Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: inTony #55183:
...so zachovaním súčasnej kapacity, prípadne znížením resp. zvýšením kapacity...

Takže s kapacitou sa môže robiť, čo chce ? ?
Reply on: Peon #55185:
No, tak ja by som povedal asi tolko. Ohladom sviatočného utlmu budme ešte radi, že sme nedopadli ako v Nitre. Tvrdim, že vždy je lepšie vyrazne obmedzena doprava ako žiadna, ako je to v pripade genialnej Nitry /ona je vo vela veciach revolucná ? ? ? /Čo sa týka nočákov, tak to su dost zaujimave otazky, ja len asi tolko, že na rok 1992 si uz tiez moc nespominam ako to bolo, len viem, že ako roky utekaju, vykonavane vozokilometre sa bohuzial znizuju, takze sa to neustale zhorsuje. Dnešny stav nočnej dopravy v BA je proste ubohost. Kedysi bola omnoho lepšie riešena doprava, malo by sa to vratit k povodnemu stavu. Denné linky aby jazdili až do polnoci, dobre intervaly nočákovo celu noc a obnovenie dopravy MHD napriklad do Stupavy a pod.
Reply on: 81-71 #55165:
Už ma to fakt nebaví. Desiatky ľudí tu predniesli, prečo metro nebude (lebo NIE SÚ PENIAZE!!!!!) a prečo môže električka splniť úlohu NDS) ale pár ľudí tu bude kolom-dokola len omieľať slovíčko METRO. Ty si kúp niekde vyradenú Ečs, postav si ju na betónový podstavec a denne sa k nej modli!
Reply on: 81-71 #55186:
Keby boli však boli kapacitnejšie vozy, že sa do nich zmestí Dúbravká+Karlovka alebo Rača+Vinohrady resp. Nové Mesto, tak potom dobre.
Reply on: Peon #55185:
mat tak tvoje starosti ?
Reply on: 81-71 #55186:
Ale nemôžeš dať jednu llinku napr. z Dúbravky cez Karlovku. Keď napr. v Dúbravke stačí 4min. interval, v Karlovke to už nestačí, pretože Dúbravčania sú už tam, boli bz potrebne 2min., aj tak bz boli potrebne kapacitnejšie vlaky.
Reply on: inTony #55181:
aj tak sa dá ? Ak by sme predpokladali v tomto systeme aj so samostatnou linkou Hl.st. - st.N.m. /teda bez zachadzania "radialových" na jednotlive stanice/ tak by mohla ist kludne aj takouto obklukou - daco na sposob L99 v Petržalke. Tvorila by dobre spojitko v centre mesta medzi ostatnymi linkami, čo by bolo určite dobre, napriek predpokladanemu prestupnemu terminalu. Ako som pisal, boli by dve linky, čo by spajali 4 radialy a 1 linka, ktora by isla povedzme cez mesto a spajala by tieto stanice na trase napriklad: Hl.st. - Obchodná - Tunel - Náb.Arm.Gen.L.Svobodu - Šafárikovo nám. - Kamenné nám. - Americké nám. - Trnavské Mýto - Polus City Center - ŽST Nové Mesto a spat. ? + 2 linky na 4 radialy, takze dokopy 3 linky, dobre intervaly a uspore vozokilometrov uz ani nehovorim ?
Jéminé, koľko nových príspevkov... Bol by som rád, keby ste reagovali aj na moje príspevky #55148 a #55162 , kde mám nejaké zistenia, návrhy, ale najmä otázky ohľadne vianočnej, ale aj nočnej dopravy. Dík ?
Reply on: 81-71 #55182:
Keby neexistovala trať na Hlavnú stanicu, by stačili 3 linky.
Reply on: slovanista21 #55167:

1 HS - Obchodná - Šafárikovo nám.
2 HS - Vazvova - Vajnorská - ŽST Nové Mesto
3 Šafárikovo nám. - Špitálska - Radlinského - Račianska - Rača
4 Karlova Ves - nábrežie - Špitálska - Vajnorská - Zlaté piesky
5 Dúbravka - tunel - Obchodná - Vazovova - Ružinov
7 Vinohrady - Račianska - Vazovova - Ružinov (špičková linka)

všetky linky 4 min. interval cez týždeň, so zachovaním súčasnej kapacity, prípadne znížením resp. zvýšením kapacity.
Ja to tvrdim uz dlhsie ze v BA vzhladom na hustotu električkovej siete stačia 3, maximalne 4 linky ?
Reply on: 81-71 #55176:
akoze ja rozdiel HS-Safko a HS-ZST Nove Mesto
ALL: mna napadlo ked sa skusal nizkopodlazny trolejak 21 tr. tak som vy del 63 man a to bolo uz davno a co je s nim premava v blave ????

http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00005/a_269.jpg

lebo mam strach ze uz ho neuvidime a budeme jediny na slovensku slapat schody ?
Reply on: AAA #55178:

Nejak mi to poslalo zle. Tak ten príspevok ešte raz:
Re #55160 slovanista21: Prepojenie je múdre.
Na Zlaté Piesky doobeda premáva L 2. A tá kapacita postačuje, takže ja navrhujem skrátiť doobeda L2 po ŽST NM a L4 nechať jazdiť až na Zlaté Piesky.
L 7 je preto lebo posiluje L 3, 5, 11 v úseku CMO - ŽST Vinohrady. Nasadením jej vozov na L 11 dosiahneš zníženie kapacity v tomto úseku, ak nenasadíš ďaľšie vozy.
Ta vozovna by podľa mňa sa postaviť mala, len je otázka, či je to momentálne najdôležitejší problém DPB.
A čo s L 1, dať ju cez tunel a L 13 nám bude voziť vzduch? Podľa mňa by na L 13 sólo bohato stačilo, keby už teda mala vzniknúť. Podľa mňa zlúčenie 1+13 do 1 bolo celkom rozumné. Z Dúbravky skoro všetci cestujú busom, z KV môžu prestúpiť na L 32.
Re #55167 slovanista 21: A ešte si zabudol na nejeakú linku CMO - Hlavná stanica, nie?
Reply on: slovanista21 #55160:
Prepojenie je múdre.
Na Zlaté Piesky doobeda premáva L 2. A tá kapacita postaèuje, takže ja navrhujem skrátiť doobeda L2 po ŽST NM a L4 nechať jazdiť až na Zlaté Piesky.
L 7 je preto lebo posiluje L 3, 5, 11 v úseku CMO - ŽST Vinohrady. Nasadením jej vozov na L 11 dosiahneš zníženie kapacity v tomto úseku, ak nenasadíš ïa¾šie vozy.
Ta vozovna by pod¾a mòa sa postaviť mala, len je otázka, èi je to momentálne najdôležitejší problém DPB.
A èo s L 1, dať ju cez tunel a L 13 nám bude voziť vzduch? Pod¾a mòa by na L 13 sólo bohato staèilo, keï by už teda mala vzniknúť. Pod¾a mòa zlúèenie 1+13 do 1 bolo celkom rozumné. Z Dúbravky skoro všetci cestujú busom, z KV môžu prestúpiť na L 32.
Re #55167 slovanista 21: A ešte si zabudol na njeakú linku CMO - Hlavná stanica, nie?
Reply on: inTony #55173:
Človeče, lepšie sa kukni ? Z Hl. St. na Nové mesto ide cez Lamač ??? ? ? ?
Našiel som článok o histórii firmy Ikarus (v angličtine). Zaujímavá je časť o expanzii do Ameriky (naspodu).
http://busexplorer.com/WorldBus/Ikarus-Text.html
V rokoch 1985 - 1989 dodali do Kanady Oriony III.
http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=306
Celkom fajnový dizajn na tú dobu, no nie? ?
V spolupráci s nejakou tamojšou firmou vyrábali Ikarusy pre americký trh. Neskôr sa firma premenovala na NABI a v súčasnosti vyrába vlastné autobusy a aj pre maďarský trh. Vidno však na nich "ikarusácke" črty. http://www.nabiusa.com/buses/products.cfm?bus_type=1
Vie sa niečo o ich prevádzke v Maďarsku? Aká je ich kvalita, cena? ?
Reply on: Tomi #55171:
No neviem či to je dovolené, ale dá sa to a pokiaľ to nie je až nejakých 50 metrov, tak to aj vodiči často robia. Pamätám si, že raz na Kamennom námestí niekto takto cúval, lenže si neuvedomil, že už prešiel zjazdovú výhybku, a na tej sa vykoľajil.. 🙂
Reply on: slovanista21 #55167:
a kde si nechal spojenie HS - Centrum ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.