Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Marcin: All NEW trolleys are good, but i think that what is "made by Solaris" is the best. 🙂
Marcin:
In the Czech republic buy Solaris Urbino only Ostrava city. The large towns buy first of all bus Karosa-Citybus (http://citybus.cz/praha/aktived/index.htm).
The small towns buy somethinks Mercedes-Benz Citaro.
Bay
Martin means Marcin 🙂
Martin: I think that the best trolleybus in Europe is Škoda 21Tr.....
I would know that any MHD in Czech Rep. want buy polich busses Solaris Urbino? Could you help me?
The best trolleybus in Europe is polish vehicle Solaris Trollino 12T. In north city in Poland, Gdynia MHD have four this trolleybusses...
...Add. Martin: osobne nedám dopustiť na staré ikarusy, ak fungujú ako majú jazdiť s nimi je úplny pôžitok, hlavne 283 vzadu s duplakmi( to nemá chybu v zákrutach, kým v naloženej 280-ke máte pocit že ten vlek sa raz určite prevráti), samozrejme bezkokurenčné sú 435 čo prišli v auguste 98( tie novšie typy majú urobený dobre kick down, takže do kopca záleží iba na tebe na akých otáčkach preradí, alebo či ten prevod tam podržíš. To však najlepšie počuť keď máte prevodovku v normálnom režime, na linkach 34, 83 tam toho moc nenapočúvate lebo väčšina ak nie všetci jazdia s horskym prevodom. Rozdiely sú v tom že kým normálnom prevode sú optimálne otáčky na preradenie 1500, tak na horskom 2000. Samozrejme to záleží od toho či som na rovine, alebo v kopci. Jazda s tými vozmi je tak jednoduchá že niekedy mám pocit žeby na nich mohli jazdiť cvičené opice. Karosy(myslím tým kĺbové) osobne neznášam, keď nemusím ani do nich nesadám,proste sa im snažim vyhnúť, okrem tých čo spravia v generálke ostatné stoja za ... za maximálne nedoriešené považujem výhľad z vozu, keď ste naložený a ľudia sú pri kabíne tak pohľad " sprava " je dosť komplikovaný. Add.: Milý Spectre neviem ako si došiel k záveru že motor musí revať ,ale dosť ma to to pobavilo. Už len preto že keby si jazdil tým spôsobom ako si napísal tak zistíš že ten voz na to stavaný nie je ( a nezabúdaj že vozíš ľudí) a tiež jazdiť prázdny,alebo plný tom sú rozdielne veci , ale to musí byť určite všetkým jasné. K TAM- busom môj názor : najväčší význam majú na Dlhých dieloch , tie vozy sú proste uspôsobené do kopcovitých terénov. Na záver:jazdil som na všetkých kolónach na všetkých typoch vozov okrem SOR, všetko čo som napísal berte ako môj subjektívny názor, pretože sa v žiadnom prípade nepovažujem za nejakého experta.
Preco zmenil I415 - 3038 spz? Teraz ma BA-985HA a predtym mal BA-449BO
COLOR: Ty si IBA v kvarte ??? Kua ja som si myslel, ze to tu uz vsetci (ktorych nepoznam osobne) mate okolo 22-25 rokov ! Huh... som necakal. Teda az na jedneho - Spectreho - ten vyzera nie na kvartu, ale na primu - aspon prispevkami.
Hehe, Spectre, pokial viem, tak si riadil iba raz a iba Ik280, tak predsa nemozes vediet, ako sa riadia ine vozy :-))))
TAMBUS ide dobre, lebo má:

a) silný motor 200kW bez žiadneho elektronického Eura 2, 3, ... a pod (Poctivé mechanické Euro 1)

b) dobrú prevodovku VOITH, pretože zo Zubatou Fekáliou (ZF) by bol taký motor na prd, len by to v meniči varilo zbytočne olej
Martin> Najlepšie sa jazdí s trolejbusom (15TrM). Nemusíš v lete liať vodu do chladiča (pozdravujem vodičov liniek 34 a 83), nemusíš sa rýpať v špinavom motore atď. Jediné čo treba je občas vymeniť uhlíky. Z hľadiska komfortu riadenia sú tiež trolejbusy, potom Ikarusy 435 a Tambusy (super až na tú kabínu jednu nešťastnú).
biom> Aj keď nie som vodič, mal som si možnosť vyskúšať riadenie Ikarusu 280 a myslím si, že to až také zlé nie je. Čo sa týka nastavenia atď., plne súhlasím. To, že vodič minimálne ovplyvňuje jazdu nie je až tak pravda, pretože niektorí vodiči majú veľmi zvláštny štýl "nízkootáčkovej" jazdy prebratý z B732. Motor v 280ke musí revať!!!! Až potom má výkon 🙂 Ja odporúčam radenie smerom hore tak pri 2300-2500 otáčkach. Pokiaľ sa to ajtak vleče, treba doladiť čerpadlo, vymeniť motor, a keď ani to nepomôže, zošrotovať autobus 🙂
biom:
Mohl by jsi napsat s jakými autobusy se ti jezdí nejlépe a naopak?
biom: Ved co mozno cakat od minimalne 11-rocnych autobusov... Aspon 435ky su zatial dobre?
Každy jeden ikarus 280 je čo sa týka jazdných vlastností odlišný a to ovplyvňuje celý rad zaležitostí od riadenia,nastavenia spojky, brzdy, prevodovky, v akom stave je kardan,diferenciál. Verte že vodič je ten posledný ktorý dokáže ovplyvniť nejakú jazdu napr. už po tej Pražskej.Ja s tymito vozmi jazdím a viem o čom to je. Inak osobne do plnej 280-ky,ktorá ide cez Pražsku ani nenastúpim, lebo keby ste videli ako sú na niektorých prehnité prahy, dokonca nosníky na karosériu tak asi začnete chodiť peši.Ja sa už sám čudujem ako je možné, že sa niektoré nerozpadli, ale tento stav bude trvať dovtedy kým sa fakt niečo vážne nestane.Napr. STK na tieto vozy robia na 3 mesiace a stále ich predlžujú, som zvedavý dokedy, ale toto sa týka celého dpb. Nemajú peniaze na náhradne diely, tak niektoré vozy rozoberajú a skladajú ako lego - tak to potom aj vyzerá. Takže nepredstavujte si to moc jednoducho, lebo jazdiť niekedy s takou šunkou to je záťaž na nervy a okrem toho aj pekná posilovňa. Proste niektoré vozy, nielen 280-ky, to už je adrenalínový šport.
Dodatok k #5466: ...ak su prazdne...
Tak ten teda s nou velmi jazdit nevedel... inak aj TAM busiky TAM idu dobre 🙂
...a aj Karosy...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.