Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin> Najlepšie sa jazdí s trolejbusom (15TrM). Nemusíš v lete liať vodu do chladiča (pozdravujem vodičov liniek 34 a 83), nemusíš sa rýpať v špinavom motore atď. Jediné čo treba je občas vymeniť uhlíky. Z hľadiska komfortu riadenia sú tiež trolejbusy, potom Ikarusy 435 a Tambusy (super až na tú kabínu jednu nešťastnú).
biom> Aj keď nie som vodič, mal som si možnosť vyskúšať riadenie Ikarusu 280 a myslím si, že to až také zlé nie je. Čo sa týka nastavenia atď., plne súhlasím. To, že vodič minimálne ovplyvňuje jazdu nie je až tak pravda, pretože niektorí vodiči majú veľmi zvláštny štýl "nízkootáčkovej" jazdy prebratý z B732. Motor v 280ke musí revať!!!! Až potom má výkon 🙂 Ja odporúčam radenie smerom hore tak pri 2300-2500 otáčkach. Pokiaľ sa to ajtak vleče, treba doladiť čerpadlo, vymeniť motor, a keď ani to nepomôže, zošrotovať autobus 🙂
biom:
Mohl by jsi napsat s jakými autobusy se ti jezdí nejlépe a naopak?
biom: Ved co mozno cakat od minimalne 11-rocnych autobusov... Aspon 435ky su zatial dobre?
Každy jeden ikarus 280 je čo sa týka jazdných vlastností odlišný a to ovplyvňuje celý rad zaležitostí od riadenia,nastavenia spojky, brzdy, prevodovky, v akom stave je kardan,diferenciál. Verte že vodič je ten posledný ktorý dokáže ovplyvniť nejakú jazdu napr. už po tej Pražskej.Ja s tymito vozmi jazdím a viem o čom to je. Inak osobne do plnej 280-ky,ktorá ide cez Pražsku ani nenastúpim, lebo keby ste videli ako sú na niektorých prehnité prahy, dokonca nosníky na karosériu tak asi začnete chodiť peši.Ja sa už sám čudujem ako je možné, že sa niektoré nerozpadli, ale tento stav bude trvať dovtedy kým sa fakt niečo vážne nestane.Napr. STK na tieto vozy robia na 3 mesiace a stále ich predlžujú, som zvedavý dokedy, ale toto sa týka celého dpb. Nemajú peniaze na náhradne diely, tak niektoré vozy rozoberajú a skladajú ako lego - tak to potom aj vyzerá. Takže nepredstavujte si to moc jednoducho, lebo jazdiť niekedy s takou šunkou to je záťaž na nervy a okrem toho aj pekná posilovňa. Proste niektoré vozy, nielen 280-ky, to už je adrenalínový šport.
Dodatok k #5466: ...ak su prazdne...
Tak ten teda s nou velmi jazdit nevedel... inak aj TAM busiky TAM idu dobre 🙂
...a aj Karosy...
COLOR> Vybrane Ik280 jazdia hore Prazskou aj okolo 50km/h. Ide o to, ako s tym vie dotycny jazdit a ako je priskrtene cerpadlo.
Jaaaj, to mam tak, ked to citam v lynxe... najprv nieco, potom nieco... 🙂
280> podla mna su fakt najlepsim riesenim pre linky ktore chodia cez Prazsku, bo 741 tam raz uplne zdochla. viezol som sa v nej (na 83 alebo tak dajako) a ten sofer to nevedel roztlacit. blokovali sme cely stredny pruh. potom sme si vyslapali hore a na zatavke tam ako je ten nadchod sme nastupili (ti co sa zmestili) na dalsiu. asi tak. ikarus 280 tam bezne jazdi 30kmh, 741 medzi 15(extrem) - 0(extrem). standard tak 10kmh.
B-C> co je SGS?
ufo> ty si taky nakratko ostrihany chalan s ciernymi vlasmi? som si myslel ze ty, ale som si nebol isty. ja teraz chodim do kvarty.
tbc> co si myslel tou otazkou o nateroch 435?
to Doktor: no neviem, ale ikarusy stare 2xx neznasam - z hladiska cestujucich su na nic - pomale, hlucne, neutulne, v zime zima v teple peklo, v zadu to hazde ako na kolotoci...


Ozaj chcem sa spytat - viem, ze volakedy bolo na I280 bezne, ze sa nieco pokazilo v klbe a zadna cast bola nakrivo natocena vacsinou na stanu dveri.

Chcem sa spytat, ci to uz nejakou konstrukcnou zmenou zpevnili, alebo uz nemame take prepchate autobusy? 🙂 🙂 🙂

Inak som bol asi cca v 87 v poslku - v pomerne velkom meste (s BA urcite porovnatelne) - v Lubline. A si pamatam, ze tam tiez jazdili tieto I280 a asi kazda druha mala tu vyssie popisanu poruchu a jazdili ako keby sa nechumelilo 🙂. Ale vacsinu casu som jazdil taxikmi - bolo to vtedy lacne a pohodlne - lebo ich mhd bola vyzdy napraskana.
West: U nas v PO sa niekedy na prelome 80. a 90. rokov testoval nejaky typ Ikarusu, najskor nejaka obmena Ik 280. Mal zlto-cierny nater, zlta jednoznacne prevladala.
Kockac: Si zosalel ? 🙂 2xT3+vlecniak ? Ved uz pri klasickej suprave 2xT6(T3) mam problem rozoznat, ci ludia nastupuju do poslednych dveri mojho zadneho vozna, alebo su to uz prve dvere za mnou stojaceho dalsieho voza !!! 🙂 Ale fakt.
Ozaj, nezabudnite prist vsetci na koncert kapelyDoNoWa konajuci sa tento stvrtok (14.2.) o 20:00 v Aligator Pube na Laurinskej ulici. Aby ste mi teraz nevynadali, ze nepisem o MHD a robim tu iba reklamu kapele, tak vas mozem uistit, z som si na moje bicie namontoval nieco, co vym urcite pripomenie MHDcku. Pridte a nechajte sa pekvapit.

Turbo 😛
Boli to klbaky a aj harmoniku mali žltu.Škodu-Sanos S200 sme volali mexicky trolejbus, proste v nas evokoval mexikooo, mexikooo : )))
WEST:
v pohode, ved na to sme tu - aby sme odpovedali pokial vieme. Ale ak sa ti mam priznat, tak o tom tvojom opisanom autobuse ma nic nanapada, mozno to budu vediet ostatny (ja si toho tiez z detstva moc nepamatam, iba T2-ojky, ktore som prezyval Motoracky.. hehe)
Niektori ludia tvrdia, ze videli zlte busy - vraj to boli Ikarusy 260 s platnovymi dverami. Neviem, ci je to tak, jedine, co je iste, ze v roku 1988 sa tu testoval prototyp Ik435 striebornej farby s este velkymi zadnymi dverami.

BTW: Testoval sa u nas aj Neoplan N4014, Karosa B931 a aj prototyp Karosy Citybusu. (okolo r. 1995)
Tak ja o tom moc neviem preto su moje otazky s vaseho pohladu asi stupidne.A este nieco ked som bol mali jazdili iste busi ktore niesu v galerii.Bolo to okolo 90 rokov.Moc si toho nepamatam bol som mali(6 rokov) ale viem ze boli zlte a mali stanovyste pre sprievodcu. Len to si pamatam. Zo sestrou sme ich nazvali juhoslovanske ale ci naozaj boli s JZR to asi nie. Vy onich neviete nič?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.