mi napadlo, či by náhodou nebolo dobré posunúť o niekoľko minút na Silvestra/Nový rok odchody tých nočných a posilových spojov, ktoré sú na trase o polnoci. Veď Nový rok ľudia iste neslávia v autobuse a tých pár minút naviac by si iste počkali...
Určite je možné, že sa nájdu nejakí blázni schopní odpáliť zábavnú pyrotechniku aj v autobuse... Okrem toho krátko po polnoci ak človek z autobusu vystúpi je určite dosť nebezpečné chodiť na sídlisku po ulici kvôli lietajúcej zábavnej pyrotechnike... Alebo sa mýlim?
MHD NA ŠTEDRÝ VEČER A NA SILVESTRA V MINULOSTI
Matne si spomínam, že na Silvestra v roku 1992 premávali denné linky aj po 22:00 h. Pamätáte si niekto viac?
Odkedy je na Štedrý večer súčasný systém premávania nočných liniek už od 18:50 h?
VŠEOBECNÉ OTÁZKY OHĽADNE NOČÁKOV
a; Prečo bežne premáva 513-ka na Letisko len raz za noc? Veď najmä v lete sú aj chartrové lety, zopár ľudí by to možno využilo, aj keď je jasné, že väčšina si dopravu zabezpečí inak (autom, taxíkom...)
b; Prečo všetky 514-ky nepremávajú bežne v noci na Východné?
c; Prečo pri treťom odchode nočákov nenadväzuje 516-ka v smere na Hradný vrch a Vojenskú nemocnicu?
d; Prečo niektoré nočáky (napr. 508, 511, 513) nevykonávajú posledný odchod v smere na Hlavnú stanicu?
e; Prečo niektoré spoje na linkách v smere z Hlavnej stanice majú skrátenú trasu (napr. posledná 511 ide len po Astronomickú)?
f; Prečo 508-ka nevykonáva odchod 03:20 h z Hlavnej stanice (ani posledný na Hlavnú stanicu), zatiaľ čo ostatné nočáky áno?
Inak co hovorite na nasledujuce navrhy do buducna...
-Prepojit tram route na Safku a na Trnavskom myte nasledovne:
Cez Malu scenu,Kablovku,ASMN,Karadzicova(tusim sa tak vola),Trnavske myto??
-L4 nechat premavat v sedle aj tie dve hodiny ktore zo Zlatych pieskov nechodia tramvaje (okolo obeda)
-Zrusit linku 7 a nasadit vozidla z nej na L11
-Postavit davnejsie planovanu vozovnu Dubravcice
-nechat L 12 premavat nasledovne : Dubravka - KV - nabrezie - Safko - nam SNP - tunel - KV - Dubravka
-Nechat vecer zajst dve L9 do dubravky a nasadit ich z dubravky na L5 a tym zahustit a predlzit premavku tejto linky vecer kedze chodi len do cca 21,00
-vytvorit L13 v povodnej trase... a nechat ju zastupovat kachnami a nie zehlickami resp.. solo T3
-nechat dva spoje L 17 zajst az d race rano
-vyuzit nejako "obratisko" TECHNOPOL
Re #55140 Emo: O smere do Petrzalky som prirodzene pisal aj ja
Re #55149 galiyosha: Sam neviem, ci je lepsia 7,5-minutova sedlova 93 bez dobreho spojenia na Vazku, alebo sucasny stav... Jemne sa prikladam ku sedlovej 93 bez 94... Aspon by sa dala naviazat na 98 a 99.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71