Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
d3k0> klbova Karosa? tipujem ze povodna 2204 🙂

hmm, ale vezmi si, ze kedy sa zacali vyrabat 741tky a kedy 280tky 🙂
Juro: Nie je to nahodou ten bus, co sa to kedysi davno vykotil na Hlavnej stanici?

TBC: Ja neviem, nielen Ik28x by mali odist do historie, ale aj Karosy 7xx (samozrejme, okrem serie z roku 1996) 🙂

Aby som nezabudol: Mame prvy klbovy plynak! Ma este len testovaciu SPZ a ani neviem, ci uz je prestavany, alebo sa len bude prestavovat. V kazdom pripade je zeleny a nema ev. c. :-)))
280tky boli dobre a mali svoje miesto v bratislavskej doprave, ale svoje si uz odsluzili a mali by byt nahradene niecim modernejsim a prijemnejsim 🙂
Este k tym Ikarusom 28x: Tie autobusy su uz fakt stare a ten vek sa na nich podpisal. Vid najma nerekonstruovane 283ky. (Myslim, ze vsetci viete o com, vravim.)
biom #5479: 283 ma tiez blby vlek, tzv. kostitras^tm^, pretoze to na kazdom hrbole naozaj velmi nadhadzuje...
COLOR - SGS => Str. Geo. Sk. 🙂 Tao je ta budova na rohu Vazky a Blumnetalskej...
Marcin: All NEW trolleys are good, but i think that what is "made by Solaris" is the best. 🙂
Marcin:
In the Czech republic buy Solaris Urbino only Ostrava city. The large towns buy first of all bus Karosa-Citybus (http://citybus.cz/praha/aktived/index.htm).
The small towns buy somethinks Mercedes-Benz Citaro.
Bay
Martin means Marcin 🙂
Martin: I think that the best trolleybus in Europe is Škoda 21Tr.....
I would know that any MHD in Czech Rep. want buy polich busses Solaris Urbino? Could you help me?
The best trolleybus in Europe is polish vehicle Solaris Trollino 12T. In north city in Poland, Gdynia MHD have four this trolleybusses...
...Add. Martin: osobne nedám dopustiť na staré ikarusy, ak fungujú ako majú jazdiť s nimi je úplny pôžitok, hlavne 283 vzadu s duplakmi( to nemá chybu v zákrutach, kým v naloženej 280-ke máte pocit že ten vlek sa raz určite prevráti), samozrejme bezkokurenčné sú 435 čo prišli v auguste 98( tie novšie typy majú urobený dobre kick down, takže do kopca záleží iba na tebe na akých otáčkach preradí, alebo či ten prevod tam podržíš. To však najlepšie počuť keď máte prevodovku v normálnom režime, na linkach 34, 83 tam toho moc nenapočúvate lebo väčšina ak nie všetci jazdia s horskym prevodom. Rozdiely sú v tom že kým normálnom prevode sú optimálne otáčky na preradenie 1500, tak na horskom 2000. Samozrejme to záleží od toho či som na rovine, alebo v kopci. Jazda s tými vozmi je tak jednoduchá že niekedy mám pocit žeby na nich mohli jazdiť cvičené opice. Karosy(myslím tým kĺbové) osobne neznášam, keď nemusím ani do nich nesadám,proste sa im snažim vyhnúť, okrem tých čo spravia v generálke ostatné stoja za ... za maximálne nedoriešené považujem výhľad z vozu, keď ste naložený a ľudia sú pri kabíne tak pohľad " sprava " je dosť komplikovaný. Add.: Milý Spectre neviem ako si došiel k záveru že motor musí revať ,ale dosť ma to to pobavilo. Už len preto že keby si jazdil tým spôsobom ako si napísal tak zistíš že ten voz na to stavaný nie je ( a nezabúdaj že vozíš ľudí) a tiež jazdiť prázdny,alebo plný tom sú rozdielne veci , ale to musí byť určite všetkým jasné. K TAM- busom môj názor : najväčší význam majú na Dlhých dieloch , tie vozy sú proste uspôsobené do kopcovitých terénov. Na záver:jazdil som na všetkých kolónach na všetkých typoch vozov okrem SOR, všetko čo som napísal berte ako môj subjektívny názor, pretože sa v žiadnom prípade nepovažujem za nejakého experta.
Preco zmenil I415 - 3038 spz? Teraz ma BA-985HA a predtym mal BA-449BO
COLOR: Ty si IBA v kvarte ??? Kua ja som si myslel, ze to tu uz vsetci (ktorych nepoznam osobne) mate okolo 22-25 rokov ! Huh... som necakal. Teda az na jedneho - Spectreho - ten vyzera nie na kvartu, ale na primu - aspon prispevkami.
Hehe, Spectre, pokial viem, tak si riadil iba raz a iba Ik280, tak predsa nemozes vediet, ako sa riadia ine vozy :-))))
TAMBUS ide dobre, lebo má:

a) silný motor 200kW bez žiadneho elektronického Eura 2, 3, ... a pod (Poctivé mechanické Euro 1)

b) dobrú prevodovku VOITH, pretože zo Zubatou Fekáliou (ZF) by bol taký motor na prd, len by to v meniči varilo zbytočne olej
Martin> Najlepšie sa jazdí s trolejbusom (15TrM). Nemusíš v lete liať vodu do chladiča (pozdravujem vodičov liniek 34 a 83), nemusíš sa rýpať v špinavom motore atď. Jediné čo treba je občas vymeniť uhlíky. Z hľadiska komfortu riadenia sú tiež trolejbusy, potom Ikarusy 435 a Tambusy (super až na tú kabínu jednu nešťastnú).
biom> Aj keď nie som vodič, mal som si možnosť vyskúšať riadenie Ikarusu 280 a myslím si, že to až také zlé nie je. Čo sa týka nastavenia atď., plne súhlasím. To, že vodič minimálne ovplyvňuje jazdu nie je až tak pravda, pretože niektorí vodiči majú veľmi zvláštny štýl "nízkootáčkovej" jazdy prebratý z B732. Motor v 280ke musí revať!!!! Až potom má výkon 🙂 Ja odporúčam radenie smerom hore tak pri 2300-2500 otáčkach. Pokiaľ sa to ajtak vleče, treba doladiť čerpadlo, vymeniť motor, a keď ani to nepomôže, zošrotovať autobus 🙂
biom:
Mohl by jsi napsat s jakými autobusy se ti jezdí nejlépe a naopak?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.